• Aktualności

    UMB podwójnym laureatem Podlaskiej Marki

    10.09.2020 19:43
    Autor: Administrator UMB
    Uniwersytet Medyczny w Białymstoku znalazł uznanie kapituły i został podwójnym laureatem Podlaskiej Marki.
    Tegoroczną edycję konkursu organizowanego od kilkunastu lat przez samorząd województwa rozstrzygnięto 10 września 2020 r.  w Operze i Filharmonii Podlaskiej.
    UMB wraz z Politechniką Białostocką został doceniony w kategorii ODKRYCIE za wspólny projekt obu uczelni: "Badania nad aktywnością biologiczną grzybów nadrzewnych Puszczy Białowieskiej" Z ramienia UMB w badaniach medycznych właściwości korzeniowca sosnowego zaangażowana jest prof. dr hab. Halina Car, dr Anna Sadowska i dr Diana Sawicka. 
     
    Uniwersytet Medyczny w Białymstoku znalazł się także wśród laureatów w kategorii: Ambasador Podlaskiej Gospodarki (w konsorcjum Podlaska Branża Medyczna). W jego skład wchodzą m.in: Park Naukowo-Technologiczny, Polska Wschód w Suwałkach, firmy: Medgal, Mind Hand i CHM, UMB, PB, Medical Łomża, Petros Psyllos, IMago.
     
    Ponadto w kategorii PROJEKT 4.0 nominowane było utworzenie pierwszego w Polsce Centrum Sztucznej Inteligencji w Medycynie na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku.   
     
    Relacja z z rozdania nagród Podlaskiej Marki znajduje się w linku:
     
    Foto: Dawid Wappa
     

    Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów odbywających się na terenie regionu, organizowany nieprzerwanie od 2004 r. przez Marszałka Województwa Podlaskiego i niezmiennie cieszący się dużym zainteresowaniem regionalnych producentów i konsumentów. Tegoroczne nagrody przyznano w 9 kategoriach. 

    W ciągu kilkunastu lat o nagrodę rywalizowało łącznie kilkaset produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski. Wśród laureatów znajdują się zarówno produkty dużych podlaskich przedsiębiorstw, takich jak np.: Mlekovita, Mlekpol, Pronar, ale również drobnych producentów, kultywujących tradycje dziedzictwa kulturowego regionu.

    Podlaska Marka to przegląd nowych rozwiązań, trendów, smaków. To ranking układany przez mieszkańców Podlaskiego pokazujący, co w ostatnim czasie nas zachwycało i zaskakiwało. 

    Laureatów wskazują – niezależnie od siebie – kapituła  nagrody, składająca się m.in. ze specjalistów ds. jakości, gospodarki, marketingu, turystyki (wyłaniająca siedmiu nagrodzonych) oraz internauci, wybierający jednego zwycięzcę.

    Udział w Podlaskiej Marce to same korzyści – szerokie zainteresowanie konsumentów i mediów, nagrody finansowe, możliwość wykorzystywania logo nagrody oraz spotów promujących zwycięzców w akcjach reklamowych, ale przede wszystkim wzmocnienie prestiżu, dzięki możliwości dołączenia do zupełnie wyjątkowego grona – najlepszych podlaskich produktów.

     
    Powrót