Nieinwazyjny test oparty na detekcji mikroRNA w surowicy jako innowacyjna diagnostyka raka jajnika - w kategorii Odkrycie oraz Centrum Badań Klinicznych - w kategorii Projekt 4.0 – to przedsięwzięcia z Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, które nominowano do finału Podlaskiej Marki 2024.
Podlaska Marka to najważniejszy konkurs promocyjny w regionie. Urząd Marszałkowski szuka przedsięwzięć, produktów i osób, które pokazują innowacyjność, różnorodność oraz siłę regionu. W tegorocznej edycji zaplanowano 10 kategorii, do których zgłosiło się 211 chętnych (zgłoszeń przesłano ponad 300, ale nie wszyscy przeszli weryfikację).
W poniedziałek (24 marca 2025r.), podczas konferencji prasowej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego, zaprezentowano wyniki prac Kapituły Nagrody. Kapituła w każdej z kategorii wyłoniła trójkę finalistów.
Nominację do nagrody z UMB uzyskali:
W kategorii ODKRYCIE: Nieinwazyjny test oparty na detekcji mikroRNA w surowicy jako innowacyjna diagnostyka raka jajnika,
W kategorii PROJEKT 4.0: Centrum Badań Klinicznych Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
Dodatkowo UMB jest partnerem jednego z nominowanych przedsięwzięć w kategorii SPOŁECZEŃSTWO - to kampania społeczna „Żółta kanapa", czyli cykl działań na rzecz zdrowia psychicznego. Ten projekt realizowany jest przez Urząd Miejski w Białymstoku.
Teraz głos mają konsumenci, którzy do końca marca mogą wybrać Podlaską Markę Konsumentów. Głosowanie odbywa się za pośrednictwem strony podlaskamarka.pl. Zapraszamy do głosowania na nasze projekty.
Głosowanie trwa do 31 marca.
Kapituła Podlaskiej Marki zbierze się jeszcze raz – 8 kwietnia. Wtedy zostaną wyłonieni zwycięzcy w poszczególnych kategoriach. Gala finałowa zaplanowana jest na 15 maja 2025 r.