Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Regulamin BHP.
  • Ostatnia zmiana 02.10.2025 przez Zakład Kosmetologii Specjalistycznej

    Regulamin BHP

     

    Regulamin BHP obowiązujący na sali ćwiczeniowej
    w Zakładzie Kosmetologii Specjalistycznej UMB

     

    1. Student ma prawo przebywać na sali ćwiczeń wyłącznie w obecności asystenta.
    2. Podczas zajęć nie wolno opuszczać sali bez zgody asystenta.
    3. Na ćwiczeniach Studentów obowiązują:
    • czysty i schludny fartuch/uniform kosmetyczny,
    • ręcznik do wycierania rąk,
    • zmiana obuwia,
    • upięte włosy, krótkie paznokcie, brak biżuterii.

    Każdy Student jest odpowiedzialny za swój schludny i profesjonalny wizerunek.

    1. Przed przystąpieniem do zabiegu należy dokładnie umyć i zdezynfekować ręce.
    2. Zabrania się spożywania posiłków oraz palenia papierosów, w tym elektronicznych.
    3. Nie wolno przechowywać na stanowiskach pracy odzieży ani torebek. Odzież wierzchnią, torbę/plecak i obuwie wyjściowe student pozostawia w szatni w wyznaczonej, zamykanej szafce.
    4. Do zlewów nie wolno wrzucać stłuczonego szkła ani resztek kosmetyków mogących zapchać kanalizację.
    5. Zabrania się wynoszenia urządzeń oraz kosmetyków poza salę ćwiczeniową.
    6. Pracę na urządzeniu można rozpocząć dopiero po zapoznaniu się z jego instrukcją obsługi.
    7. Każde uszkodzenie urządzenia lub jego części Student niezwłocznie zgłasza asystentowi prowadzącemu.
    8. Po zakończeniu ćwiczenia Student ma obowiązek posprzątania swojego stanowiska oraz uporządkowania sali. Utrzymanie czystości i porządku jest obowiązkiem każdego uczestnika zajęć.
    9. Należy oczyścić/zdezynfekować opakowania preparatów kosmetycznych.
    10. Narzędzia wielorazowe należy:
    • zdezynfekować w myjce ultradźwiękowej z dodatkiem ANIOSYME (zgodnie z instrukcją),
    • przepłukać pod bieżącą wodą,
    • osuszyć w wyznaczonej kuwecie/pojemniku.
    • Następnie asystent przekazuje je do sterylizacji.
    1. Powierzchnie stolików, blaty i urządzenia należy dezynfekować przeznaczonymi do tego preparatami. Urządzenie Verstand oraz pojemnik do hydrabrazji należy dezynfekować preparatem bez alkoholu.
    2. Przy stanowiskach pracy znajdują się małe kosze na drobne odpady. Większe nieczystości należy wyrzucać do dużego kosza. Po zakończeniu ćwiczenia Student jest zobowiązany opróżnić i zdezynfekować pojemnik.
    3. Artykuły jednorazowe mające kontakt z krwią należy wyrzucać do kosza z czerwonym workiem, zachowując szczególną ostrożność, aby nie zanieczyścić innych powierzchni.
    4. Ostre przedmioty (igły, kartridże, szkiełka) należy umieszczać w opisanym czerwonym pojemniku.
    5. W przypadku wątpliwości dotyczących bezpiecznego postępowania z preparatem lub urządzeniem należy zwrócić się do asystenta prowadzącego zajęcia.
    6. Wszystkie produkty i preparaty kosmetyczne powinny być użytkowane zgodnie z przeznaczeniem. Każdorazowo po użyciu należy zamknąć opakowanie.
    7. W sprawach nieujętych w niniejszym regulaminie należy stosować się do poleceń prowadzącego.