Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. O projekcie.
  • Projekt Teraz już wiem

    Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z filmami edukacyjnymi przygotowanymi przez naukowców Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku!

     

    Dowiedź się więcej
  • Ostatnia zmiana 18.12.2021 przez Administrator UMB

    O projekcie

    W ramach projektu „Biologia i Chemia po akademicku” Uniwersytet Medyczny w Białymstoku zaprasza na zajęcia praktyczne oraz konsultacje przeznaczone dla uczniów szkół średnich w zakresie biologii i chemii. Projekt ten otrzymał dofinansowanie ze środków budżetu państwa w ramach programu Społeczna Odpowiedzialność Nauki- Popularyzacja Nauki i Promocja Sportu.

    Głównym celem projektu „Biologia i Chemia po akademicku” jest ukazanie praktycznego zastosowania nauki. Projekt polega na wspieraniu uczniów szkół ponadpodstawowych i poszerzaniu ich wiedzy z zakresu nauk biologicznych, chemicznych i nauk o zdrowiu.

    Projekt „Biologia i Chemia po akademicku” ma za zadanie przedstawić uczniom praktyczne zastosowanie nauki. Pragniemy, aby biologia i chemia, przedmioty, które kojarzą się uczniom z wiedzą teoretyczną zdobywaną w celu uzyskania dobrych wyników na egzaminie maturalnym, stały się realnym zainteresowaniem, które młodzież chciałaby rozwijać na studiach. Warsztaty, w których uczniowie biorą aktywny udział ukazują praktyczne zastosowanie zdobywanej przez nich w szkole wiedzy. Nasze działania dają możliwość bezpłatnego zgłębienia nauk medycznych, ale w sposób ciekawy, polegający na doświadczeniach. Wartością dodaną jest poznanie przez uczniów specyfiki pracy w zawodach medycznych.

    Celem organizacji konsultacji z ekspertami na poziomie akademickim jest danie uczniom możliwości rozwinięcia tematów, które ich ciekawią, a których z różnych względów nie mają możliwości rozwinięcia w szkole. Ogromną zaletą jest również możliwość zgłaszania tematów poprzez uczestników, co zapewnia najlepsze dopasowanie tematów omawianych przez ekspertów UMB z rzeczywistymi potrzebami młodzieży. Konsultacje z ekspertem w małej grupie uczestników pozwalają na indywidualne podejście do ucznia oraz szczegółowe rozwinięcie zgłoszonego problemu naukowego. Zajęcia zaproponowane w projekcie wyjaśniają również wiele interesujące uczniów zagadnienia nauk medycznych, farmaceutycznych i o zdrowiu w przystępnej formie.