Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Ogłoszenia.
  • Ogłoszenia

    UMB zrealizował kampanię online w mediach społecznościowych ze środków NAWA

    02.11.2022 10:53
    Autor: Dział Współpracy Międzynarodowej

    NAWA Polish National Agency for Academic Exchange

    Dział Współpracy Międzynarodowej informuje, że w terminie sierpień-wrzesień 2022 r. zrealizowano kampanię promocyjną online w mediach społecznościowych w Irlandii. Założenia dotyczące grupy docelowej były następujące: osoby w wieku 15-60 lat obydwu płci, mieszkający w Irlandii, rodzice mający dzieci w przedziale wiekowym 13-17 lat, rodzice dorosłych dzieci w wieku 18-26 lat, młodzież oraz osoby w trakcie edukacji w szkole średniej z Irlandii. Wymagania opcjonalne/dodatkowe: zainteresowanie medycyną, edukacją, studiami za granicą – szczególnie w Polsce lub w innych krajach UE, biologią i chemią.

    UMB ma w swojej ofercie kierunek lekarski prowadzony w języku angielskim w ramach tzw. English Division. Kampania miała na celu przyciągnąć nowych kandydatów na studia medyczne, pochodzących z Irlandii. Kampania objęła następujące media społecznościowe tj. Facebooka, YouTube, TikTok oraz Google Ads (reklamy typu display oraz obejmujące słowa kluczowe). Pomocniczo wykorzystano także inne media takie jak Twitter oraz Instagram, lecz nie prowadzono na nich płatnej promocji.

    Do realizacji kampanii została wybrana profesjonalna agencja marketingowa. Wymogiem dla agencji było osiągniecie kluczowych wskaźników efektywności (KPI) opisanych w zapytaniu ofertowym. Ponadto, na jej potrzeby zostały przygotowane liczne grafiki do postów oraz filmiki promocyjne. Realizacja kampanii zakończyła się pełnym sukcesem - wszystkie wskaźniki zostały osiągnięte, a niektóre z nich znacznie przekroczyły zakładane poziomy minimalne.

    Koordynatorem kampanii z ramienia UMB był Dział Współpracy Międzynarodowej, który po przekazaniu wytycznych i założeń, czuwał nad prawidłowym przebiegiem kampanii.

     

    Podsumowanie kampanii:

    Facebook: Opublikowano 27 postów, które dotarły łącznie do 957 951 odbiorców. Liczba przekierowań do strony internetowej UMB (zakładka Admission) wyniosła 17 378 (przy minimalnym wskaźniku 15 000).

    Youtube: Opublikowano 3 filmiki promocyjne. Wyświetleń trwających ponad 5 sekund było 318 879 (przy minimalnym wskaźniku 200 000).  Za najwięcej wyświetleń odpowiadali mieszkańcy Dublina i Cork. Struktura wiekowa widzów przedstawia się następująco: 18-24 lata (27,3%),  25-34 lata (26,1%), 35-44 lata (21,1%), 45-54 lata (15,3%), 55-64 lata (10,2%).

    TikTok: Opublikowano 3 filmiki, które wyświetlono łącznie 443 504 razy. Przy stosunkowo niskim budżecie na ten serwis, udało się uzyskać 5671 polubień i 411 obserwujących.  Liczba przekierowań do strony internetowej UMB (zakładka Admission) wyniosła 5 192 (przy minimalnym wskaźniku 5 000).

    Google Ads: W ramach reklam displayowych osiągnięto 14 924 kliknięć strony UMB, przy emisji (wyświetleń) reklam wynoszącej 2 345 191. W ramach reklam Google KeyWords osiągnięto 20 749 kliknięć strony oraz 505 435 wyświetleń reklam.

     

    Budżety na poszczególne media społecznościowe były zróżnicowane w zależności od wyznaczonego wskaźnika.

    Wkrótce rozpocznie się kontynuacja kampanii, która będzie prowadzona w irlandzkich portalach/blogach oraz czasopismach i potrwa go końca 2022 r.

     

    Dział Współpracy Międzynarodowej

     

    Kampanię  zrealizowano w ramach projektu pt. „Wszystkie drogi prowadzą na UMB. Nowoczesne narzędzia rozwoju promocji zagranicznej i wykorzystanie technologii IT w budowie potencjału Uczelni”.

    Projekt finansowany przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej w ramach Programu Welcome to Poland (2020).

    NAWA

    Powrót