Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Najczęściej zadawane pytania .
  • Najczęściej zadawane pytania . Pałac Branickich. Widok od strony ogrodów. Logotyp 65 lat Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
  • Treść niedostępna...

    powrót
    Ostatnia zmiana 10.07.2019 przez Biuro Promocji i Rekrutacji

    Najczęściej zadawane pytania

    1. Czy można starać się o przyjęcie na kilka kierunków studiów jednocześnie??
    Tak, Uczelnia umożliwia kandydatom ubieganie się o przyjęcie na dowolnie wybraną liczbę kierunków studiów.

    2. Czy rejestracja elektroniczna jest jedyną drogą ubiegania się o przyjęcie na studia?
    Rejestracja elektroniczna jest bezwzględnym wymogiem ubiegania się o przyjęcie na studia.

    3. Czy na każdy kierunek trzeba dokonywać odrębnej rejestracji?
    Kandydat zakłada swoje konto jeden raz i z poziomu swojego konta wybiera kierunki (zapisuje się na kierunki i wybiera formę kształcenia). Należy również uiścić odpowiednią wielokrotność opłaty rekrutacyjnej.

    4. Czy Uczelnia przeprowadza test predyspozycji, testy sprawnościowe?
    Uczelnia nie przeprowadza testów sprawnościowych.
    Kandydatów ubiegających się o przyjęcie na kierunek Logopedia z Fonoaudiologią obowiązuje egzamin oceniający predyspozycje do wykonywania zawodu logopedy i fonoaudiologa - tzw. ocena wymowy i słuchu. Wyniki z w/w testu nie będą przeliczane na punkty. Test będzie oceniany wg. podanych norm - na zasadzie zaliczenia bądź niezaliczenia.

    5. Czy będą organizowane dodatkowe egzaminy w przypadku osób, które zdawały maturę w latach 2005-2016 (poza w/w testem)?
    Osoby, które zdawały maturę w latach 2005-2016 nie przystępują do egzaminów w Uczelni. Wszystkie wymagane przedmioty muszą być zdane na egzaminie maturalnym.

    6. Czy są brane pod uwagę inne przedmioty ze świadectwa, niż te, które są wymagane w procesie rekrutacji?
    Nie są brane pod uwagę inne przedmioty, niż te, które są wymagane dla określonego kierunku studiów.

    7. Na jakich zasadach można wycofać dokumenty?

    Rezygnacja ze studiów jest procesem nieodwracalnym. Ze studiowania można zrezygnować na każdym etapie rekrutacji w następujący sposób:

    1) osobiście lub
    2) korzystając z opcji dostępnej na koncie kandydata "rezygnacja ze studiów" (możliwość zaznaczenia sposobu wycofania dokumentów) lub
    3) za pośrednictwem innej osoby, posiadającej upoważnienie notarialne do dokonania czynności, ze wskazaniem uczelni, kierunku lub
    4) za pośrednictwem poczty, wysyłając rezygnację poświadczoną notarialnie, z dodatkowym wskazaniem adresu, na który dokumenty mają być odesłane.

    8. Czy opłata rekrutacyjna podlega zwrotowi?

    Opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi.

    9. Na jakie konto należy wpłacać opłatę rekrutacyjną?

    Każdy kandydat po zarejestrowaniu się otrzyma indywidualne konto do wpłaty, wraz z informacjami o tytule przelewu. Numer konta będzie inny na poszczególne kierunki studiów i formy kształcenia.

    10. W jaki sposób Uczelnia informuje o listach rankingowych?

    Listy rankingowe dostępne będą w siedzibie Uczelni oraz na stronie internetowej (wg numerów kandydatów). Poza tym każda osoba po zalogowaniu się na swoje konto rekrutacyjne otrzyma informację na temat swojego statusu oraz o aktualnym progu punktowym.

    11. W których przypadkach można składać odwołanie?

    Każdy kandydat otrzyma pisemną decyzję Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej o przyjęciu lub nieprzyjęciu na studia. Od decyzji WKR służy odwołanie, w terminie 14 dni od daty otrzymania pisemnej decyzji o nieprzyjęciu na studia, do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej. Podstawą odwołania może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia. Wcześniej złożone odwołania nie będą brane pod uwagę. Pisemna odpowiedź na odwołanie następuje w ciągu 14 dni od daty wpływu odwołania do Biura Promocji i Rekrutacji. Decyzja Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej jest ostateczna.

    12. Czy istnieje instytucja "wolnego słuchacza"?

    Uczelnia nie przewiduje takiego trybu studiowania.

    13. Czy Uczelnia pobiera wyniki egzaminów maturalnych z systemu KREM?

    Uczelnia nie pobiera wyników z rejestru. Kandydaci samodzielnie wpisują wyniki po zalogowaniu się na swój numer rekrutacyjny (po wpłynięciu opłaty rekrutacyjnej na konto Uczelni).

    14. W jaki sposób należy wpisywać wyniki w przypadku poprawiania matury?

    Kandydaci wpisują najlepsze wyniki, bez względu na to, czy są one ze świadectwa dojrzałości, czy z aneksu. W przypadku, gdy osoba poprawia maturę i uzyska mniejszą liczbę punktów niż pierwotnie na świadectwie dojrzałości - należy wpisać punkty z tego dokumentu, na którym wynik jest najlepszy.

    15. Jeżeli formularz rekrutacyjny nie został wydrukowany po rejestracji, w jaki sposób można go pobrać?

    Formularz jest dostępny przez cały czas trwania rekrutacji (na koncie rekrutacyjnym kandydata).

    16. Czy są ograniczenia wiekowe do studiowania na studiach stacjonarnych?

    Nie ma ograniczeń wiekowych co do studiowania na wszystkich trybach i kierunkach studiów.

    17. Czy w przypadku kandydatów z matura zdawaną do 2004r. Uczelnia uznaje wyniki egzaminów wstępnych z ubiegłych lat?

    Kandydat może nie przystąpić do egzaminu o ile złoży „Zaświadczenie o wyniku uzyskanym podczas egzaminów wstępnych”, do których przystąpił w innej uczelni medycznej w kraju. Zaświadczenia wystawiane są na mocy odpowiednich porozumień między uczelniami medycznymi dotyczących zasad uznawania wyników egzaminów wstępnych.

     

    UWAGA!!!

     Powyższe informacje będą na bieżąco aktualizowane wraz z nadchodzącymi pytaniami do Biura Promocji i Rekrutacji.