Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Regulamin przedmiotu "Profesjonalizm w medycynie".
  • Ostatnia zmiana 03.01.2018 przez Zakład Medycyny Populacyjnej i Prewencji Chorób Cywilizacyjnych

    Regulamin przedmiotu "Profesjonalizm w medycynie"

     

    REGULAMIN ZAJĘĆ Z PRZEDMIOTU PROFESJONALIZM W MEDYCYNIE DLA STUDENTÓW WYDZIAŁU LEKARSKIEGO, UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W BIAŁYMSTOKU.

     

    1. Niniejszy regulamin jest zgodny ze Statutem Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
    2. Zajęcia odbywają się według harmonogramu ustalonego przez Dziekanat i według programu nauczania zatwierdzonego przez Radę Wydziału UMB.
    3. Przed rozpoczęciem zajęć torby i rzeczy osobiste należy pozostawić w szatni studenckiej. Student jest odpowiedzialny za własne rzeczy osobiste. W przypadku kradzieży lub zniszczenia powyższych Klinika nie ponosi odpowiedzialności.
    4. W czasie wszystkich zajęć, odbywających się w Klinikach obowiązuje zmiana obuwia oraz posiadanie własnych, czystych fartuchów lekarskich.
    5. Ubiór studenta i jego zachowanie powinny odzwierciedlać szacunek dla chorego dziecka, jego rodziców/opiekunów i personelu medycznego.
    6. W czasie zajęć każdy student powinien posiadać stetoskop oraz identyfikator z imieniem i nazwiskiem, numerem grupy studenckiej, rokiem studiów oraz nazwą wydziału.
    7. W czasie zajęć na salach chorych nie wolno używać żadnych urządzeń elektronicznych(telefonów komórkowych, notebooków, sprzętu audio itp.).
    8. W trakcie wykładów, seminariów i ćwiczeń wykonywanie zdjęć, nagrywanie dźwięku i/lub filmowanie bez zgody prowadzącego jest zakazane pod rygorem konfiskaty urządzeń oraz konsekwencji prawnych.
    9. Wszelka symulowana dokumentacja pacjenta prowadzona w celach dydaktycznych w formie pisemnej lub elektronicznej musi być pozbawiona danych personalnych oraz innych informacji umożliwiających jego identyfikację.
    10. W trakcie zajęć studentom nie wolno opuszczać Kliniki bez wiedzy i zgody osoby prowadzącej zajęcia.
    11. W szpitalu obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów (i  e-papierosów).
    12. W czasie zajęć dydaktycznych obowiązuje zakaz spożywania napojów i posiłków w salach wykładowych oraz w innych pomieszczeniach Klinik.
    13. Student jest zobowiązany do przestrzegania przepisów BHP, przeciwpożarowych i sanitarno-epidemiologicznych. Przepisy BHP oraz instrukcja przeciwpożarowa są umieszczone na stronie internetowej Klinik. Studenci są zobowiązani do zapoznania się z nimi przed rozpoczęciem zajęć w Klinice i potwierdzenia faktu zapoznania się własnoręcznym podpisem podczas pierwszych zajęć dydaktycznych.
    14. Student jest zobowiązany do bezzwłocznego poinformowania nauczyciela akademickiego prowadzącego zajęcia o każdym wypadku mającym miejsce podczas zajęć dydaktycznych.
    15. Obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Osoby spóźnione nie będą wpuszczane na zajęcia, co jest równoznaczne z nieobecnością nieusprawiedliwioną.
    16. Obecność na seminariach i ćwiczeniach sprawdzana jest codziennie przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych.
    17. W przypadku nieobecności usprawiedliwionej (zwolnienie lekarskie, urlop dziekański) zaświadczenie potwierdzające usprawiedliwiona nieobecność na zajęciach musi być dostarczone do Sekretariatu Kliniki w przeciągu 7 dni od zakończenia okresu zwolnienia. Dokumenty dostarczane po tym terminie nie będą honorowane.
    18. W przypadku nieobecności nieusprawiedliwionej student nie otrzymuje zaliczenia przedmiotu.
    19. Studenci zobowiązani są do przygotowania teoretycznego na każde zajęcia (również w pierwszym dniu ćwiczeń), co umożliwi czynny udział w zajęciach dydaktycznych. Zakres materiału jest dostępny na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń.
    20. Warunkiem zaliczenia zajęć  jest:

     

    LATA III-V

     

    1. obecność na wszystkich zajęciach dydaktycznych (ćwiczenia, seminaria, wykłady). Dopuszcza się 1 w semestrze usprawiedliwioną nieobecność na zajęciach dydaktycznych (ćwiczenia,  seminaria) (zwolnienie lekarskie lub urlop dziekański), bez konieczności odrabiania zajęć. Większa liczba usprawiedliwionych nieobecności na ćwiczeniach i seminariach wymaga odrobienia zajęć z inną grupą do końca semestru.
    2. zaliczenie testu wielokrotnego wyboru obejmującego materiał wykładów, ćwiczeń i seminariów przeprowadzanego po zakończeniu wszystkich bloków ćwiczeniowych we wszystkich Klinikach w danym roku akademickim. Test uznaje się za zaliczony, jeżeli student uzyskapowyżej60% pozytywnych odpowiedzi. Wyniki zaliczenia będą podane w ciągu 3 dni roboczych. Dopuszcza się 1 dodatkowy termin zaliczenia  poprawkowego.. Student ma prawo wglądu do napisanego testu w ciągu 3 dni od ogłoszenia wyników w wyznaczonych godzinach . Nie ma możliwości zwolnienia z testu końcowego. Dwukrotne uzyskanie wyniku z testu poniżej 60 % oznacza brak zaliczenia przedmiotu. Nie ma możliwości uzyskanie dodatkowego zaliczenia.