Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Regulamin Dydaktyczny Jednostki.
  • Ostatnia zmiana 07.03.2021 przez Zakład Klinicznej Biologii Molekularnej

    Regulamin Dydaktyczny Jednostki

    Regulamin zajęć dydaktycznych obowiązujący w Zakładzie Klinicznej Biologii Molekularnej dla studentów kierunku Farmacja

     

    1. Regulamin zajęć dydaktycznych obowiązujący w Zakładzie Klinicznej Biologii Molekularnej jest zgodny z Regulaminem studiów Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
    2. Studenci zapoznają się z Regulaminem na pierwszym spotkaniu dydaktycznym. Osoby nieprzestrzegające Regulaminu nie będą mogły uczestniczyć w zajęciach.
    3. Studentów obowiązują przepisy BHP omawiane na pierwszym ćwiczeniu.
    4. Warunkiem wpuszczenia na zajęcia praktyczne jest posiadanie fartucha ochronnego i zmiana obuwia.
    5. Podczas zajęć zabrania się korzystania z telefonów komórkowych, aparatów fotograficznych  i innych urządzeń elektronicznych o podobnej funkcji z wyjątkiem urządzeń umożliwiających uczestnictwo w sesji on-line,
    6. Wykłady, seminaria i/lub ćwiczenia z przedmiotu „Biologia Molekularna”  prowadzone są w wymiarze godzin przewidzianym programem studiów. W związku z sytuacją epidemiologiczną w kraju wykłady i seminaria w roku 200/2021 prowadzone są w trybie on-line na platformie BlackBoard zgodnie z harmonogramem.
    7. Studenci są zobowiązani do uczestnictwa w sesji wykładowej i wysłuchania wykładów zgodnie z regulaminem studiów.
    8. Studenci są zobowiązani do uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych oraz ćwiczeniach i przygotowywania się do zajęć z obowiązujących podręczników (przedstawionych w sylabusach) i treści wykładowych.
    9. Ćwiczenia rozpoczynają się po zakończeniu wykładów i zajęć seminaryjnych i są prowadzone w formie hybrydowej.
    10. Studenci są zobowiązani do usprawiedliwienia nieobecności na wykładach, ćwiczeniach i/lub seminariach (najpóźniej na pierwszym ćwiczeniu, w którym uczestniczy student po okresie nieobecności). Są honorowane tylko zwolnienia lekarskie i dziekańskie, których oryginały należy okazać osobie prowadzącej zajęcia.
    11. Studenci są zobowiązani do uczestnictwa w ćwiczeniach i/lub zajęciach seminaryjnych ze swoją grupą dziekańską. W wyjątkowych sytuacjach mogą odrabiać ćwiczenia/zajęcia seminaryjne z inną grupą po uzyskaniu zgody kierownika zakładu.
    12. Na każdym ćwiczeniu i/lub seminarium może być przeprowadzony sprawdzian pisemny lub ustny.
    13. Na zajęcia seminaryjne student jest zobowiązany do przygotowania (w grupie 2-osobowej) referatu w formie 15 - 20-minutowej prezentacji w programie PowerPoint (15 – 20 slajdów) na jedną z omawianych zagadnień według planu i sylabusu przedmiotu. Tematy referatów są ogłaszane na pierwszych zajęciach oraz znajdują się na stronie Zakładu. Za referat można otrzymać od 0 -1 (ocena negatywna z powodu niezgodności z tematem lub niezrozumienia przedstawianych zagadnień) lub 2 -5 pkt (ocena pozytywna).
    14. Warunkiem zaliczenia zajęć seminaryjnych jest pozytywna ocena referatu, uczestniczenie w dyskusji przy prezentacjach innych studentów oraz zaliczenie sprawdzianów testowych. Do zaliczenia przedmiotu wymagane  jest zaliczenie wszystkich ćwiczeń i/lub zajęć seminaryjnych.
    15. Student jest zobowiązany do uczestniczenia w części praktycznej każdego ćwiczenia. Warunkiem zaliczenia ćwiczenia jest otrzymanie oceny pozytywnej w sprawdzianie testowym oraz uczestniczenie w części praktycznej zajęć.
    16. Ćwiczenia i/lub seminaria niezaliczone (z powodu niezaliczania sprawdzianu lub referatu,  nieuczestnictwa w przygotowaniu referatu lub części praktycznej lub usprawiedliwionej nieobecności na zajęciu) mają być odrobione do końca semestru. Formę ustala asystent prowadzący zajęcia. Nieodrobienie ćwiczeń/seminariów oraz nieobecność nieusprawiedliwiona jest równoznaczna z niezaliczeniem ćwiczenia/seminaria.
    17. Przedmiot kończy się zaliczeniem w formie końcowego sprawdzianu testowego. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest prawidłowa odpowiedź na co najmniej 60% pytań. Warunkiem przystąpienia do sprawdzianu jest przygotowanie i wygłoszenie co najmniej jednego referatu w formie prezentacji Power Point oraz pozytywna ocena pracy.