Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Publikacje.
  • Ostatnia zmiana 31.10.2024 przez Dział Projektów Pomocowych

    Publikacje

    W ramach projektu, zakupiono 21 pozycji książek w wersji papierowej (łącznie 66 egzemplarzy książek) oraz wykupiono dostęp do czterech elektronicznych publikacji na platformie Ibuk Libra PWN (Strona główna platformy Ibuk Libra PWN). Publikacje dotyczą nauczania i rozwijania kompetencji dydaktycznych, cyfrowych i w zakresie zielonej transformacji.
     

    PUBLIKACJE W WERSJI PAPIEROWEJ

    • KOMPETENCJE DYDAKTYCZNE:
    1. Al-Worafi Y.: A Guide to Online Pharmacy Education Teaching Strategies and Assessment Methods, CRC Press, 2022. ISBN: 978-10-3213-68-82;
    2. Biggs J.,Tang C.: Teaching for quality learning at University, Open University Press, 2011. ISBN: 13-978-03-3524-275-7;
    3. Dixon T.: Clinical Pharmacy Education, Practice and Research. Clinical Pharmacy, Drug Information, Pharmacovigilance, Pharmacoeconomics and Clinical Research, Elsevier Science, 2018. ISBN: 978-01-2814-27-69;
    4. Grocholiński P., Just M., Michalska-Dominiak B., Kołodziejczak M., Michalska-Żyła A.: Design thinking dla edukatorów, Wyd.Uniwersytetu Łódzkiego, 2021. ISBN: 978-83-8220-546-6;
    5. Herda-Płonka K., Krzemień G.: Dydaktyka szkoły wyższej o profilu medycznym, Wyd. Lekarskie PZWL, 2023. ISBN: 978-83-200-5241-1;
    6. Maciejowska I., Sajdak-Burska A. (red.): Profesjonalizacja roli nauczyciela akademickiego, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020. ISBN: 978-83-233-4818-4;
    7. Okraj Z.: Design thinking. Inspiracje dla dydaktyki, Difin, 2022. ISBN: 978-83-8085-578-6;
    8. Taylor K., Marienau C.: Facilitating learning with the adult brain in mind, Jossey-Bass, 2016. ISBN: 13-978-11-1871-14-53;
    9. Tuszyńska L.: Naucz się nauczania. Praktyczne wykorzystanie osiągnięć neurobiologii, Wyd. Adam Marszałek, 2023. ISBN: 978-83-283-9443-8.
    • KOMPETENCJE CYFROWE:
    1. Hickel J.: Mniej znaczy lepiej. O tym, jak odejście od wzrostu gospodarczego ocali świat, Wyd. Karakter, 2022. ISBN: 978-83-67016-14-8;
    2. Hyla M.: Przewodnik po e-learningu, Wolters Kluwer S.A., 2016. ISBN: 978-83-264-9515-1;
    3. Kiełczewski D.: Konsumpcja a perspektywy trwałego i zrównoważonego rozwoju, Wyd. Uniwersytetu w Białymstoku, 2004. ISBN: 978-83-7431-168-7.
    • KOMPETENCJE NA RZECZ ZIELONEJ TRANSFORMACJI:
    1. Machalska M.: Digital learning. Od e-learningu do dzielenia się wiedzą, Wolters Kluwer, 202 ISBN: 978-83-8286-20-72;
    2. Maciejowska I., Sajdak-Burska A. (red.): Dydaktyka akademicka – nowe konteksty, nowe doświadczenia, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2022. ISBN: 978-83-233-5181-8;
    3. Mokwa-Tarnowska I.: E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim. Zagadnienia metodyczne, Wyd. Politechniki Gdańskiej, 2017. ISBN: 978-83-7348-613-3;
    4. Randy G., Vaughan N. D.: Blended Learning in Higher Education, John Wiley & Sons, 2008, ISBN: 978-07-8798-7-701;
    5. Raworth K.: Ekonomia obwarzanka. Siedem sposobów myślenia o ekonomii XXI wieku, Krytyka Polityczna, 2021. ISBN: 978-83-6707-592-3;
    6. Rogall H.: Ekonomia zrównoważonego rozwoju, Wyd. Zysk i spółka, 2010. ISBN: 978-83-7506-551-0;
    7. Sarkar Ch., Kotler P., Foglia E.: REGENERATION: The Future of Community in a Permacrisis World, IDEA BITE PRESS, 2023. ISBN: 13-978-173-4244-13-7;
    8. Tuszyńska L.: Pedagogika zrównoważonego rozwoju z przyrodą w tle, Wyd. Adam Marszałek, 2018. ISBN: 978-83-8019-913-2;
    9. Wróbel M.: Konsumpcja odpowiedzialna wyzwanie dla zarządzania rozwojem, Wydawnictwo CeDeWu, 2017. ISBN: 978-83-7556-946-9.

     

    PUBLIKACJE W WERSJI ELEKTRONICZNEJ

    • KOMPETENCJE DYDAKTYCZNE:
    1. Grocholiński P., Just M., Michalska-Dominiak B., Kołodziejczak M., Michalska-Żyła A.: Design thinking dla edukatorów, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, 2021. ISBN: 978-83-8220-547-3;

    Link do książki elektronicznej „Design thinking dla edukatorów”

    1. Rozmus A. (red.): Wykładowca doskonały. Podręcznik nauczyciela akademickiego, Wolters Kluwer Polska SA, 2013. ISBN: 978-83-264-6225-2);

    Link do książki elektronicznej „Wykładowca doskonały. Podręcznik nauczyciela akademickiego"

    • KOMPETENCJE NA RZECZ ZIELONE TRANSFORMACJI:
    1. Ryszawska B.: Zielona gospodarka - teoretyczne podstawy koncepcji i pomiar jej wdrażania w Unii Europejskiej, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013. ISBN: 978-83-7695-377-9);

    Link do książki elektronicznej „Zielona gospodarka - teoretyczne podstawy koncepcji i pomiar jej wdrażania w Unii Europejskiej”

    1. Nurzyńska A., Piśniak M., Miciuła I.: Wybrane aspekty zrównoważonego rozwoju a jakość życia, Wyd. Naukowe Sophia, 2016. ISBN: 978-83-65357-19-9;

    Link do książki elektronicznej „Wybrane aspekty zrównoważonego rozwoju a jakość życia”

     

    Dostęp do e-publikacji na platformie Ibuk Libra PWN będzie dostępny do dnia 30.09.2029 r.

    Zarówno publikacje papierowe, jaki i elektroniczne zostały włączone do systemu Biblioteki i są już dostępne do wypożyczenia.

     

    Istnieje również możliwość skorzystania z bezpłatnego dostępu do publikacji Fundacji Sendzimira ,,Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce” oraz publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego ,,Współczesne koncepcje innowacji” (Link do zasobów elektronicznych Biblioteki UMB, pod którym znajdują się odnośniki do obu pozycji).