Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Regulamin.
  • Ostatnia zmiana 28.09.2017 przez Samodzielna Pracownia Kosmetologii

    Regulamin


    REGULAMIN OBOWIĄZUJĄCY NA ZAJĘCIACH (WYKŁADACH, ĆWICZENIACH, SEMINARIACH)

    PROWADZONYCH W SAMODZIELNEJ PRACOWNI KOSMETOLOGII UMB

    DLA STUDENTÓW KIERUNKU KOSMETOLOGIA I i II stopnia

     

    INFORMACJE OGÓLNE

    1. Zajęcia z przedmiotów prowadzonych w Samodzielnej Pracowni Kosmetologii odbywają się zgodnie z przewidzianym planem studiów, dostępnym na stronach internetowych Wydziału.
    2. Harmonogramy i plany zajęć zamieszczone są w gablocie informacyjnej w pracowni oraz na stronie internetowej pracowni https://www.umb.edu.pl/wf/samodzielna-pracownia-kosmetologii
    3. Wszelkie informacje tj.: wyniki: kolokwiów, egzaminów; informacje dotyczące terminów i miejsca egzaminów, itp. zamieszczane będą w gablocie informacyjnej w pracowni oraz na stronie internetowej pracowni, w zakładce aktualności (do danego przedmiotu). Informacji nie wysyłamy mailowo.
    4. Wejście dla Studentów do Pracowni znajduje się z klatki schodowej Domu Studenta nr. 1. Studenci nie mogą korzystać z wejścia służbowego od strony parkanu Pałacu Branickich (zabrania się Studentom korzystania z domofonu, a także zabrania się Studentom przebywającym w Pracowni na samodzielne otwieranie drzwi i wpuszczanie osób trzecich).
    5. Zgodnie z uchwałą nr.: 70/2017 Senatu UMB liczebność grup studenckich na poszczególnych zajęciach dydaktycznych jest następująca:
    • wykłady prowadzone są jednocześnie dla wszystkich studentów danego roku;
    • seminaria prowadzone są w grupach 30-osobowych.,
    • ćwiczenia z przedmiotów zawodowych i specjalistycznych prowadzone są w grupach 12-osobowych. Listę przedmiotów zawodowych i specjalistycznych określa zarządzenie Rektora,
    • zajęcia praktyczne (z udziałem pacjentów/klientów) odbywają się w grupach 12-osobowych,
    • zajęcia fakultatywne odbywają się w grupach 30-osobowych;
    • inne ćwiczenia i zajęcia oraz moduły prowadzone są w grupach 18-osobowych.

    FORMY WYRÓWNYWANIA ZALEGŁOŚCI

    1. Ze względu na specyfikę zajęć: ćwiczeń i seminariów (tj.: bloki tematyczne, ćwiczenia praktyczne, ćwiczenia praktyczne z klientem), Student jest zobowiązany uczestniczyć we wszystkich zajęciach. Dopuszcza się od jednej do trzech udokumentowanych, usprawiedliwionych nieobecności w semestrze.
    2. W przypadku liczby ćwiczeń od 1 do 9 dopuszcza się jedną usprawiedliwioną nieobecność, w przypadku 10 i więcej ćwiczeń max. 3 usprawiedliwione nieobecności.
    3. Wszystkie nieobecności muszą być usprawiedliwione osobiście u Asystenta prowadzącego zajęcia. Nie dopuszcza się przesyłania do Asystentów jakichkolwiek informacji o nie uczestnictwie w zajęciach drogą mailową (nie będą one w żaden sposób rozpatrywane). W przypadku nieobecności należy ją usprawiedliwić bezpośrednio po ustąpieniu przyczyny nieobecności, najpóźniej na pierwszych zajęciach, w których Student uczestniczy po okresie nieobecności, u Asystenta prowadzącego zajęcia.
    4. Honorowane będą: oryginał zwolnienia lekarskiego, w innych przypadkach - oryginał zaświadczenia odpowiednich władz. Nieusprawiedliwiona nieobecność na zajęciach wyklucza otrzymanie zaliczenia. Nie ma możliwości odrobienia zaległości na skutek nieusprawiedliwionej nieobecności.
    5. Student jest zobligowany do punktualnego przychodzenia na zajęcia dydaktyczne. Osoby spóźnione powyżej 15 minut, mogą być niedopuszczone do aktywnego uczestniczenia w zajęciach (student nie uczestniczy w wykonywaniu zabiegów, może wyłącznie przy nich asystować, bądź wykonywać czynności porządkowe na sali polecone przez Asystenta prowadzącego zajęcia). Przy powtarzających się spóźnieniach, Asystent prowadzący zajęcia ma prawo odmówić Studentowi, uczestnictwa w zajęciach, co jest równoznaczne z otrzymaniem nieobecności nieusprawiedliwionej i nie zaliczenia zajęć.
    6. W przypadku wystąpienia zaległości powstałych wskutek usprawiedliwionych nieobecności Studenta, zaliczenie tych zaległości odbywa się u Asystenta prowadzącego zajęcia. Od Studenta wymaga się zaliczenia zaległych kolokwiów wejściowych i wyrównania zaległości z części praktycznej w formie pisemnej (np.: sprawdzenie znajomości protokołu zabiegu kosmetycznego, opisu czynności, itp.), na pierwszych zajęciach, w których Student uczestniczy po okresie nieobecności lub w godzinach konsultacji Asystenta prowadzącego zajęcia.
    7. Kontakt w sprawie powstałych zaległości i możliwości ich nadrobienia odbywa się tylko i wyłącznie osobiście z Asystentami prowadzącymi zajęcia. Godziny konsultacji Asystentów zamieszczone są na tablicy informacyjnej i stronie internetowej Pracowni.
    8. W sprawach niewyjaśnionych powyżej, można kontaktować się z kierownikiem jednostki lub osobą odpowiedzialną za przedmiot, tylko i wyłącznie osobiście w godzinach konsultacji.

    INFORMACJE PRAKTYCZNE DOTYCZĄCE ZAJĘĆ

    1. Odzienie wierzchnie i obuwie należy zostawić w szatni.

    Na ćwiczeniach studentów obowiązują:

    • biały fartuch kosmetyczny oraz czarne getry (legginsy),
    • bezwzględnie zmiana obuwia,
    • upięte włosy, krótkie paznokcie, zdjęcie biżuterii,
    • ręczniki do wycierania rąk,
    • ręczniki kąpielowe i klapki kąpielowe (kosmetologia upiększająca).
    1. W czasie trwania zajęć bezwzględnie:
    • należy mieć wyłączone telefony komórkowe,
    • nie wolno robić zdjęć i nagrywać,
    • nie wolno spożywać posiłków.
    1. Podczas pierwszego wykładu/ćwiczenia/seminarium, Studenci zapoznają się z regulaminem Samodzielnej Pracowni Kosmetologii i podpisując się, zobowiązują się do jego przestrzegania.
    2. Student powinien przychodzić na zajęcia z opanowaną wiedzą teoretyczną. Na każde zajęcia obowiązuje materiał podany w wymaganiach. W celu przygotowania na zajęcia zaleca się korzystanie z instrukcji, podanych podręczników oraz z wykładów.
    3. Zaliczenie pojedynczych zajęć wymaga: udziału w kolokwium wejściowym lub/i praktycznego wykonania ćwiczenia.
    4. Na kolokwium wejściowe składają się 3 pytania. Pytania mogą mieć formę testową (test wielokrotnego wyboru) i/lub opisową. Za każde pytanie Student może otrzymać 1 pkt. Nie stosuje się punktacji połówkowej tj.: 0,5 pkt. Warunkiem uzyskania zaliczenia z danego przedmiotu jest uzyskanie 60% sumy punktacji z wszystkich kolokwiów wejściowych.
    5. Studenci mają prawo zgłosić jedno nieprzygotowanie indywidualne. Brak fartucha, spodni, zmiany obuwia jest traktowane jako nieprzygotowanie do ćwiczeń. W razie braku możliwości zgłoszenia nieprzygotowania Asystent ma prawo odmówić Studentowi czynnego uczestnictwa w zajęciach (student nie uczestniczy w wykonywaniu zabiegów, może wyłącznie przy nich asystować, bądź wykonywać czynności porządkowe na Sali, polecone przez Asystenta prowadzącego zajęcia).
    6. Student po zajęciach ma obowiązek posprzątania stanowiska pracy i uporządkowania sali ćwiczeń.
    7. Na salę ćwiczeń Studenci przechodzą tylko i wyłącznie z Asystentem.
    8. Na sali ćwiczeń Student ma prawo przebywać wyłącznie w obecności Asystenta. W trakcie zajęć nie wolno bez zgody asystenta opuszczać sali ćwiczeń. Studenci w trakcie przerw nie przebywają na części ćwiczeniowej jednostki. Studentom zabrania się spożywania posiłków na części ćwiczeniowej jednostki.
    9. Grupa ćwiczeniowa ponosi odpowiedzialność materialną za zniszczenie sprzętu i wyposażenia sali ćwiczeniowej.

    WARUNKI ZALICZENIA

    1. Warunkiem zaliczenia wykładów jest uzyskanie 60% sumy punktacji z kolokwium sprawdzającego. Kolokwium sprawdzające może zostać podzielone na kolokwia cząstkowe, wówczas warunkiem zaliczenia jest uzyskanie sumarycznej liczby 60% punktacji z kolokwiów cząstkowych.
    2. Warunkiem zaliczenia ćwiczeń/seminariów jest uzyskanie 60% sumy punktacji ze wszystkich kolokwiów wejściowych lub/i wykonanie zadań praktycznych przewidzianych planem zajęć.
    3. Cząstkowe wyniki z kolokwiów wejściowych/sprawdzających do wglądu u Asystenta prowadzącego zajęcia.
    4. Warunkiem uzyskania zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie 60% sumy punktacji ze wszystkich kolokwiów wejściowych i 60% sumy punktacji z kolokwium sprawdzającego. W przypadku nie uzyskania 60% sumy punktacji z kolokwiów wejściowych lub/i nie uzyskanie 60% sumy punktacji z kolokwium sprawdzającego, Student ma możliwość dwóch poprawek, w terminie ustalonym przez Asystenta prowadzącego zajęcia.
    5. W przypadku przedmiotów kończących się egzaminem, ww. są warunkiem dopuszczenia Studenta do sesji egzaminacyjnej. Studenci, którzy uzyskali 90% sumy punktacji kolokwium sprawdzającego z danego przedmiotu (w semestrze I lub/i II), 90% sumy punktacji z kolokwiów wejściowych (w semestrze, w którym przeprowadza się egzamin) lub/i wykonali pozytywnie zadania praktyczne przewidziane harmonogramem zajęć, i których frekwencja na zajęciach (w semestrze, w którym przeprowadza się egzamin) wynosiła 90% mogą być zwolnieni z egzaminu.
    6. W przypadku przedmiotów kończących się egzaminem, warunkiem jego zaliczenia jest uzyskanie sumarycznej liczby 60% punktacji (co najmniej oceny dostatecznej) z egzaminu. Warunki egzaminu końcowego ustala Kierownik i Asystenci Zakładu. Ustalenie terminu i miejsca egzaminu w porozumieniu z kierownikiem jednostki lub osobą odpowiedzialną za przedmiot, jest obowiązkiem Starosty Roku, nie później niż 4 tygodnie przed planowaną datą egzaminu, następnie informacje dotyczące egzaminu końcowego będą udostępniane Studentom w gablocie informacyjnej w Samodzielnej Pracowni Kosmetologii oraz stronie internetowej jednostki w zakładce aktualności (do danego przedmiotu).
    7. Jeżeli przedmiot realizowany jest w przeciągu dwóch semestrów to kończy się zaliczeniem lub/i egzaminem każdej części oddzielnie. Student, który nie uzyskał zaliczenia w pierwszym semestrze realizacji przedmiotu, nie może być dopuszczony do zajęć w drugim semestrze. Przedmiot taki traktuje się jako niezaliczony. Plany studiów dostępne na stronie wydziału określają semestr oraz formę zakończenia przedmiotu w podanym semestrze (zaliczenie / egzamin).
    8. Formy i warunki zaliczenia z poszczególnych zajęć regulują szczegółowe regulaminy przedmiotowe.
    9. Student ma możliwość wglądu do prac pisemnych: kolokwiów wejściowych, kolokwiów sprawdzających i egzaminów w terminie 7 dni od daty napisania pracy pisemnej u kierownika jednostki, osoby odpowiedzialnej za przedmiot lub Asystenta prowadzącego dany przedmiot i grupę, tylko i wyłącznie w ich obecności.
    10. Informacja o wynikach zaliczeń i egzaminów odbywa się z poszanowaniem przepisów o ochronie danych osobowych. Informacja o wynikach, w postaci listy z numerami indeksów wywieszane są na tablicy ogłoszeń Samodzielnej Pracowni Kosmetologii lub/i stronie internetowej jednostki w zakładce aktualności (do danego przedmiotu).

     

    KRYTERIA OCENIANIA

    1. Jeżeli student nie został dopuszczony do egzaminu z powodu niezaliczenia zajęć, to jest to równoznaczne z utratą prawa do zdawania egzaminu. W takim przypadku do protokołu (karty, indeksu) wpisuje się „nie dopuszczony/a”, co skutkuje niezaliczeniem przedmiotu i brakiem możliwości jego poprawy.
    2. Przy egzaminie stosuje się następujące oceny:

    - bardzo dobrze - 5,0

    - ponad dobrze - 4,5

    - dobrze - 4,0

    - dość dobrze - 3,5

    - dostatecznie - 3,0

    - niedostatecznie - 2,0

    1. W przypadku uzyskania na egzaminie oceny niedostatecznej, studentowi przysługuje prawo do dwóch egzaminów poprawkowych.

    WYKAZ ZALECANYCH PODRĘCZNIKÓW

    Wykaz podręczników obowiązujących i zalecanych do opanowania materiału z ćwiczeń i wykładów znajduje się w sylabusach do poszczególnych przedmiotów oraz na stronie internetowej Samodzielnej Pracowni Kosmetologii.

     

    Inne punkty nie ujęte w niniejszym regulaminie reguluje:

    Regulamin Studiów I Stopnia, II Stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (moc obowiązująca od roku akademickiego 2015/2016) wprowadzony Uchwałą nr 40/15 Senatu UMB z dnia 23.04.2015 r.