Projekt „Program Zintegrowanego Rozwoju Jakości Kształcenia na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku”, współfinansowany został przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś priorytetowa III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym, nr umowy: POWR.03.01.00-00-ZO16/17-00 z dnia 26.06.2018
- Okres realizacji: październik 2018 - grudzień 2022
- Wartość projektu: 7 497 464,69 zł
- Kierownik projektu: prof. dr hab. Tomasz Hryszko
Celem głównym projektu była poprawa jakości, skuteczności i dostępności oferty edukacyjnej Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku. Cel ten został osiągnięty w wyniku:
- wsparcia zmian organizacyjnych poprzez utworzenie i implementację informatycznych narzędzi zarządzania UMB,
- podniesienia kompetencji kadry:
- dydaktycznej w zakresie: umiejętności dydaktycznych oraz prowadzenia dydaktyki w języku obcym,
- zarządzającej i administracyjnej w zakresie: obsługi zagranicznych studentów i kadry naukowej, zarządzania projektami i komercjalizacji wyników badań naukowych, zarządzania zasobami ludzkimi, aspektów prawnych i zarządzania UMB, marketingu i promocji UMB,
- zarządzania gospodarką finansową UMB, kompetencji IT,
- poprawy dostępności międzynarodowych programów kształcenia poprzez włączenie wykładowców z zagranicy w prowadzenie programów kształcenia na UMB,
- podniesienia kompetencji studentów UMB poprzez realizację:
- warsztatów, zadań praktycznych i wizyt studyjnych rozwijających kompetencje zawodowe, językowe, informatyczne i komunikacyjne,
- wysokiej jakości programów stażowych rozwijających kompetencje spójne z efektami,
- kształcenia na realizowanych kierunkach studiów,
- wsparcia świadczenia wysokiej jakości usług przez Akademickie Biuro Karier funkcjonujące w ramach struktur UMB.
WSPARCIEM objęto:
- studentki i studentów z trzech wydziałów UMB z 10 kierunków studiów: lekarskiego, lekarsko-dentystycznego, farmacji, analityki medycznej, kosmetologii, fizjoterapii, pielęgniarstwa, dietetyki, zdrowia publicznego i logopedii z fonoaudiologią,
- pracowników kadry dydaktycznej z trzech wydziałów UMB,
- kadrę zarządzającą UMB (administracyjną i dydaktyczną),
- pracowników administracyjnych UMB.
- OGÓŁEM WSPARCIE otrzymało 1491 osób, w tym: 978 studentów, 263 pracowników kadry dydaktycznej i 270 pracowników kadry administracyjnej i zarządzającej (w tym osoby z kadry dydaktycznej zaliczone także do kadry zarządzającej).
- Łącznie zrealizowano 149 różnego rodzaju wsparć tj. szkoleń, kursów językowych, warsztatów, wizyt studyjnych krajowych, stażów krajowych i zagranicznych, zajęć praktycznych i innych.
- 1143 osób uczestniczyło od 2 do 15 różnych formy wsparcia, co stanowi realizację 3318 osoboszkoleń.
Realizacja projektu obejmowała SZEŚĆ ZADAŃ:
Zadanie 1. Wsparcie informatycznych narzędzi zarządzania uczelnią.
Zadanie 2. Rozwój kadry dydaktycznej, zarządzającej i administracyjnej uczelni.
Zadanie 3. Włączenie wykładowców z zagranicy w prowadzenie programów kształcenia w polskich uczelniach.
Zadanie 4. Rozwój kompetencji studentów.
Zadanie 5. Wysokiej jakości programy stażowe dla studentów.
Zadanie 6. Wsparcie świadczenia wysokiej jakości usług przez Akademickie Biuro Karier.
Efekty projektu w liczbach:
- 978 STUDENTEK I STUDENTÓW z 10 kierunków studiów, trzech wydziałów UMB uczestniczyło łącznie w 28 różnych formach wsparciach, w tym m.in:
- 446 osób uczestniczyło we wsparciu z zakresu poradnictwa zawodowego,
- 279 osób uczestniczyło w wysokiej jakości stażach krajowych i zagranicznych w renomowanych ośrodkach klinicznych jak i naukowych,
- 88 osób brało udział w wizytach studyjnych krajowych, gdzie mieli możliwość nabycia umiejętności wykraczających poza program studiów,
- 164 osoby ukończyły kursy językowe zawodowe (język angielski w zawodzie farmaceuty, analityka medycznego i kosmetologa),
- 387 osób uczestniczyło w kursach/ szkoleniach/ warsztatach rozwijających kompetencje zawodowe skierowane do studentów kierunku lekarskiego, kosmetologii i fizjoterapii,
- 183 osób uczestniczyło w zajęciach podnosząc kompetencje informatyczne, komunikacyjne i małej przedsiębiorczości.
- 263 PRACOWNIKÓW KADRY DYDAKTYCZNEJ z trzech wydziałów UMB uczestniczyło łącznie w 13 różnych formach wsparcia w tym m.in:
- 78 osób uczestniczyło w kursie języka angielskiego ogólnego z elementami języka medycznego,
- 82 osoby uczestniczyły w szkoleniach/ warsztatach/ kursach rozwijających kompetencje zawodowe i podnoszących kwalifikacje zawodowe,
- 252 osób uczestniczyło w szkoleniach podnosząc umiejętności dydaktyczne.
- 270 osób z KADRY ADMINISTRACYJNEJ I ZARZĄDZAJĄCEJ (w tym osoby z kadry dydaktycznej zaliczone także do kadry zarządzającej) - uczestniczyło łącznie w 108 różnych szkoleniach/ kursach/ warsztatach, w tym:
- 115 osób uczęszczało na kurs języka angielskiego,
- 135 osób z podniosło kompetencje zakresu informatyki,
- 182 osób z uczestniczyło w szkoleniach z zakresu aspektów prawnych zarządzania uczelnią,
- 28 osób z zakresu marketingu i promocji Uczelni,
- 14 osób z zakresu zarządzania gospodarką finansową Uczelni,
- 97 osób z zakresu zarządzania projektami i komercjalizacji wyników badań,
- 70 osób z zakresu zarządzania zasobami ludzkim.
Uzyskane certyfikaty:
- 28 pracowników uzyskało certyfikat zewnętrzny potwierdzający znajomość języka angielskiego,
- 38 pracowników uzyskało certyfikat zewnętrzny z zakresu zarządzania projektami.