Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów odbywających się na terenie regionu, organizowany nieprzerwanie od 2004 r. przez Marszałka Województwa Podlaskiego i niezmiennie cieszący się dużym zainteresowaniem regionalnych producentów i konsumentów. Tegoroczne nagrody przyznano w 9 kategoriach.
W ciągu kilkunastu lat o nagrodę rywalizowało łącznie kilkaset produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski. Wśród laureatów znajdują się zarówno produkty dużych podlaskich przedsiębiorstw, takich jak np.: Mlekovita, Mlekpol, Pronar, ale również drobnych producentów, kultywujących tradycje dziedzictwa kulturowego regionu.
Podlaska Marka to przegląd nowych rozwiązań, trendów, smaków. To ranking układany przez mieszkańców Podlaskiego pokazujący, co w ostatnim czasie nas zachwycało i zaskakiwało.
Laureatów wskazują – niezależnie od siebie – kapituła nagrody, składająca się m.in. ze specjalistów ds. jakości, gospodarki, marketingu, turystyki (wyłaniająca siedmiu nagrodzonych) oraz internauci, wybierający jednego zwycięzcę.
Udział w Podlaskiej Marce to same korzyści – szerokie zainteresowanie konsumentów i mediów, nagrody finansowe, możliwość wykorzystywania logo nagrody oraz spotów promujących zwycięzców w akcjach reklamowych, ale przede wszystkim wzmocnienie prestiżu, dzięki możliwości dołączenia do zupełnie wyjątkowego grona – najlepszych podlaskich produktów.