REGULAMIN OBOWIĄZUJĄCY NA ZAJĘCIACH (WYKŁADACH, ĆWICZENIACH, SEMINARIACH)
PROWADZONYCH W SAMODZIELNEJ PRACOWNI KOSMETOLOGII UMB
DLA STUDENTÓW KIERUNKU KOSMETOLOGIA I i II stopnia
INFORMACJE OGÓLNE
- Zajęcia z przedmiotów prowadzonych w Samodzielnej Pracowni Kosmetologii odbywają się zgodnie z przewidzianym planem studiów, dostępnym na stronach internetowych Wydziału.
- Harmonogramy i plany zajęć zamieszczone są w gablocie informacyjnej w pracowni oraz na stronie internetowej pracowni https://www.umb.edu.pl/wf/samodzielna-pracownia-kosmetologii
- Wszelkie informacje tj.: wyniki: kolokwiów, egzaminów; informacje dotyczące terminów i miejsca egzaminów, itp. zamieszczane będą w gablocie informacyjnej w pracowni oraz na stronie internetowej pracowni, w zakładce aktualności (do danego przedmiotu). Informacji nie wysyłamy mailowo.
- Wejście dla Studentów do Pracowni znajduje się z klatki schodowej Domu Studenta nr. 1. Studenci nie mogą korzystać z wejścia służbowego od strony parkanu Pałacu Branickich (zabrania się Studentom korzystania z domofonu, a także zabrania się Studentom przebywającym w Pracowni na samodzielne otwieranie drzwi i wpuszczanie osób trzecich).
- Zgodnie z uchwałą nr.: 70/2017 Senatu UMB liczebność grup studenckich na poszczególnych zajęciach dydaktycznych jest następująca:
- wykłady prowadzone są jednocześnie dla wszystkich studentów danego roku;
- seminaria prowadzone są w grupach 30-osobowych.,
- ćwiczenia z przedmiotów zawodowych i specjalistycznych prowadzone są w grupach 12-osobowych. Listę przedmiotów zawodowych i specjalistycznych określa zarządzenie Rektora,
- zajęcia praktyczne (z udziałem pacjentów/klientów) odbywają się w grupach 12-osobowych,
- zajęcia fakultatywne odbywają się w grupach 30-osobowych;
- inne ćwiczenia i zajęcia oraz moduły prowadzone są w grupach 18-osobowych.
FORMY WYRÓWNYWANIA ZALEGŁOŚCI
- Ze względu na specyfikę zajęć: ćwiczeń i seminariów (tj.: bloki tematyczne, ćwiczenia praktyczne, ćwiczenia praktyczne z klientem), Student jest zobowiązany uczestniczyć we wszystkich zajęciach. Dopuszcza się od jednej do trzech udokumentowanych, usprawiedliwionych nieobecności w semestrze.
- W przypadku liczby ćwiczeń od 1 do 9 dopuszcza się jedną usprawiedliwioną nieobecność, w przypadku 10 i więcej ćwiczeń max. 3 usprawiedliwione nieobecności.
- Wszystkie nieobecności muszą być usprawiedliwione osobiście u Asystenta prowadzącego zajęcia. Nie dopuszcza się przesyłania do Asystentów jakichkolwiek informacji o nie uczestnictwie w zajęciach drogą mailową (nie będą one w żaden sposób rozpatrywane). W przypadku nieobecności należy ją usprawiedliwić bezpośrednio po ustąpieniu przyczyny nieobecności, najpóźniej na pierwszych zajęciach, w których Student uczestniczy po okresie nieobecności, u Asystenta prowadzącego zajęcia.
- Honorowane będą: oryginał zwolnienia lekarskiego, w innych przypadkach - oryginał zaświadczenia odpowiednich władz. Nieusprawiedliwiona nieobecność na zajęciach wyklucza otrzymanie zaliczenia. Nie ma możliwości odrobienia zaległości na skutek nieusprawiedliwionej nieobecności.
- Student jest zobligowany do punktualnego przychodzenia na zajęcia dydaktyczne. Osoby spóźnione powyżej 15 minut, mogą być niedopuszczone do aktywnego uczestniczenia w zajęciach (student nie uczestniczy w wykonywaniu zabiegów, może wyłącznie przy nich asystować, bądź wykonywać czynności porządkowe na sali polecone przez Asystenta prowadzącego zajęcia). Przy powtarzających się spóźnieniach, Asystent prowadzący zajęcia ma prawo odmówić Studentowi, uczestnictwa w zajęciach, co jest równoznaczne z otrzymaniem nieobecności nieusprawiedliwionej i nie zaliczenia zajęć.
- W przypadku wystąpienia zaległości powstałych wskutek usprawiedliwionych nieobecności Studenta, zaliczenie tych zaległości odbywa się u Asystenta prowadzącego zajęcia. Od Studenta wymaga się zaliczenia zaległych kolokwiów wejściowych i wyrównania zaległości z części praktycznej w formie pisemnej (np.: sprawdzenie znajomości protokołu zabiegu kosmetycznego, opisu czynności, itp.), na pierwszych zajęciach, w których Student uczestniczy po okresie nieobecności lub w godzinach konsultacji Asystenta prowadzącego zajęcia.
- Kontakt w sprawie powstałych zaległości i możliwości ich nadrobienia odbywa się tylko i wyłącznie osobiście z Asystentami prowadzącymi zajęcia. Godziny konsultacji Asystentów zamieszczone są na tablicy informacyjnej i stronie internetowej Pracowni.
- W sprawach niewyjaśnionych powyżej, można kontaktować się z kierownikiem jednostki lub osobą odpowiedzialną za przedmiot, tylko i wyłącznie osobiście w godzinach konsultacji.
INFORMACJE PRAKTYCZNE DOTYCZĄCE ZAJĘĆ
- Odzienie wierzchnie i obuwie należy zostawić w szatni.
Na ćwiczeniach studentów obowiązują:
- biały fartuch kosmetyczny oraz czarne getry (legginsy),
- bezwzględnie zmiana obuwia,
- upięte włosy, krótkie paznokcie, zdjęcie biżuterii,
- ręczniki do wycierania rąk,
- ręczniki kąpielowe i klapki kąpielowe (kosmetologia upiększająca).
- W czasie trwania zajęć bezwzględnie:
- należy mieć wyłączone telefony komórkowe,
- nie wolno robić zdjęć i nagrywać,
- nie wolno spożywać posiłków.
- Podczas pierwszego wykładu/ćwiczenia/seminarium, Studenci zapoznają się z regulaminem Samodzielnej Pracowni Kosmetologii i podpisując się, zobowiązują się do jego przestrzegania.
- Student powinien przychodzić na zajęcia z opanowaną wiedzą teoretyczną. Na każde zajęcia obowiązuje materiał podany w wymaganiach. W celu przygotowania na zajęcia zaleca się korzystanie z instrukcji, podanych podręczników oraz z wykładów.
- Zaliczenie pojedynczych zajęć wymaga: udziału w kolokwium wejściowym lub/i praktycznego wykonania ćwiczenia.
- Na kolokwium wejściowe składają się 3 pytania. Pytania mogą mieć formę testową (test wielokrotnego wyboru) i/lub opisową. Za każde pytanie Student może otrzymać 1 pkt. Nie stosuje się punktacji połówkowej tj.: 0,5 pkt. Warunkiem uzyskania zaliczenia z danego przedmiotu jest uzyskanie 60% sumy punktacji z wszystkich kolokwiów wejściowych.
- Studenci mają prawo zgłosić jedno nieprzygotowanie indywidualne. Brak fartucha, spodni, zmiany obuwia jest traktowane jako nieprzygotowanie do ćwiczeń. W razie braku możliwości zgłoszenia nieprzygotowania Asystent ma prawo odmówić Studentowi czynnego uczestnictwa w zajęciach (student nie uczestniczy w wykonywaniu zabiegów, może wyłącznie przy nich asystować, bądź wykonywać czynności porządkowe na Sali, polecone przez Asystenta prowadzącego zajęcia).
- Student po zajęciach ma obowiązek posprzątania stanowiska pracy i uporządkowania sali ćwiczeń.
- Na salę ćwiczeń Studenci przechodzą tylko i wyłącznie z Asystentem.
- Na sali ćwiczeń Student ma prawo przebywać wyłącznie w obecności Asystenta. W trakcie zajęć nie wolno bez zgody asystenta opuszczać sali ćwiczeń. Studenci w trakcie przerw nie przebywają na części ćwiczeniowej jednostki. Studentom zabrania się spożywania posiłków na części ćwiczeniowej jednostki.
- Grupa ćwiczeniowa ponosi odpowiedzialność materialną za zniszczenie sprzętu i wyposażenia sali ćwiczeniowej.
WARUNKI ZALICZENIA
- Warunkiem zaliczenia wykładów jest uzyskanie 60% sumy punktacji z kolokwium sprawdzającego. Kolokwium sprawdzające może zostać podzielone na kolokwia cząstkowe, wówczas warunkiem zaliczenia jest uzyskanie sumarycznej liczby 60% punktacji z kolokwiów cząstkowych.
- Warunkiem zaliczenia ćwiczeń/seminariów jest uzyskanie 60% sumy punktacji ze wszystkich kolokwiów wejściowych lub/i wykonanie zadań praktycznych przewidzianych planem zajęć.
- Cząstkowe wyniki z kolokwiów wejściowych/sprawdzających do wglądu u Asystenta prowadzącego zajęcia.
- Warunkiem uzyskania zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie 60% sumy punktacji ze wszystkich kolokwiów wejściowych i 60% sumy punktacji z kolokwium sprawdzającego. W przypadku nie uzyskania 60% sumy punktacji z kolokwiów wejściowych lub/i nie uzyskanie 60% sumy punktacji z kolokwium sprawdzającego, Student ma możliwość dwóch poprawek, w terminie ustalonym przez Asystenta prowadzącego zajęcia.
- W przypadku przedmiotów kończących się egzaminem, ww. są warunkiem dopuszczenia Studenta do sesji egzaminacyjnej. Studenci, którzy uzyskali 90% sumy punktacji kolokwium sprawdzającego z danego przedmiotu (w semestrze I lub/i II), 90% sumy punktacji z kolokwiów wejściowych (w semestrze, w którym przeprowadza się egzamin) lub/i wykonali pozytywnie zadania praktyczne przewidziane harmonogramem zajęć, i których frekwencja na zajęciach (w semestrze, w którym przeprowadza się egzamin) wynosiła 90% mogą być zwolnieni z egzaminu.
- W przypadku przedmiotów kończących się egzaminem, warunkiem jego zaliczenia jest uzyskanie sumarycznej liczby 60% punktacji (co najmniej oceny dostatecznej) z egzaminu. Warunki egzaminu końcowego ustala Kierownik i Asystenci Zakładu. Ustalenie terminu i miejsca egzaminu w porozumieniu z kierownikiem jednostki lub osobą odpowiedzialną za przedmiot, jest obowiązkiem Starosty Roku, nie później niż 4 tygodnie przed planowaną datą egzaminu, następnie informacje dotyczące egzaminu końcowego będą udostępniane Studentom w gablocie informacyjnej w Samodzielnej Pracowni Kosmetologii oraz stronie internetowej jednostki w zakładce aktualności (do danego przedmiotu).
- Jeżeli przedmiot realizowany jest w przeciągu dwóch semestrów to kończy się zaliczeniem lub/i egzaminem każdej części oddzielnie. Student, który nie uzyskał zaliczenia w pierwszym semestrze realizacji przedmiotu, nie może być dopuszczony do zajęć w drugim semestrze. Przedmiot taki traktuje się jako niezaliczony. Plany studiów dostępne na stronie wydziału określają semestr oraz formę zakończenia przedmiotu w podanym semestrze (zaliczenie / egzamin).
- Formy i warunki zaliczenia z poszczególnych zajęć regulują szczegółowe regulaminy przedmiotowe.
- Student ma możliwość wglądu do prac pisemnych: kolokwiów wejściowych, kolokwiów sprawdzających i egzaminów w terminie 7 dni od daty napisania pracy pisemnej u kierownika jednostki, osoby odpowiedzialnej za przedmiot lub Asystenta prowadzącego dany przedmiot i grupę, tylko i wyłącznie w ich obecności.
- Informacja o wynikach zaliczeń i egzaminów odbywa się z poszanowaniem przepisów o ochronie danych osobowych. Informacja o wynikach, w postaci listy z numerami indeksów wywieszane są na tablicy ogłoszeń Samodzielnej Pracowni Kosmetologii lub/i stronie internetowej jednostki w zakładce aktualności (do danego przedmiotu).
KRYTERIA OCENIANIA
- Jeżeli student nie został dopuszczony do egzaminu z powodu niezaliczenia zajęć, to jest to równoznaczne z utratą prawa do zdawania egzaminu. W takim przypadku do protokołu (karty, indeksu) wpisuje się „nie dopuszczony/a”, co skutkuje niezaliczeniem przedmiotu i brakiem możliwości jego poprawy.
- Przy egzaminie stosuje się następujące oceny:
- bardzo dobrze - 5,0
- ponad dobrze - 4,5
- dobrze - 4,0
- dość dobrze - 3,5
- dostatecznie - 3,0
- niedostatecznie - 2,0
- W przypadku uzyskania na egzaminie oceny niedostatecznej, studentowi przysługuje prawo do dwóch egzaminów poprawkowych.
WYKAZ ZALECANYCH PODRĘCZNIKÓW
Wykaz podręczników obowiązujących i zalecanych do opanowania materiału z ćwiczeń i wykładów znajduje się w sylabusach do poszczególnych przedmiotów oraz na stronie internetowej Samodzielnej Pracowni Kosmetologii.
Inne punkty nie ujęte w niniejszym regulaminie reguluje:
Regulamin Studiów I Stopnia, II Stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (moc obowiązująca od roku akademickiego 2015/2016) wprowadzony Uchwałą nr 40/15 Senatu UMB z dnia 23.04.2015 r.

