Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Regulamin.
  • 19.02.2024 Klinika Gastroenterologii i Chorób Wewnętrznych

    Regulamin

     

     

    REGULAMIN DYDAKTYCZNY JEDNOSTKI

    zajęć obowiązujący w Klinice Gastroenterologii i Chorób Wewnętrznych

    dla studentów VI roku Wydziału Lekarskiego UMB z przedmiotu - Choroby wewnętrzne,

    w roku akademickim 2023 / 2024

     

    1. Zajęcia odbywają się według harmonogramu ustalonego przez Dziekana Wydziału Lekarskiego z Oddziałem Stomatologii i Oddziałem Nauczania w Języku Angielskim UMB i programu nauczania zatwierdzonego przez Radę Wydziału.
    2. Student jest zobowiązany do przestrzegania przepisów BHP, przeciwpożarowych i sanitarno-epidemiologicznych. Powyższe przepisy są umieszczone na stronie internetowej Kliniki.
    3. Przed rozpoczęciem zajęć torby i inne rzeczy osobiste (okrycia wierzchnie) należy pozostawić w szatni studenckiej,
    4. W czasie zajęć obowiązuje zmiana obuwia oraz posiadanie własnych, czystych fartuchów lekarskich, stetoskopów oraz identyfikatora zawierającego imię i nazwisko oraz określenie ‘student’.
    5. W czasie trwania wszystkich zajęć (ćwiczenia, seminaria, wykłady) telefony komórkowe, notebooki, laptopy oraz inne urządzenia elektroniczne muszą bezwzględnie pozostawać wyłączone.
    6. Nie jest dopuszczalne wykonywanie zdjęć fotograficznych oraz utrwalania na innych nośnikach prezentacji i wykładów pod rygorem konsekwencji dyscyplinarnych. Zakaz fotografowania dotyczy w szczególności wykonywania zdjęć pacjentom.
    7. Studenta obowiązuje przestrzeganie tajemnicy zawodowej. Wszelka dokumentacja dotycząca chorego (w formie pisemnej lub elektronicznej) prowadzona i wykonywana w trakcie zajęć musi być pozbawiona danych personalnych oraz innych informacji umożliwiających identyfikację pacjenta.
    8. W trakcie zajęć Studentom nie wolno opuszczać Kliniki bez wiedzy i zgody osoby prowadzącej zajęcia.
    9. Ćwiczenia odbywają się zgodnie z harmonogramem w godzinach przewidzianych w planie zajęć. Student zobowiązany jest do uczestnictwa w zajęciach z grupą studencką, do której został przypisany na początku roku akademickiego.
    10. Tematy ćwiczeń umieszczone są na tablicy ogłoszeń znajdującej się w Klinice oraz na stronie internetowej.
    11. Obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Student jest zobligowany do punktualnego przychodzenia na zajęcia dydaktyczne. Osoby spóźnione mogą być niedopuszczone do uczestniczenia w zajęciach, co będzie równoznaczne z nieobecnością nieusprawiedliwioną.
    12. W przypadku nieobecności usprawiedliwionej (zwolnienie lekarskie, urlop dziekański) stosowne zaświadczenie musi być dostarczone dla osoby prowadzącej ćwiczenia w przeciągu 7 dni od zakończenia okresu zwolnienia. Dokumenty dostarczane po tym terminie nie będą honorowane.
    13. W przypadku nieobecności usprawiedliwionej – obowiązek odrobienia zajęć po uprzednim uzgodnieniu z asystentem/adiunktem dydaktycznym.
    14. Zaliczenie ćwiczeń i wpisy zaliczeniowe student może uzyskać wyłącznie w trakcie trwania roku akademickiego.
    15. Forma i warunki zaliczenia-spełnienie łącznie poniższych warunków:
      a/ Studenci zobowiązani są do przygotowania teoretycznego na każde zajęcia. Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest zaliczenie wszystkich ćwiczeń.
      b/ Sposób zaliczania poszczególnych ćwiczeń - ustny (dyskusja w czasie zajęć, obserwacja pracy studenta, ocena aktywności w czasie zajęć) lub pisemny.
      c/Sposób i forma zaliczenia całości zajęć dydaktycznych w Klinice:
      - Warunkiem zaliczenia wszystkich zajęć z chorób wewnętrznych jest:
      1) obecność na wszystkich zajęciach dydaktycznych (ćwiczenia, praktyczne rozwiązywanie problemów klinicznych). Dopuszcza się 1 w semestrze usprawiedliwioną nieobecność na ćwiczeniach (zwolnienie lekarskie lub zgoda dziekana). Większa liczba nieobecności na ćwiczeniach wymaga odrobienia zajęć z inną grupą. Nieobecność na zajęciach dotyczących praktycznego rozwiązywania problemów klinicznych wymaga zawsze odrobienia z inną grupą lub zaliczenia u osoby prowadzącej.
    16. Wszelkie uwagi należy zgłaszać osobie odpowiedzialnej za dydaktykę lub Kierownikowi Kliniki.