Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Regulaminy.
  • 24.09.2025 Zakład Fizjologii i Patofizjologii Doświadczalnej

    Regulaminy

     

                                                                          U W A G A !

    Od 1 października 2025r. obowiązuje nowy REGULAMIN STUDIÓW PIERWSZEGO STOPNIA, DRUGIEGO STOPNIA ORAZ JEDNOLITYCH STUDIÓW MAGISTERSKICH UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W BIAŁYMSTOKU (Załącznik nr 1 do Uchwały nr 215/2025 Senatu UMB z dnia 24.04.2025 r.)

    Zgodnie z § 9 ust. 2 pkt 1) Regulaminu: „Student zobowiązany jest do obowiązkowego uczestniczenia we wszystkich formach zajęć wynikających z planu studiów na danym kierunku studiów”, „wypełniania obowiązków dydaktycznych zgodnie z Regulaminem studiów, programem studiów i planem studiów, w tym terminowego uzyskiwania zaliczeń i zdawania egzaminów ….” (§ 9 ust. 2 pkt 2)

     

    REGULAMIN zajęć dydaktycznych oraz zaliczenia patofizjologii przez studentów II roku KOSMETOLOGII (oparty na przepisach określonych w Regulaminie Studiów Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku)

    1. Program nauczania przedmiotu (sylabus) zamieszczony jest na stronie internetowej i w gablocie informacyjnej Zakładu Fizjologii i Patofizjologii Doświadczalnej.

    2. Obecność na ćwiczeniach i kolokwiach jest obowiązkowa (nie przewiduje się nieobecności nieusprawiedliwionych). W przypadku nieobecności zwolnienie lekarskie/dziekańskie musi być dostarczone w ciągu 7 dni od ostatniego dnia zwolnienia (w obecnej sytuacji epidemiologicznej istnieje możliwość przesłania skanu). Po tym terminie zwolnienia nie będą honorowane. W Zakładzie należy zostawić oryginał, kserokopię (po okazaniu oryginału zwolnienia. Aby zaliczyć przedmiot ilość nieobecności usprawiedliwionych nie może przekroczyć 3 ćwiczeń, w uzasadnionych przypadkach będzie to rozpatrywane indywidualnie.

    3. Studenci są zobowiązani do przygotowywania się na ćwiczenia według konspektu zamieszczonego w gablocie informacyjnej, na stronie internetowej Zakładu i platformie edukacyjnej na podstawie treści prezentowanych na wykładach, podanej literatury, materiałów dodatkowych zamieszczonych na stronie internetowej i platformie edukacyjnej. Studentów obowiązuje również znajomość podstawowych wiadomości z fizjologii i anatomii oraz zagadnień omawianych na poprzednich zajęciach bezpośrednio związanych z danym tematem.

    4. Zaliczenie ćwiczenia odbywa się w formie ustnej i/lub pisemnej (odpowiedź, wejściówka oraz pisemne opracowanie zadań, omówienie/opisanie przypadku klinicznego, prezentacja, aktywny udział w dyskusji).

    5. Za każde ćwiczenie Student może maksymalnie otrzymać zaliczenia w formie punktowej łącznie 1 pkt., tj. 1 pkt. za odpowiedź ustną lub pisemną W ciągu semestru za część ćwiczeniową można uzyskać maksymalnie 10 punktów.

    6. W trakcie semestru będzie przeprowadzone 1 kolokwium pisemne (test pojedynczego wyboru), za które można uzyskać maksymalnie 20 punktów. Usprawiedliwiona nieobecność na kolokwium daje możliwość jego napisania w jednym terminie ustalonym dla całego roku na koniec semestru.

    7. Łączna liczba punktów możliwych do zdobycia w trakcie realizacji przedmiotu wynosi 30 pkt. (10 pkt. + 20 pkt.)

    8. Minimalna ilość punktów umożliwiająca zaliczenie końcowe wynosi 60% punktów możliwych do zdobycia, tj. 18 pkt. W przypadku uzyskania poniżej 18 pkt. Student ma możliwość przystąpienia do kolokwium dopuszczającego do zaliczenia obejmującego cały zakres materiału w jednym terminie ustalonym dla całego roku na koniec ćwiczeń.

    7. Do przystąpienia do końcowego zaliczenia przedmiotu wymagane jest spełnienie 2 warunków łącznie:

    (1) brak nieobecności nieusprawiedliwionych na ćwiczeniach i maksymalnie 3 nieobecności usprawiedliwione

    (2) zaliczenie wszystkich ćwiczeń (minimum 6 punktów) i kolokwium (minimum 12 pkt.), czyli uzyskanie w ciągu całego semestru minimum 18 punktów.

    8. Zaliczenie końcowe przedmiotu odbywa się na podstawie napisania testu (test jednokrotnego wyboru) obejmującego wszystkie treści programowe na minimum 60% punktów możliwych do zdobycia.

    W przypadku nie zaliczenia przedmiotu, studentowi przysługuje prawo do dwóch dodatkowych terminów poprawkowych.

    9. Studenci mają prawo do wglądu do swoich prac (wejściówki, kolokwia) do 7 dni od ogłoszenia wyników.

    10. Prace zaliczeniowe pozostają w archiwum Zakładu Fizjologii i Patofizjologii Doświadczalnej przez okres 3 lat, a następnie są niszczone.

    11. Informowanie o uzyskanych podczas zajęć wynikach odbywa się z poszanowaniem przepisów o ochronie danych osobowych. Punktacja uzyskana na zajęciach z Patofizjologii (kartkówki, kolokwia) będzie przekazywana na adres e-mailowy Starosty, na co student wyraża zgodę podpisując regulamin zajęć dydaktycznych.

    12. Student ma obowiązek we wszystkich sprawach dotyczących zajęć w korespondencji elektronicznej posługiwać się studenckim kontem uczelnianym w domenie student.umb.edu.pl oraz systematycznie sprawdzać konto e-mailowe i odczytywać korespondencję.

    13. Zgodnie z zarządzeniem Rektora Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (Załącznik do Uchwały nr 26/2025 Senatu UMB z dnia 17.02.2025r. zakazane jest korzystanie przez Studentów podczas egzaminów, kolokwiów, sprawdzianów i innych form sprawdzania wiedzy z niedozwolonych form pomocy czyli telefonów komórkowych, aparatów fotograficznych i innych urządzeń elektronicznych oraz podręczników, notatek itp. Niedopuszczalne jest wykonywanie zdjęć, nagrywanie filmów/dźwięku itp.) w czasie wykładów, ćwiczeń, godzin konsultacyjnych, kolokwiów i egzaminów (bez wyraźnej zgody osoby prowadzącej).

    Złamanie tego punktu regulaminu skutkuje przerwaniem danej formy sprawdzania wiedzy i uzyskaniem oceny niedostatecznej (0 pkt.) oraz zawiadomieniem Rektora celem wszczęcia postępowania dyscyplinarnego.

    14. Wszelkie wątpliwości co do przebiegu realizacji przedmiotu Studenci mają prawo i obowiązek niezwłocznie zgłosić osobie odpowiedzialnej za nauczanie przedmiotu.

    15. We wszystkich kwestiach nie ujętych w niniejszym regulaminie rozstrzyga osoba odpowiedzialna za nauczanie przedmiotu.

    16. Student ma obowiązek przestrzegania zasad BHP i P/POŻ, z którymi został zapoznany na pierwszych zajęciach, co potwierdza własnoręcznym podpisem. O wszystkich wypadkach podczas zajęć na terenie Zakładu student ma obowiązek niezwłocznie powiadomić asystenta prowadzącego zajęcia.

     

     

    REGULAMIN BHP

    1. Na ćwiczenia należy przychodzić punktualnie (spóźnienie powyżej 15 min. traktowane jest jak nieobecność nieusprawiedliwiona).

    2. Studenci są zobowiązani do zmiany obuwia i pozostawienia odzieży wierzchniej w szatni.

    3. Studenci mogą przebywać w salach dydaktycznych tylko w obecności osoby prowadzącej ćwiczenia.

    4. Zabrania się wprowadzania na sale dydaktyczne osób postronnych.

    5. W salach dydaktycznych nie wolno spożywać pokarmów i napojów oraz palić papierosów.

    6. W trakcie ćwiczeń zabrania się korzystania z jakichkolwiek urządzeń będących na wyposażeniu sali dydaktycznej, bez wyraźnej zgody osoby prowadzącej ćwiczenia.

    7. Niedopuszczalne jest korzystanie z telefonów komórkowych, aparatów fotograficznych i innych urządzeń elektronicznych w czasie ćwiczeń (nagrywanie, wykonywanie zdjęć, itp.).

    8. Wszelkie wypadki i niebezpieczne zdarzenia należy natychmiast zgłaszać osobie prowadzącej ćwiczenia.

    9. Student ponosi odpowiedzialność finansową za wszelkie szkody materialne wynikające z nieprzestrzegania niniejszego regulaminu lub instrukcji osoby prowadzącej ćwiczenia.

    10. Studenci postępujący niezgodnie z regulaminem BHP będą wykluczeni z uczestnictwa w ćwiczeniach (nieobecność nieusprawiedliwiona).