Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. O kierunku.
  • Ostatnia zmiana 21.03.2024 przez Dziekanat Wydziału Nauk o Zdrowiu

    O kierunku


    Program studiów

    Przedmioty realizowane na kierunku Fizjoterapia, studia jednolite magisterskie podzielone zostały na następujące grupy:

    Podstawowe nauki medyczne
    Nauki ogólne z językiem obcym
    Nauki w zakresie podstaw fizjoterapii
    Nauki w zakresie fizjoterapii klinicznej
    Praktyki semestralne Moduły do wyboru
    Praktyka fizjoterapeutyczna
    Praca magisterska (seminarium mgr; praca magisterska, egzamin magisterski)
    Autorska oferta uczelni


    Absolwent
    Absolwent uzyskuje tytuł magistra.

    Absolwent uzyskuje:

    • Przygotowanie zawodowe poprzez uzyskanie wiedzy i zdobycie umiejętności niezbędnych do kształtowania, podtrzymywania i przywracania sprawności oraz wydolności osobom w różnym wieku, utraconej lub obniżonej wskutek różnych chorób bądź urazów
    • Wiedzę z zakresu teorii, metodyki i praktyki fizjoterapii oraz umiejętności wykonywania zabiegów fizykoterapii i masażu, kinezyterapii, podstawowych zabiegów terapii manualnej oraz stosowania zaopatrzenia ortopedycznego
    • Umiejętności i kompetencje profesjonalnego podejścia do pacjenta oraz współdziałania i komunikacji w pracach zespołu leczącego
    • Ukształtowanie postaw tolerancji dla zachowań wynikających z niepełnosprawności, odmiennych uwarunkowań społecznych, kulturowych i wieku, wrażliwości etycznej oraz postaw prospołecznych i poczucia odpowiedzialności
    • Umiejętności posługiwania się językiem obcym oraz posługiwania się językiem specjalistycznym z zakresu kierunku studiów
    • Umiejętności rozwiązywania problemów oraz stosowania praktyki opartej na dowodach naukowych
    • Zdobycie sprawności fizycznej koniecznej dla poprawnego demonstrowania
      i przeprowadzania zabiegów kinezyterapii z ludźmi chorymi i niepełnosprawnymi
    • Ukształtowanie odporności emocjonalnej umożliwiającą pracę z osobami chorymi
      i niepełnosprawnymi

      Absolwent ma ukształtowane nawyki ustawicznego kształcenia i rozwoju zawodowego oraz jest przygotowany do podejmowania wyzwań badawczych i podjęcia studiów w szkole doktorskiej.