Jak podaje portal rynekpracy.pl, powołując się na dane z raportu Diagnozy Społecznej za 2013 rok, użytkownicy internetu są znacznie bardziej aktywni na rynku pracy niż osoby niekorzystające z tego medium.
Wśród internautów aż 52% to osoby pracujące, podczas gdy w grupie osób które nie korzystają z internetu, zatrudnieni stanowią jedynie 18%. Wyraźna różnica jest również w przypadku prywatnych przedsiębiorców – wśród internautów jest ich 6%, zaś wśród osób nie używających internetu jedynie 2%.
Internauci lepiej radzą sobie na rynku pracy: podejmują więcej działań związanych z rozwojem zawodowym oraz częściej awansują. Blisko 20% odwiedzających globalną sieć podnosiło swoje kwalifikacje zawodowe z myślą o lepszej pracy. W przypadku pozostałej części respondentów, jedynie 2% deklarowało takie działania.
Należy jednak podkreślić, iż z internetu rzadziej korzystają ludzie starsi i gorzej wykształceni. Jest to zarazem grupa osób mniej aktywnych na rynku pracy w porównaniu z resztą społeczeństwa. Częściowo tłumaczy to mniejsze zaangażowanie w sferę zawodową wśród osób niekorzystających z internetu w porównaniu do internautów. Można również mówić o zależności w drugą stronę. – Internet jest źródłem wiedzy zarówno o ofertach pracy, jak i możliwościach rozwoju, takich jak kursy, szkolenia, szkoły policealne czy studia podyplomowe. Wśród specjalistów powstają fora internetowe, w których można się wymieniać wiedzą. Dlatego osoby niewchodzące do sieci tracą nierzadko szanse na lepszy rozwój zawodowy – komentuje Maciej Mozolewski z Sedlak & Sedlak.
Źródło: