Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. (ZPU1) Program Zintegrowanego Rozwoju Jakości Kształcenia na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku .
  • Ostatnia zmiana 26.03.2024 przez Dział Projektów Pomocowych

    (ZPU1) Program Zintegrowanego Rozwoju Jakości Kształcenia na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku

     

    Projekt Program Zintegrowanego Rozwoju Jakości Kształcenia na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku”, współfinansowany został przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś priorytetowa III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym, nr umowy: POWR.03.01.00-00-ZO16/17-00 z dnia 26.06.2018

    • Okres realizacji: październik 2018 - grudzień 2022
    • Wartość projektu: 7 497 464,69 zł
    • Kierownik projektu: prof. dr hab. Tomasz Hryszko

     

    Celem głównym projektu była poprawa jakości, skuteczności i dostępności oferty edukacyjnej Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku. Cel ten został osiągnięty w wyniku:

    • wsparcia zmian organizacyjnych poprzez utworzenie i implementację informatycznych narzędzi zarządzania UMB,
    • podniesienia kompetencji kadry:

    - dydaktycznej w zakresie: umiejętności dydaktycznych oraz prowadzenia dydaktyki w języku obcym,

    - zarządzającej i administracyjnej w zakresie: obsługi zagranicznych studentów i kadry naukowej, zarządzania projektami i komercjalizacji wyników badań naukowych, zarządzania zasobami ludzkimi, aspektów prawnych i zarządzania UMB, marketingu i promocji UMB,

    • zarządzania gospodarką finansową UMB, kompetencji IT,
    • poprawy dostępności międzynarodowych programów kształcenia poprzez włączenie wykładowców z zagranicy w prowadzenie programów kształcenia na UMB,
    • podniesienia kompetencji studentów UMB poprzez realizację:

    - warsztatów, zadań praktycznych i wizyt studyjnych rozwijających kompetencje zawodowe, językowe, informatyczne i komunikacyjne,

    - wysokiej jakości programów stażowych rozwijających kompetencje spójne z efektami,

    • kształcenia na realizowanych kierunkach studiów,
    • wsparcia świadczenia wysokiej jakości usług przez Akademickie Biuro Karier funkcjonujące w ramach struktur UMB.

     

    WSPARCIEM objęto:

    • studentki i studentów z trzech wydziałów UMB z 10 kierunków studiów: lekarskiego, lekarsko-dentystycznego, farmacji, analityki medycznej, kosmetologii, fizjoterapii, pielęgniarstwa, dietetyki, zdrowia publicznego i logopedii z fonoaudiologią,
    • pracowników kadry dydaktycznej z trzech wydziałów UMB,
    • kadrę zarządzającą UMB (administracyjną i dydaktyczną),
    • pracowników administracyjnych UMB.

     

    • OGÓŁEM WSPARCIE otrzymało 1491 osób, w tym: 978 studentów, 263 pracowników kadry dydaktycznej i 270 pracowników kadry administracyjnej i zarządzającej (w tym osoby z kadry dydaktycznej zaliczone także do kadry zarządzającej).
    • Łącznie zrealizowano 149 różnego rodzaju wsparć tj. szkoleń, kursów językowych, warsztatów, wizyt studyjnych krajowych, stażów krajowych i zagranicznych, zajęć praktycznych i innych.
    • 1143 osób uczestniczyło od 2 do 15 różnych formy wsparcia, co stanowi realizację 3318 osoboszkoleń.

     

    Realizacja projektu obejmowała SZEŚĆ ZADAŃ:

    Zadanie 1. Wsparcie informatycznych narzędzi zarządzania uczelnią.

    Zadanie 2. Rozwój kadry dydaktycznej, zarządzającej i administracyjnej uczelni.

    Zadanie 3. Włączenie wykładowców z zagranicy w prowadzenie programów kształcenia w polskich uczelniach.

    Zadanie 4. Rozwój kompetencji studentów.

    Zadanie 5. Wysokiej jakości programy stażowe dla studentów.

    Zadanie 6. Wsparcie świadczenia wysokiej jakości usług przez Akademickie Biuro Karier.

     

     Efekty projektu w liczbach:

    • 978 STUDENTEK I STUDENTÓW z 10 kierunków studiów, trzech wydziałów UMB uczestniczyło łącznie w 28 różnych formach wsparciach, w tym m.in:
    • 446 osób uczestniczyło we wsparciu z zakresu poradnictwa zawodowego,
    • 279 osób uczestniczyło w wysokiej jakości stażach krajowych i zagranicznych w renomowanych ośrodkach klinicznych jak i naukowych,
    • 88 osób brało udział w wizytach studyjnych krajowych, gdzie mieli możliwość nabycia umiejętności wykraczających poza program studiów,
    • 164 osoby ukończyły kursy językowe zawodowe (język angielski w zawodzie farmaceuty, analityka medycznego i kosmetologa),
    • 387 osób uczestniczyło w kursach/ szkoleniach/ warsztatach rozwijających kompetencje zawodowe skierowane do studentów kierunku lekarskiego, kosmetologii i fizjoterapii,
    • 183 osób uczestniczyło w zajęciach podnosząc kompetencje informatyczne, komunikacyjne i małej przedsiębiorczości.

     

    • 263 PRACOWNIKÓW KADRY DYDAKTYCZNEJ z trzech wydziałów UMB uczestniczyło łącznie w 13 różnych formach wsparcia w tym m.in:
    • 78 osób uczestniczyło w kursie języka angielskiego ogólnego z elementami języka medycznego,
    • 82 osoby uczestniczyły w szkoleniach/ warsztatach/ kursach rozwijających kompetencje zawodowe i podnoszących kwalifikacje zawodowe,
    • 252 osób uczestniczyło w szkoleniach podnosząc umiejętności dydaktyczne.

     

    • 270 osób z KADRY ADMINISTRACYJNEJ I ZARZĄDZAJĄCEJ (w tym osoby z kadry dydaktycznej zaliczone także do kadry zarządzającej) - uczestniczyło łącznie w 108 różnych szkoleniach/ kursach/ warsztatach, w tym:
    • 115 osób uczęszczało na kurs języka angielskiego,
    • 135 osób z podniosło kompetencje zakresu informatyki,
    • 182 osób z uczestniczyło w szkoleniach z zakresu aspektów prawnych zarządzania uczelnią,
    • 28 osób z zakresu marketingu i promocji Uczelni,
    • 14 osób z zakresu zarządzania gospodarką finansową Uczelni,
    • 97 osób z zakresu zarządzania projektami i komercjalizacji wyników badań,
    • 70 osób z zakresu zarządzania zasobami ludzkim.
    • Uzyskane certyfikaty:

      - 28 pracowników uzyskało certyfikat zewnętrzny potwierdzający znajomość języka angielskiego,

      - 38 pracowników uzyskało certyfikat zewnętrzny z zakresu zarządzania projektami.