Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Regulamin przedmiotu.
  • Ostatnia zmiana 29.09.2023 przez Zakład Kosmetologii Specjalistycznej

    Regulamin przedmiotu

    Regulamin obowiązujący

    W Zakładzie Kosmetologii Specjalistycznej UMB

    na zajęciach z przedmiotu

    „Elementy kosmetologii estetycznej”

     

    INFORMACJE OGÓLNE

    1. Zajęcia z przedmiotu „Elementy kosmetologii estetycznej” odbywają się w wymiarze godzin przewidzianym programem studiów (10 h wykładów, 25 h ćwiczeń) wg podanego harmonogramu.
    2. Harmonogram zajęć zamieszczony jest w gablocie informacyjnej oraz na stronie internetowej Zakładu https://www.umb.edu.pl/pl//wf/zaklad_kosmetologii_specjalistycznej
    3. Kierownik Zakładu przyjmuje studentów we wtorki w godz. 10.00 – 12.00 (pok. 39).
    4. Podczas pierwszych zajęć Studenci zapoznają się z niniejszym Regulaminem.

     

    INFORMACJE PRAKTYCZNE DOTYCZĄCE ZAJĘĆ

    1. Przed rozpoczęciem zajęć ubranie wierzchnie i obuwie należy zostawić w szatni.
    2. W czasie trwania zajęć bezwzględnie:
    • należy mieć wyłączone telefony komórkowe,
    • nie wolno robić zdjęć i nagrywać,
    • nie wolno spożywać posiłków.
    1. Na ćwiczeniach Studentów obowiązują:
    • czysty i wyprasowany fartuch kosmetyczny oraz czarne getry (legginsy),
    • bezwzględnie zmiana obuwia,
    • upięte włosy, krótkie paznokcie, zdjęcie biżuterii,
    • ręcznik do wycierania rąk.

    Każdy Student jest odpowiedzialny za swój schludny i profesjonalny wizerunek podczas zajęć.

    1. Zabrania się studentom posiadania i korzystania z telefonów komórkowych oraz innych urządzeń elektronicznych podczas ćwiczeń, wykładów i zaliczeń. Posiadanie wyżej wymienionych urządzeń w trakcie zaliczeń (ćwiczenia, kolokwia, egzaminy) jest równoznaczne z uzyskaniem oceny niedostatecznej. Jakakolwiek próba ściągania skutkuje zakończeniem zaliczenia i otrzymaniem oceny niedostatecznej.
    2. Student powinien przychodzić na ćwiczenia z opanowaną wiedzą teoretyczną. Na każde ćwiczenie obowiązuje materiał podany wymaganiach zamieszczonych w gablocie informacyjnej oraz na stronie internetowej Zakładu.
    3. Student przed zakończeniem ćwiczenia ma obowiązek posprzątania stanowiska pracy i uporządkowania sali ćwiczeń.
    4. Na sali ćwiczeń Student ma prawo przebywać wyłącznie w obecności Asystenta. W trakcie zajęć nie wolno bez zgody asystenta opuszczać sali ćwiczeń.
    5. W trakcie obsługi urządzeń, w przypadku awarii, zniszczenia urządzenia lub jego części Student bezzwłocznie zgłasza zajście Asystentowi prowadzącemu zajęcia. Asystent zabezpiecza całe urządzenie i zgłasza jego uszkodzenie osobie odpowiedzialnej. Osoba odpowiedzialna za aparaturę, zapoznaje się z przyczyną uszkodzenia i uszkodzeniem, odnotowuje w rejestrze uszkodzeń/awarii- uszkodzenie sprzętu, uwzględniając datę uszkodzenia, rodzaj-przyczynę uszkodzenia, imię i nazwisko Studenta zgłaszającego oraz imię i nazwisko asystenta prowadzącego zajęcia. Powtarzające się uszkodzenia urządzeń przez Studenta, zgłaszane będzie kierownikowi jednostki i opiekunowi roku, z wyciągnięciem odpowiednich konsekwencji.

    WARUNKI ZALICZENIA

    1. Warunkiem zaliczenia wykładów jest uzyskanie 60% sumy punktacji z kolokwium sprawdzającego. Student ma możliwość przystąpienia do dwóch poprawek, w terminie ustalonym przez Asystenta prowadzącego zajęcia.
    2. Zaliczenie ćwiczeń wymaga udziału w kolokwium wejściowym oraz praktycznego wykonania ćwiczenia.
    3. Na kolokwium wejściowe składają się 3 pytania. Pytania mogą mieć formę testową (test wielokrotnego wyboru) i/lub opisową. Za każde pytanie Student może otrzymać 0 lub 1 punkt. Zaplanowano 6 kolokwiów wejściowych, z których można uzyskać maksymalną ilość 18 punktów. Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia ćwiczeń jest obecność na wszystkich zajęciach, praktyczne zaliczenie ćwiczenia oraz uzyskanie 60% sumy punktacji ze wszystkich kolokwiów wejściowych tj. 11 pkt.  
    4. Student ma prawo zgłosić jedno nieprzygotowanie. Brak fartucha, getrów, zmiany obuwia jest traktowane jako nieprzygotowanie do ćwiczeń. W razie braku możliwości zgłoszenia nieprzygotowania Asystent ma prawo odmówić Studentowi czynnego uczestnictwa w zajęciach (student nie uczestniczy w wykonywaniu zabiegów, może wyłącznie przy nich asystować, bądź wykonywać czynności porządkowe na Sali) oraz otrzymuje jeden punkt ujemny odejmowany od sumy punktów z kolokwiów wejściowych.
    5. Student ma możliwość wglądu do prac pisemnych: kolokwiów wejściowych, kolokwiów sprawdzających i egzaminów w terminie 7 dni od daty napisania pracy pisemnej u kierownika Zakładu lub Asystenta prowadzącego zajęcia.
    6. Informacja o wynikach odbywa się z poszanowaniem przepisów o ochronie danych osobowych (RODO). Informacje o wynikach, w postaci listy z numerami indeksów wywieszane będą w gablocie informacyjnej Zakładu Kosmetologii Specjalistycznej lub przesłane za pomocą poczty elektronicznej.

    MOŻLIWOŚCI I FORMY WYRÓWNYWANIA ZALEGŁOŚCI

    1. Student ma obowiązek zaliczyć materiał obowiązujący na opuszczonych zajęciach, tzn. napisać kolokwium wejściowe oraz wykonać praktyczne ćwiczenie.
    2. W przypadku nieobecności należy ją usprawiedliwić bezpośrednio po ustąpieniu przyczyny nieobecności, najpóźniej na pierwszych zajęciach, w których Student uczestniczy po okresie nieobecności. Wszystkie nieobecności muszą być usprawiedliwione. Po ustąpieniu przyczyny nieobecności oryginał zwolnienia dostarczyć należy do asystenta prowadzącego zajęcia. Zwolnień nie należy wysyłać na pocztę mailową. Wyjątkowe przypadki będą rozpatrywane indywidualnie.
    3. Nieobecność musi być usprawiedliwiona zwolnieniem lekarskim, dziekańskim lub innym uprawnionym.

     

    WYKAZ OBOWIĄZUJĄYCH I ZALECANYCH PODRĘCZNIKÓW

    Wykaz podręczników obowiązujących i zalecanych do opanowania materiału znajduje się w sylabusie oraz na stronie internetowej Zakładu Kosmetologii Specjalistycznej.