Załącznik do Uchwały RWNZ nr 10/2022 z dnia 22.02.2022 r.
KARTA MODUŁU ZAJĘĆ/SYLABUS Wydział Nauk o Zdrowiu UMB dotyczy cyklu kształcenia rozpoczynającego się w roku akad. 2022/2023 | ||||||||||||||||
Kierunek studiów | Elektroradiologia | |||||||||||||||
Profil studiów | □ ogólnoakademicki □ praktyczny | |||||||||||||||
Nazwa jednostki organizacyjnej realizującej moduł zajęć | Klinika Kardiologii Inwazyjnej | |||||||||||||||
Osoba(y) prowadząca(e) | prof. dr hab. Sławomir Dobrzycki, dr hab. Marcin Kożuch, dr Dominika Musiałowska | |||||||||||||||
Poziom studiów | I stopnia (licencjackie) □ II stopnia (magisterskie) □ jednolite magisterskie □ | |||||||||||||||
Forma studiów | stacjonarne □ niestacjonarne □ | |||||||||||||||
Rok studiów | I □ II □ III □ I V □ V □ | Semestr studiów: | 1 □ 2 □ 3 □ 4 □ 5 □ 6 □ 7 □ 8 □ 9 □ 10 □ | |||||||||||||
Nazwa modułu zajęć | Elektrofizjologia | |||||||||||||||
Język wykładowy | polski □ angielski □ | |||||||||||||||
Miejsce realizacji: | zajęć praktycznych | Klinika Kardiologii Inwazyjnej | ||||||||||||||
praktyk zawodowych | nie dotyczy | |||||||||||||||
Opis zajęć: | Założenia i cel zajęć: | Wprowadzenie oraz nabycie umiejętności z zakresu diagnostyki i leczenia zabiegowego zaburzeń rytmu serca. Zapoznanie z zakresem pracy w pracowni elektrofizjologii, przebiegiem procedur założenia elektrod endokawitarnych, implantacji stymulatorów serca, kardiowerterów-defibrylatorów, układów resynchronizujących. Poznanie zasad wyboru urządzenia do implantacji. Zapoznanie się z zasadami kontroli urządzeń wszczepialnych i obsługi programatorów. Nabycie umiejętności samodzielnej kontroli stymulatora serca, oraz wykonania kontroli śródzabiegowej przy implantacjach. Poznanie metod zabiegowego leczenia zaburzeń rytmu (kardiowersja, defibrylacja, ablacja). Nabycie umiejętności wykonywania kardiowersji/defibrylacji. | ||||||||||||||
Metody kształcenia: | Zajęcia praktyczne – metoda przypadków, wykonywanie i interpretacja badań EKG, badań Holter EKG, asystowanie i obserwacja zabiegów wszczepiania elektrod endokawitarnych, stymulatorów serca, kardiowerterów-defibrylatorów, układów resynchronizujących, samodzielne wykonywanie kontroli stymulatora, asystowanie/wykonywanie kardiowersji, defibrylacji, ablacji. | |||||||||||||||
Symbol i numer przedmiotowego efektu uczenia się | Efekt uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | Metody weryfikacji osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się: | |||||||||||||
Formujące* | Podsumowujące** | |||||||||||||||
WIEDZA | ||||||||||||||||
W1 | Posiada podstawową wiedzę w zakresie prowadzenia i archiwizacji dokumentacji medycznej w pracowni elektrofizjologicznej. | W19 | Obserwacja pracy studenta, ocena aktywności studenta w czasie zajęć | Zaliczenie pisemne/ustne | ||||||||||||
W2 | Posiada podstawową wiedzę w zakresie obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności na stanowisku technika elektroradiologii w pracowni elektrofizjologicznej. | W20 | Obserwacja pracy studenta, ocena aktywności studenta w czasie zajęć | Zaliczenie pisemne/ustne | ||||||||||||
W3 | Opisuje metodykę przeprowadzenia badań z zakresu diagnostyki elektromedycznej, jak i charakteryzuje szczegółowo techniczno-organizacyjne uwarunkowania wykonywania tych badań. | W45 | Obserwacja pracy studenta, ocena aktywności studenta w czasie zajęć | Zaliczenie pisemne/ustne | ||||||||||||
W4 | Posiada podstawową wiedzę w zakresie wymagań organizacyjno-technicznych pracowni elektrofizjologii. | W59 | Obserwacja pracy studenta, ocena aktywności studenta w czasie zajęć | Zaliczenie pisemne/ustne | ||||||||||||
W5 | Opisuje metodykę analizy śródzabiegowej i kontroli pozabiegowej urządzeń wszczepialnych oraz badań elektrofizjologicznych. | W60 | Obserwacja pracy studenta, ocena aktywności studenta w czasie zajęć | Zaliczenie pisemne/ustne | ||||||||||||
UMIEJĘTNOŚCI | ||||||||||||||||
U1 | Obsługuje aparaturę z zakresu diagnostyki elektromedycznej tj.: aparat do EKG, zestaw do monitorowania czynności serca metodą Holtera. | U07 | Obserwacja pracy studenta, ocena aktywności studenta w czasie zajęć | Realizacja zleconego zadania | ||||||||||||
U2 | Potrafi wykonać analizę śródzabiegową urządzeń wszczepialnych i stymulację progową serca w czasie badania elektrofizjologicznego zgodnie z wytycznymi operatora. Obsługuje programator urządzeń wszczepialnych i potrafi przeprowadzić ambulatoryjny test urządzenia. | U26 | Obserwacja pracy studenta, ocena aktywności studenta w czasie zajęć | Realizacja zleconego zadania | ||||||||||||
KOMPETENCJE SPOŁECZNE | ||||||||||||||||
K1 | Stawia dobro pacjenta na najwyższym miejscu. | K06 | Obserwacja pracy studenta, ocena aktywności studenta w czasie zajęć | Przedłużona obserwacja przez opiekuna/nauczyciela akademickiego | ||||||||||||
K2 | Okazuje szacunek pacjentowi i zrozumienie dla różnic światopoglądowych. | K06 | Obserwacja pracy studenta, ocena aktywności studenta w czasie zajęć | Przedłużona obserwacja przez opiekuna/nauczyciela akademickiego | ||||||||||||
K3 | Przestrzega tajemnicy zawodowej oraz przepisów prawa, regulaminów, procedur i zarządzeń. | K07 | Obserwacja pracy studenta, ocena aktywności studenta w czasie zajęć | Przedłużona obserwacja przez opiekuna/nauczyciela akademickiego | ||||||||||||
K4 | Współpracuje z przedstawicielami innych grup pracowników ochrony zdrowia. | K07 | Obserwacja pracy studenta, ocena aktywności studenta w czasie zajęć | Przedłużona obserwacja przez opiekuna/nauczyciela akademickiego | ||||||||||||
METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA ZAMIERZONYCH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ * przykłady metod FORMUJĄCYCH Obserwacja pracy studenta Test wstępny Bieżąca informacja zwrotna Ocena aktywności studenta w czasie zajęć Obserwacja pracy na ćwiczeniach Zaliczenie poszczególnych czynności Zaliczenie każdego ćwiczenia Kolokwium praktyczne ocena w systemie punktowym Ocena przygotowania do zajęć Dyskusja w czasie ćwiczeń Wejściówki na ćwiczeniach Sprawdzanie wiedzy w trakcie ćwiczeń Zaliczenia cząstkowe Ocena wyciąganych wniosków z eksperymentów Zaliczenie wstępne Opis przypadku Próba pracy ** przykłady metod PODSUMOWUJĄCYCH metody weryfikacji efektów uczenia się w zakresie wiedzy: Egzamin ustny (niestandaryzowany, standaryzowany, tradycyjny, problemowy) Egzamin pisemny (esej, raport; krótkie strukturyzowane pytania /SSQ/; test wielokrotnego wyboru /MCQ/; test wielokrotnej odpowiedzi /MRQ/; test dopasowania; test T/N; test uzupełniania odpowiedzi) Metody weryfikacji efektów uczenia się w zakresie umiejętności: Egzamin praktyczny Obiektywny Strukturyzowany Egzamin Kliniczny /OSCE/ Mini-CEX (mini – clinical examination) Realizacja zleconego zadania Projekt, prezentacja Metody weryfikacji efektów uczenia się w zakresie kompetencji społecznych: Esej refleksyjny Przedłużona obserwacja przez opiekuna/nauczyciela akademickiego Ocena 360° (opinie nauczycieli, kolegów/koleżanek, pacjentów, innych współpracowników) Samoocena | ||||||||||||||||
NAKŁAD PRACY STUDENTA (BILANS PUNKTÓW ECTS) | ||||||||||||||||
Forma aktywności studenta | Obciążenie studenta (godz.) | |||||||||||||||
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim (wg planu studiów) | 15 | |||||||||||||||
Udział w wykładach (wg planu studiów) |
| |||||||||||||||
Udział w seminariach (wg planu studiów) |
| |||||||||||||||
Udział w ćwiczeniach (wg planu studiów) |
| |||||||||||||||
Udział w zajęciach praktycznych (wg planu studiów) | 15 | |||||||||||||||
Udział w konsultacjach związanych z zajęciami |
| |||||||||||||||
Samodzielna praca studenta (przykładowa forma pracy studenta) | 15 | |||||||||||||||
Samodzielne przygotowanie do seminariów |
| |||||||||||||||
Samodzielne przygotowanie do ćwiczeń |
| |||||||||||||||
Samodzielne przygotowanie do zajęć praktycznych | 15 | |||||||||||||||
Wykonanie projektu, dokumentacji, opisu przypadku, prezentacji, itd. ……………………………. |
| |||||||||||||||
Obciążenie studenta związane z praktykami zawodowymi (wg planu studiów) |
| |||||||||||||||
Samodzielne przygotowanie się do zaliczeń etapowych |
| |||||||||||||||
Samodzielne przygotowanie do egzaminu/zaliczenia końcowego i udział w egzaminie/zaliczeniu końcowym |
| |||||||||||||||
Sumaryczne obciążenie pracy studenta Godziny ogółem: | 30 | |||||||||||||||
Liczba punktów ECTS | 2 | |||||||||||||||
Forma zajęć | Treści programowe poszczególnych zajęć | Symbol przedmiotowego efektu uczenia się | Liczba godzin | |||||||||||||
ZAJĘCIA PRAKTYCZNE |
| W1, W2, W3, W4, W5, U1, U2 K1, K2, K3, K4 | 3 | |||||||||||||
| W1, W2, W3, W4, W5, U1, U2 K1, K2, K3, K4 | 3 | ||||||||||||||
| W1, W2, W3, W4, W5, U1, U2 K1, K2, K3, K4 | 3 | ||||||||||||||
| W1, W2, W3, W4, W5, U1, U2 K1, K2, K3, K4 | 3 | ||||||||||||||
| W1, W2, W3, W4, W5, U1, U2 K1, K2, K3, K4 | 3 | ||||||||||||||
LITERATURA PODSTAWOWA (3-5 pozycji) |
| |||||||||||||||
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA (3-5 pozycji) |
| |||||||||||||||
WARUNKI UZYSKANIA ZALICZENIA ZAJĘĆ (ZGODNIE Z REGULAMINEM PRZEDMIOTU/JEDNOSTKI) | ||||||||||||||||
Sposób zaliczenia zajęć | Czynny udział w zajęciach. Zaliczenie końcowe w postaci ustnej lub pisemnej (decyduje osoba prowadząca zajęcia). | |||||||||||||||
Zasady zaliczania nieobecności | Każda nieobecność powinna zostać usprawiedliwiona zaświadczeniem wydanym przez lekarza specjalistę, organ państwowy lub Dziekana Wydziału. W przypadkach losowych zajęcia można zaliczyć z inną grupą ćwiczeniową. Zaliczenie nieobecności odbyć się powinno w terminie 2 tygodni od ustania przyczyny nieobecności, jednak w wyjątkowych sytuacjach nie później niż do dnia zaliczenia semestralnego. W przypadku nieobecności występującej podczas zajęć praktycznych - podstawą zaliczenia nieobecności jest wykonanie zadania w formie próby pracy. | |||||||||||||||
Możliwości i formy wyrównywania zaległości | Ponowne odbycie zajęć z inną grupą ćwiczeniową. Ponowne przystąpienie do zaliczenia końcowego. | |||||||||||||||
Zasady dopuszczenia do egzaminu/zaliczenia | Obecność na wszystkich zajęciach. Czynny udział w zajęciach praktycznych. Pozytywny wynik przedłużonej obserwacji dokonywanej przez nauczyciela/opiekuna prowadzącego. | |||||||||||||||
KRYTERIA OCENY OSIĄGNIĘTYCH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Z ZAJĘĆ ZAKOŃCZONYCH ZALICZENIEM (opisowe, procentowe, punktowe, inne….) | ||||||||||||||||
Zaliczenie końcowe w postaci ustnej lub pisemnej (decyduje osoba prowadząca zajęcia). | ||||||||||||||||
Data opracowania sylabusa: 14.06.2022 | Sylabus opracował(a): dr n. med. Małgorzata Zalewska-Adamiec | |||||||||||||||

