Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Regulamin.
  • 28.01.2025 Klinika Gastroenterologii i Chorób Wewnętrznych

    Regulamin

    Regulamin zajęć dydaktycznych prowadzonych w Klinice Gastroenterologii i Chorób Wewnętrznych UMB

    dla studentów IV roku Wydziału Lekarskiego 2025/2026

     

    1. Regulamin zajęć w Klinice Gastroenterologii i Chorób Wewnętrznych UMB jest zgodny z Regulaminem Studiów Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
    2. Podczas ćwiczeń obowiązuje zmiana obuwia oraz posiadanie ubrania typu "scrubs" i stetoskopu (w przypadku Studentów Wydziału Lekarskiego).
    3. Torby, odzież wierzchnia itp. należy pozostawić w szatni studenckiej.
    4. Podczas zajęć zabronione jest samowolne opuszczanie pomieszczeń dydaktycznych.
    5. Student ma prawo przebywać na salach chorych jedynie za przyzwoleniem asystenta.
    6. Podczas zajęć obowiązuje wyłączenie telefonów komórkowych. Zabronione jest również używanie elektronicznego sprzętu nagrywającego (dyktafony, aparaty fotograficzne itp.)
    7. W trakcie zajęć student zobowiązany jest do profesjonalnego, kulturalnego zachowania w szczególności przestrzegania zasad tajemnicy lekarskiej.
    8. Student ma obowiązek być teoretycznie przygotowany do zajęć, co asystent ma prawo sprawdzić w formie ustnej lub pisemnej.
    9. Obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Student jest zobligowany do punktualnego przychodzenia na zajęcia dydaktyczne. Osoby spóźnione mogą być niedopuszczone do uczestniczenia w zajęciach, co będzie równoznaczne z nieobecnością nieusprawiedliwioną.
    10. Nieobecność na poszczególnych zajęciach musi być usprawiedliwiona pisemnie. W przypadku komplikacji zdrowotnych obowiązuje zaświadczenie lekarskie, w innych przypadkach – zaświadczenie dziekańskie. Zaświadczenie należy dostarczyć asystentowi w ciągu 7 dni od zakończenia zdarzenia.
    11. Nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach skutkują niemożliwością zaliczenia bloku i brakiem pozytywnego wpisu końcowego do dzienniczka zajęć.
    12. W przypadku nieobecności usprawiedliwionej równej lub przekraczającej 2 dni zajęć student musi odrobić opuszczone zajęcia z inną grupą (po uzgodnieniu z asystentem).
    13. Wszelkie zmiany w przewidzianym czasie zajęć powinny być uzgodnione przez Starostę roku z koordynatorem ds. dydaktyki w Klinice.
    14. W przypadku urazu, skaleczenia, bądź kontaktu z materiałem biologicznym należy niezwłocznie powiadomić asystenta prowadzącego ćwiczenia.
    15. W przeddzień zakończenia zajęć (bloku ćwiczeniowego) odbywa się pisemny sprawdzian z zakresu gastroenterologii (test).
    16. Do zaliczenia zajęć wymagany jest czynny udział w ćwiczeniach, zaliczenie historii choroby (pisemnie) oraz zaliczenie obu sprawdzianów. Należy pamiętać aby w trakcie pisemnego sprawdzianu przestrzegać §9 punkt 2/21 Regulaminu Studiów.
    17. Regulamin studiów nie przewiduje zwolnienia z zaliczenia przedmiotu.
    18. Wgląd przez studenta do jego sprawdzianów jest zapewniony w ostatnim dniu bloku ćwiczeniowego, w obecności asystenta prowadzącego zajęcia lub osoby upoważnionej przez Kierownika Kliniki, z poszanowaniem przepisów o ochronie danych osobowych.
    19. W przypadku niezaliczenia sprawdzianu końcowego, obowiązuje sprawdzian poprawkowy w ciągu 28 dni od zakończenia ćwiczeń.
    20. Zaliczenie wpisywane jest na koniec zajęć, przez asystenta grupy, do indywidualnego dzienniczka zajęć na podstawie listy obecności, oceny kompetencji studenta w trakcie zajęć, wyników sprawdzianów pisemnych organizowanych podczas bloku i kompletnej historii choroby.