Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Aktualności.
  • Aktualności

    ZAPROSZENIE na szkolenia służące podniesieniu KOMPETENCJI MERYTORYCZNYCH ORAZ CYFROWYCH,

    12.11.2025 11:23
    Autor: Dział Projektów Pomocowych

    PRZEDŁUŻENIE REKRUTACJI DO 28 LISTOPADA 2025

     

    ZAPRASZAMY do udziału w szkoleniach służących podniesieniu

    KOMPETENCJI MERYTORYCZNYCH ORAZ CYFROWYCH,

    realizowanych w ramach Zadania 5. Zindywidualizowane wsparcie poza ścieżkami

     

    1. Szkolenie podnoszące KOMPETENCJE CYFROWE:

    „NOWOCZESNE METODY DYDAKTYCZNE: FLIPPED CLASSROOM I BLENDED LEARNING W PRAKTYCE AKADEMICKIEJ” będzie miało charakter warsztatowy i zostanie przeprowadzone w jednej, ok. 12-osobowej grupie.

    CELEM SZKOLENIA jest praktyczne przygotowanie nauczycieli akademickich UMB do wdrażania metody Flipped Classroom oraz Blended Learning – łączącej nauczanie stacjonarne i online. Szkolenie umożliwi uczestnikom poznanie założeń obu metod, zaplanowanie zajęć w tych modelach oraz wymaganej strukturze kursu, tworzenie materiałów dydaktycznych oraz stosowanie aktywnych metod pracy ze studentami i ocenę skuteczności metody. Program szkolenia zawiera również: przykładowe narzędzia cyfrowe wspierające tworzenie materiałów edukacyjnych oraz formy aktywizujące studentów podczas zajęć stacjonarnych; sposoby monitorowania postępów studentów i oceny skuteczności nauczania w modelu odwróconym oraz w kursach prowadzonych hybrydowo; metody utrzymania zaangażowania studentów w środowisku mieszanym; zasada facylitacji zajęć stacjonarnych oraz zasada doboru treści do części samodzielnej i części stacjonarnej zajęć.

    TRENER: Łukasz Hajduk - ekspert od aktywizujących metod nauczania, w tym grywalizacji i pedagogiki zabawy. Jego szkolenia kładą nacisk na aktywność uczestników, doświadczenie praktyczne i realizację pomysłów, które łatwo odnieść do własnego nauczania. Jako adiunkt UJ łączy doświadczenie akademickie z praktyką warsztatową, szkoli nauczycieli szkół średnich i akademickich. Prowadzi działania animacyjno-społeczno-kulturowe oraz tutoring, angażując się w metody edukacji spersonalizowanej i outdoor education.

    • CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe)
    • PLANOWANY termin realizacji szkolenia: 18-19 GRUDNIA 2025 r.
    • MIEJSCE REALIZACJI SZKOLEŃ: ECF, ul. A. Mickiewicza 2D, sala 34 (I piętro), szkolenie stacjonarne

     

    2. Szkolenie podnoszące KOMPETENCJE MERYTORYCZNE:

    "SZKOLENIE Z ZAKRESU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH I KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ W PRACY TRENERA KADRY DYDAKTYCZNEJ” będzie miało charakter warsztatowy i w roku akademickim 2025/2026 zostanie przeprowadzone w jednej, ok. 12-osobowej grupie.

    CELEM SZKOLENIA jest przygotowanie uczestników do samodzielnego planowania, przygotowania, organizacji oraz ewaluacji szkoleń dla kadry dydaktycznej a także wyposażenie w praktyczne umiejętności z zakresu efektywnej komunikacji i kontaktu z uczestnikami szkoleń. Program szkolenia zakłada m.in. następujące zagadnienia: dynamika procesu grupowego, style kierowania grupą i modele ról trenerskich, od badania potrzeb do ewaluacji, wykorzystywanie swoich mocnych stron w pracy trenerskiej, aktywizowanie i motywowanie uczestników, asertywna komunikacja, sytuacje trudne i zakłócenia na sali szkoleniowej.

    TRENER: Bartosz Fingas - trener z dużym doświadczeniem w pracy ze szkołami i uczelniami, prowadzi szkolenia i programy wdrożeniowe również w biznesie i administracji. Ma na koncie ponad 5000 godzin pracy szkoleniowej, a także ponad 1000 godzin doświadczenia w pracy indywidualnej („jeden na jeden”). Specjalizuje się w dziedzinach tutoringu, mentoringu i innowacyjnej dydaktyki. W szkoleniach łączy teorię z praktyką, zachęca do dialogu i ćwiczeń interpersonalnych, aby uczestnicy mogli od razu zastosować nowe umiejętności w codziennej pracy dydaktycznej.

    • CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 40 godzin dydaktycznych (5 dni szkoleniowych)
    • PLANOWANY termin realizacji szkolenia: 05-06 LUTEGO oraz 18-20 LUTEGO 2026 r.
    • MIEJSCE REALIZACJI SZKOLEŃ: ECF, ul. A. Mickiewicza 2D, sala 040 (parter), szkolenie stacjonarne

     

    WARUNKIEM UCZESTNICTWA W OBU SZKOLENIACH jest posiadanie statusu uczestnika/uczestniczki projektu pn. „Od ADEPTA do LIDERA – program rozwoju kompetencji i kwalifikacji na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku” tj. zrealizowanie w roku akademickim 2024/2025 ścieżki obligatoryjnej i nabycie wymaganych kompetencji dydaktycznych, cyfrowych i na rzecz zielonej transformacji w ramach obligatoryjnej ścieżki wsparcia Zadania 2. Ścieżka wsparcia BASIC lub Zadania 3. Ścieżka wsparcia PREMIUM PLUS.

     

    UWAGA!!! Uczestnik/uczestniczka projektu w zakresie Zadania 2 lub 3 MOŻE WZIĄĆ UDZIAŁ W OBU SZKOLENIACH.

     

    TERMIN REKRUTACJI na oba szkolenia: 12-28 LISTOPADA 2025 r. (piątek, do godz. 12.00)

     

    SZCZEGÓŁY rekrutacji

    REGULAMIN rekrutacji i uczestnictwa w projekcie w zakresie Zadania 5

     

    W przypadku pytań, zachęcamy do kontaktu z:

    • Koordynatorką Zadania 5. Zindywidualizowane wsparcie poza ścieżkami P. Agatą Kurygą, tel. 85 676-51-40, e-mail: agata.kuryga@umb.edu.pl
    • Specjalistką ds. rekrutacji i promocji P. Anną Piłaszewicz, tel. 85 748-56-50, e-mail: anna.pilaszewicz@umb.edu.pl
    Powrót