Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. dr Anna Czajkowska-Kośnik.
  • Ostatnia zmiana 10.07.2025 przez Centrum Doskonałości Dydaktycznej

    dr Anna Czajkowska-Kośnik

    Lider Doskonałości Dydaktycznej

     

     

    Stanowisko:

    • adiunkt naukowo-dydaktyczny w Zakładzie Farmacji Stosowanej, Uniwersytet Medyczny w Białymstoku.

     

    Zainteresowania i publikacje naukowe:

    • technologia postaci leku, miejscowe podanie leków, nośniki lipidowe, stałe rozproszenia, sposoby zwiększania rozpuszczalności substancji w wodzie, przenikanie przez skórę. Publikacje popularnonaukowe dotyczące zagadnień receptury aptecznej.

     

    Osiągnięcia naukowe i dydaktyczne:

    • Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu Farmacji przemysłowej, aktualnie w trakcie specjalizacji z Farmacji klinicznej.
    • Kierownik projektów badawczych finansowanych z działalności statutowej Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku oraz Narodowego Centrum Nauki (laureatka konkursu Miniatura 6, 2022).
    • Laureatka (II miejsce) Konkursu Lider Nauk Farmaceutycznych, konkursu na najlepszą pracę doktorską (2014).
    • Nagrody naukowe Rektora Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
    • Nagroda dydaktyczna III stopnia Rektora Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku w 2017 r.
    • Członek Rady programowej na kierunku Farmacja.
    • Opiekun Studenckiego Koła Naukowego przy Zakładzie Farmacji Stosowanej.
    • Opiekun praktyk zawodowych w aptece ogólnodostępnej studentów III roku Farmacji.

     

    Zrealizowane szkolenia i kursy m.in.:

    • Szkoła Tutorów Akademickich Collegium Wratislaviense (2020 r.),
    • szkolenie „Techniki prezentacji i wystąpień publicznych, a innowacyjna dydaktyka” (2020 r.),
    • kurs „Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem metody nauczania: problem Based Learning” (2022 r.),
    • szkolenie „Sztuka Dydaktyki Akademickiej” (2023 r.),
    • szkolenie „Przywództwo” (2023 r.),
    • szkolenia w ramach projektu „Od Adepta do Lidera” – ścieżka Premium+ („Szkolenie w zakresie neurodydaktyki”, „Szkolenie w zakresie zaawansowanych narzędzi dydaktycznych na uczelnianej platformie edukacyjnej”, „Szkolenie w zakresie planowania procesu dydaktycznego uwzględniającego zagadnienia zielonej transformacji”)