Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Projekt UE.
  • Projekt UE.
  • Ostatnia zmiana 19.09.2024 przez CSM

    Projekt UE

    W dniu 11.03.2016 r. w Ministerstwie Zdrowia w Warszawie została podpisana umowa o dofinansowanie projektu „Wdrożenie programu rozwoju Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku z wykorzystaniem Centrum Symulacji Medycznej”.

    Umowę w imieniu Uczelni podpisał prof. dr hab. Adrian Chabowski – Prorektor ds. Studenckich.

         prof. dr hab. Adrian Chabowski   prof. dr hab. Adrian Chabowski

    Głównym celem projektu jest podniesienie jakości praktycznego kształcenia studentów UMB na kierunkach: lekarskim, lekarsko-dentystycznym, pielęgniarstwo, położnictwo poprzez opracowanie i wdrożenie Programu Rozwojowego Uczelni, w tym utworzenie Centrum Symulacji Medycznej.

    Główne zadania, które zostaną zrealizowane w ramach projektu to:

    1. Przyjęcie Programu Rozwoju Uczelni, w tym zakup wyposażenia do Centrum Symulacji Medycznej.
    2. Przygotowanie kadry do prowadzenia zajęć i administrowania CSM.
    3. Realizacja Programu Rozwoju Uczelni w ramach działań międzyuczelnianych – tj. udział w międzyuczelnianych spotkaniach informacyjnych, uczestnictwo studentów w międzyuczelnianych zawodach symulacyjnych, przygotowanie przez kadrę naukowo-dydaktyczną międzyuczelnianych scenariuszy symulacyjnych.
    4. Realizacja Programu Rozwoju Uczelni w ramach działań uczelnianych – tj. poprzez prowadzenie mentoringu praktycznego nauczania studentów VI r. kierunku lekarskiego, utworzenie wortalu szkoleniowo-informacyjnego dotyczącego symulacji medycznej, utworzenie program symulowanych pacjentów.

    W ramach projektu zostanie zakupione wyposażenie do następujących sal:

    Sale symulacji wysokiej wierności:

    1. Blok operacyjny
    2. Sala intensywnej terapii
    3. Sala szpitalnego oddziału ratunkowego
    4. Symulator karetki
    5. Sala porodowa
    6. Sala pielęgniarska wysokiej wierności
    7. Pomieszczenie kontrolne

    Sale symulacji niskiej wierności:

    1. Sala symulacji z zakresu ALS
    2. Sala symulacji z zakresu BLS
    3. Pracownia nauki umiejętności technicznych
    4. Sala laboratoryjnego nauczania umiejętności klinicznych
    5. Sala do nauki umiejętności chirurgicznych

    Pozostałe sale dydaktyczne:

    1. Sala ćwiczeń z pacjentami standaryzowanymi
    2. Sala do ćwiczeń umiejętności pielęgniarskich
    3. Sala do ćwiczeń umiejętności położniczych
    4. Sala egzaminu OSCE

    Sale do nauki umiejętności stomatologicznych:

    1. Pracownia interdyscyplinarna
    2. Pracownia specjalistyczna
    3. Laboratoria materiałowe

    Inne sale:

    1. Pracownia rzeczywistości wirtualnej
    2. Pracownia komputerowego wspomagania nauczania (10 stanowisk)

    Projekt realizowany będzie w okresie od 01.03.2016 r. do 31.12.2021 r., jednak zajęcia ze studentami będą prowadzone już od roku akademickiego 2017/2018.

    Łączna wartość projektu to 21 289 743,93 zł.

    Projekt jest w 100% dofinansowany:

    • ze środków europejskich w kwocie 17 942 996,18 zł,
    • ze środków dotacji celowej w kwocie 3 346 747,75 zł.

    Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś priorytetowa V. Wsparcie dla obszaru zdrowia, działanie 5.3 Wysoka jakość kształcenia na kierunkach medycznych.

    Projekt „Wdrożenie programu rozwoju Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku z wykorzystaniem Centrum Symulacji Medycznej” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego  w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020

    Mentoring 

    Projekt Mentoringu prowadzony jest w Centrum Symulacji Medycznej od jego początków w 2017 roku. Do tej pory udział wzięło 20 mentorów oraz 110 studentów. 

    Projekt ma na celu kształtowanie u studentów umiejętności planowania kariery zawodowej i rozwoju osobistego, dzięki wykorzystaniu wiedzy i doświadczenia pracowników naukowo - dydaktycznych UMB. 

    Charakterystyczną cechą programu jest możliwość zyskania przez studentów korzyści wynikających z bezpośredniego kontaktu z Mentorem, w tym m.in.: 

     

    - przybliżenie specyfiki pracy lekarza, 

    - weryfikacja własnych wyobrażeń na temat planowanej ścieżki kariery zawodowej, 

    - weryfikację celów zawodowych w oparciu o zdobytą wiedzę, 

    - nawiązanie kontaktów zawodowych, 

    - rozwój osobisty, 

    - wzrost umiejętności interpersonalnych, 

    - wzmocnienie poczucia własnej wartości, przekonania o własnych możliwościach, 

    - wymianę poglądów, doświadczeń, marzeń. 

     

    Studenci zgłaszający się do projektu będą musieli spełnić kryteria: 

    · średnia ocen uzyskanych z dotychczasowego przebiegu studiów 

    · aktywna działalność w studenckich kołach naukowych 

    · aktywny udział w konferencjach 

    · prace opublikowane w czasopismach naukowych 

    W przypadku, gdy kandydaci uzyskają jednakową liczbę punktów, za kryterium rozstrzygające przyjmuje się kolejność zgłoszeń. 

    Do głównych obowiązków Mentora będą należeć: 

    - Pomoc studentom w ukierunkowaniu ścieżki specjalizacji, wsparcie w dokonywaniu wyborów dotyczących rozwoju zawodowego oraz szeroko rozumiane dzieleni się doświadczeniem zawodowym i życiowym w kontekście przyszłej pracy i aktywności zawodowej i naukowej. 

    Objęcie każdego wybranego studenta indywidualnym wsparciem przez 10 godzin podczas całego cyklu mentoringu 

    - Ustalanie terminów i miejsc spotkań, w porozumieniu ze studentami i w oparciu o zasady partnerskiej współpracy. 

    - Nadzór nad prowadzeniem Dziennika mentoringu przez studenta uczestniczącego w mentoringu, w tym przekazaniem dokumentu po zakończonym mentoringu do biura projektu. 

    - Sporządzanie protokołu wskazującego liczbę godzin w danym miesiącu kalendarzowym poświęconych na przeprowadzenie mentoringu i przekazanie protokołu w ciągu 2 dni roboczych po zakończeniu danego miesiąca do biura projektu. 

    - Mentor nie ponosi odpowiedzialności za decyzje i wybory osobiste dokonane przez studenta (mentee) ani w trakcie procesu mentoringu, ani po zakończeniu udziału studenta w Projekcie. 

    Harmonogram realizacji wsparcia

    Wykaz szkoleń dla instruktorów WW (2018) 

    Wykaz szkoleń stanowiskowych dla instruktorów WW (2018)

    Wykaz szkoleń stanowiskowych dla techników i informatyków (2018)