Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Ogłoszenia.
  • Ogłoszenia

    Warsztaty "Twórcze myślenie w pracy naukowej" i "Zarządzanie badaniami naukowymi"

    06.10.2017 10:15
    Autor: Dział Rozwoju i Ewaluacji

    Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE w Białymstoku w ramach kontynuacji cyklu szkoleń pt. "Rozwój kariery naukowej" organizuje warsztaty "Twórcze myślenie w pracy naukowej" oraz "Zarządzanie badaniami naukowymi". Wydarzenia odbędą się w siedzibie RPK na Politechnice Białostockiej.

     

    "Twórcze myślenie w pracy naukowej"

    Dla kogo: Naukowcy od początkującego (tj. doktoranci), do doświadczonego (tj. ze stopniem doktora do 4 lat stażu naukowego po uzyskaniu tytułu)

    Planowany termin realizacji: listopad 2017

    Czas trwania: 10 godzin lekcyjnych

    Grupa szkoleniowa: max. 20 osób

    Cel zajęć: uzyskanie przez naukowców umiejętności generowania pomysłów i kreatywnego myślenia zarówno w pracy indywidualnej, jak i w zespole.

    Korzyści dla uczestników: naukowcy poznają i przetestują szereg narzędzi sprzyjających innowacyjnemu podejściu do pracy badawczej. Podczas ćwiczeń będą mogli odnieść się do potrzeb indywidualnych i wygenerować pomysły dotyczące swojej pracy lub planów na przyszłość. Ponadto, grupa stworzy potencjał własny, zespołowy i interdyscyplinarny, który zostanie wykorzystany do projektu finałowego. Na życzenie organizatora, projekt może dotyczyć realnych potrzeb badawczych Politechniki Białostockiej, a zaprezentowane na finale wyniki mogą zostać nagłośnione (np. w formie wystawy) oraz wykorzystane w dalszych działaniach Uczelni.

    Wstępny harmonogram zajęć:

    1. Wyzwanie wstępne : « Kury w labie ».

    2. Linearne techniki kreatywnego myślenia (seria ćwiczeń).

    3. Intuicyjne techniki kreatywnego myślenia (seria ćwiczeń).

    4. Wyzwanie finałowe: konkurs na projekty związane z rozwojem naukowym regionu.

    Prowadząca: dr Justyna Małkuch-Świtalska - trener nauki i ekspert z zakresu strategicznego zarządzania karierą naukową.

    Działalność na rzecz nauki rozwija od 10 lat, na bazie doświadczenia zdobytego w Polsce i za granicą, w kilku sektorach rynku. Jest doktorem nauk historycznych, członkiem ekipy badawczej Université de Lorraine i wykładowcą Université de Reims Champagne-Ardenne we Francji. Rozprawę doktorską obroniła przed komisją złożoną z profesorów Uniwersytetu Harvarda i Sorbony. Teraz jako aktywny ekspert Komisji Europejskiej analizuje sytuację zawodową młodych naukowców w Polsce i na świecie. Jest pierwszym trenerem nauki zarejestrowanym na terenie RP, a od 2017 roku prowadzi pierwszy kurs trenerski skierowany do naukowców. Podjęła się też promowania w kraju społeczności pracowników nauki posługujących się dydaktyką aktywną.

    Jako trener spotyka rocznie około 400 naukowców. Od 5-ciu lat pełni funkcję Prezesa Stowarzyszenia Rozwoju Karier Doktorantów i Doktorów PolDoc, którego jest założycielem. Jest także pomysłodawcą Forum Karier Naukowych, którego pierwsza edycja odbyła się w kwietniu 2016 r. w Warszawie, oraz Business & Science Network organizowanego cyklicznie, od 2016 r., w Krakowie. Ukończyła szkoły oraz kursy trenerskie w Polsce i we Francji, ma za sobą ponad 500 godzin zrealizowanych szkoleń.

     

    "Zarządzanie badaniami naukowymi"

    Dla kogo: Naukowcy od początkującego (tj. doktoranci), do doświadczonego (tj. ze stopniem doktora do 4 lat stażu naukowego po uzyskaniu tytułu)*

    Planowany termin realizacji: 20 października 2017

    Czas trwania: 7 godzin lekcyjnych

    Grupa szkoleniowa: max. 20 osób

    Cel zajęć: przygotowanie uczestników do sprawnego i efektywnego zarządzania badaniami naukowymi - zarówno w kontekście ich planowania, realizacji, jak też komercjalizacji wyników. Celem jest również wskazanie ścieżek realizowania kariery naukowej zarówno w sektorze akademickim jak i poza Uczelnią, dzięki właściwym sposobom zarządzania.

    Korzyści dla uczestników: podczas zajęć uczestnicy podsumują dotychczas wykorzystywane przez siebie sposoby zarządzania badaniami. Dokonają analizy efektów i określą szanse na komercjalizację wyników. Sporządzą wstępny plan wykorzystania i zarządzania badaniami naukowymi na przestrzeni najbliższych trzech lat.

    Wstępny harmonogram zajęć:

    1.       Zarządzanie badaniami - przyczyny, cele, strategie

    2.       Właściwa organizacja pracy w zespole badawczym

    3.       Zarządzanie zespołem badawczym

    4.       Komercjalizacja wyników badań

    5.       Wsparcie krajowe i zagraniczne w kontekście realizowanych badań

    Prowadząca: mgr Agnieszka Grzegorczyk

    Od lipca 2017 r. wiceprezes Stowarzyszenia Rozwoju Karier Doktorantów i Doktorów PolDoc, na co dzień pracuje w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Jest magistrem politologii i doktorantką w Zakładzie Systemów Politycznych UMCS w Lublinie, a także absolwentką Szkoły Trenerów Stowarzyszenia Edukacyjnego CEL we Wrocławiu. Od lat związana z obszarem zarządzania projektami - zarówno w przestrzeni akademickiej, administracji publicznej jak również w sektorze prywatnym. Do swoich obszarów badawczych zalicza przede wszystkim przywództwo polityczne realizowane na szczeblu centralnym, a także przywództwo organizacyjne - obecne w każdej instytucji badawczej. Jako certyfikowana trenerka przeprowadziła ponad 130 godzin szkoleń, a także 360 godzin zajęć w ramach praktyk doktoranckich. Tematyka zajęć dotyczyła zagadnień związanych z organizacją i zarządzaniem, wystąpieniami publicznymi, autoprezentacją, PR czy też doskonaleniem kompetencji przywódczych. Wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania projektami potwierdzają certyfikaty PRINCE 2 Foundation oraz PRINCE 2 Practitioner.

     

    Osoby zainteresowane uczestnictwem w warsztatach proszone są o zgłaszanie się do p. Marii Szlachty z Działu Nauki i Współpracy Międzynarodowej (maria.szlachta@umb.edu.pl) do piątku, 6.10.2017 do godziny 15. W wiadomośći proszę wskazać na które warsztaty się Państwo decydują ("Zarządzanie badaniami naukowymi" lub/i "Twórcze myślenie w pracy naukowej").

    Powrót