Uniwersytet Medyczny w Białymstoku konsekwentnie realizuje działania na rzecz poprawy dostępności uczelni dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami. Jednym z ważnych elementów projektu jest wdrażanie nowoczesnych technologii, które ułatwiają studiowanie, pracę i uczestnictwo w życiu akademickim.
W ostatnim czasie Biuro Promocji i Rekrutacji UMB zostało wyposażone w specjalistyczne urządzenia wspierające osoby z niepełnosprawnościami oraz specjalnymi potrzebami. Zakupiono:
- lupę elektroniczną, umożliwiającą powiększanie i komfortowe czytanie tekstów;
- specjalistyczną klawiaturę z powiększonymi i wysokokontrastowymi klawiszami, ułatwiającą korzystanie z dokumentów w formie elektronicznej;
- mysz komputerową ułatwiającą obsługę komputera, pobieranie informacji z sieci oraz korzystanie z dokumentów elektronicznych w BPiR;
- licencję oprogramowania do tworzenia napisów w materiałach multimedialnych przygotowywanych przez BPiR oraz inne jednostki UMB.
Dzięki tym rozwiązaniom tworzone materiały promocyjne i informacyjne będą jeszcze bardziej dostępne, a studenci i kandydaci z niepełnosprawnościami będą mogli łatwiej korzystać z zasobów uczelni.
To kolejny krok w kierunku budowania otwartego i przyjaznego Uniwersytetu, w którym każdy – niezależnie od swoich potrzeb – ma równe szanse na rozwój i pełne uczestnictwo w życiu akademickim.
Projekt „START – poprawa dostępności Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku” jest realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, współfinasowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytet 3 Dostępność i usługi dla osób z niepełnosprawnościami, Działanie 03.01 Dostępność szkolnictwa wyższego. Partnerem w projekcie jest Podlaski Sejmik Osób z Niepełnosprawnościami.
Całkowita wartość projektu: 2 053 228,80 zł,
Dofinansowanie: 1 991 631,80 zł, z czego 1 694 324,41 zł pochodzi ze środków europejskich.

