Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Program nauczania.
  • Program nauczania. Mikroskop świetlny. Zestaw komputerowy.
  • Ostatnia zmiana 15.05.2015 przez Zakład Chemii Leków

    Program nauczania

    Wydział Farmaceutyczny z Oddziałem Medycyny Laboratoryjnej

    Nazwa kierunku

    Kosmetologia

    Poziom i forma studiów

    studia I stopnia

    stacjonarne

     

    Nazwa przedmiotu

    Promocja i marketing nowoczesnego gabinetu kosmetycznego

    Punkty ECTS

    1

    Jednostka realizująca

    Zakład Chemii Leków

    Osoba odpowiedzialna                  

    Dr Edyta Rysiak

    e-mail: edyta.rysiak@umb.edu.pl

    tel. 748 57 06

    Rodzaj przedmiotu

    fakultatywny

    Semestr

     

    Rodzaj zajęć i liczba godzin

    wykłady 

    15

    ćwiczenia

      0

    seminaria  

    0

    Cel kształcenia

    Zdobycie praktycznej wiedzy na temat skutecznej formy reklamy i promocji w branży kosmetycznej: reklama internetowa, radiowa, prasowa, ulotka reklamowa, baner, plakat, program lojalnościowy. Poznanie zasad skutecznej kampanii reklamowej w Internecie i wykorzystania narzędzi elektronicznych do kreowania wizerunku gabinetu kosmetycznego. Nabycie praktycznej wiedzy o zasadach budowania kampanii reklamowej, przygotowywania planu reklamy dla gabinetów  kosmetycznych. Tworzenie ulotek reklamowych.

    Treści programowe

    Promocja - element marketingu. Charakterystyka form promocji (reklama, promocja bezpośrednia, public relations, promocja sprzedaży). Zasady budowania kampanii promocyjnej. Określenie celów promocji. Identyfikacja adresatów kampanii promocyjnej. Strategia i narzędzia kampanii promocyjnej. Planowanie wydatków na promocję. Zastosowanie reklamy w mediach. Reklama w mediach: prasowa, radiowa, zewnętrzna. Formy reklamy w internecie. Istota i znaczenie marki. Istota, budowanie i pozycjonowanie marki. Elementy marki. Znaczenie marki dla konsumentów  Zarządzanie marką. E-branding - kreowanie marki w internecie. Przygotowanie rocznego planu reklamy dla gabinetu kosmetycznego z uwzględnieniem finansowania. Praktyczne zastosowanie technik tworzenia skutecznych haseł reklamowych. Projektowanie ulotki promocyjnej/reklamowej.

     

    Formy i metody dydaktyczne

     wykłady z prezentacją multimedialną

     

    Forma i warunki zaliczenia

    zaliczenie na podstawie aktywnego uczestnictwa w zajęciach

    Literatura podstawowa

    1.      Marketing i public relations w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane. Moi Ali, 2009

    2.      Zarządzanie salonem zdrowia i urody. Organizacja pracy i rola menedżera
    mgr inż. Hoa Thanh Le-Aiken, prof. dr inż. Jacek Arct, Wyd. Wyższej Szkoły Zawodowej Kosmetologii i Pielęgnacji Zdrowia w Warszawie. 2011.

     

    Literatura uzupełniająca

    Kosmetyka i Kosmetologia

    Postępy Kosmetologii

    Przedmiotowe efekty kształcenia

    Efekty kształcenia

    Odniesienie do

    kierunkowych efektów kształcenia

    P-W01

    Posiada podstawową wiedzę z zakresu promocji i marketingu, niezbędną do prowadzenia działalności gospodarczej w warunkach wolnego rynku.

    K1-W36

    P-W02

    Zna i rozumie zasady organizacji rynku kosmetycznego w zakresie obrotu hurtowego i detalicznego, zna metody marketingu i stosowne przepisy prawne.

    K1-W36

    P-W03

    Zna zasady etyczne i uregulowania prawne związane z wykonywanym zawodem

    K1-W38

    P-U01

    Potrafi podać podstawowe definicje związane z kampanią promocyjną oraz formami promocji.

    K1-U64

    P-K01

    Wykazuje umiejętność i nawyk samokształcenia

    K1-K03

    Bilans nakładu pracy studenta

     

    Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim

     

     

    udział w wykładach

    15  x 1h

    15h

    udział w konsultacjach związanych z zajęciami

    2  x 1h

    2h

     

    Razem

    17h

    Samodzielna praca studenta

     

     

     

    1 x 8h

    h

     

    Razem

    8h

     

    Ogółem

    25h

     

    ECTS

    1

    Wskaźniki ilościowe

    Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 15h

     

    17h

    ECTS

    1

    Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym

    0

     

    Nr efektu kształcenia

    Metody weryfikacji efektu kształcenia

     

    Formujące

    Podsumowujące

    P-W01

    ocena aktywności na zajęciach, obserwacja pracy studenta w trakcie zajęć

    ocena wyciągniętych wniosków podczas pracy ze studentem oraz aktywności w czasie trwania zajęć.

     

    P-W02

    ocena zdolności do samodzielnej pracy, aktywności na zajęciach, obserwacja pracy studenta w trakcie zajęć

    ocena wyciągniętych wniosków podczas pracy ze studentem oraz aktywności w czasie trwania zajęć.

     

    P-W03

    ocena zdolności do samodzielnej pracy, aktywności na zajęciach, obserwacja pracy studenta w trakcie zajęć

    ocena wyciągniętych wniosków podczas pracy ze studentem oraz aktywności w czasie trwania zajęć.

     

    P-U01

    ocena zdolności do samodzielnej pracy, aktywności na zajęciach, obserwacja pracy studenta w trakcie zajęć

    ocena wyciągniętych wniosków podczas pracy ze studentem oraz aktywności w czasie trwania zajęć.

     

    P-K02

    ocena zdolności do samodzielnej pracy, aktywności na zajęciach, obserwacja pracy studenta w trakcie zajęć

    ocena wyciągniętych wniosków podczas pracy ze studentem oraz aktywności w czasie trwania zajęć.

     

    Data opracowania programu

    18.04.2012

    Program opracowała

     dr Edyta Rysiak