Wydział Farmaceutyczny z Oddziałem Medycyny Laboratoryjnej | |||||||||||
Nazwa kierunku | Kosmetologia | Poziom i forma studiów | studia I stopnia | stacjonarne
| |||||||
Nazwa przedmiotu | Promocja i marketing nowoczesnego gabinetu kosmetycznego | Punkty ECTS | 1 | ||||||||
Jednostka realizująca | Zakład Chemii Leków | Osoba odpowiedzialna | Dr Edyta Rysiak e-mail: edyta.rysiak@umb.edu.pl tel. 748 57 06 | ||||||||
Rodzaj przedmiotu | fakultatywny | Semestr
| Rodzaj zajęć i liczba godzin | wykłady 15 | ćwiczenia 0 | seminaria 0 | |||||
Cel kształcenia | Zdobycie praktycznej wiedzy na temat skutecznej formy reklamy i promocji w branży kosmetycznej: reklama internetowa, radiowa, prasowa, ulotka reklamowa, baner, plakat, program lojalnościowy. Poznanie zasad skutecznej kampanii reklamowej w Internecie i wykorzystania narzędzi elektronicznych do kreowania wizerunku gabinetu kosmetycznego. Nabycie praktycznej wiedzy o zasadach budowania kampanii reklamowej, przygotowywania planu reklamy dla gabinetów kosmetycznych. Tworzenie ulotek reklamowych. | ||||||||||
Treści programowe | Promocja - element marketingu. Charakterystyka form promocji (reklama, promocja bezpośrednia, public relations, promocja sprzedaży). Zasady budowania kampanii promocyjnej. Określenie celów promocji. Identyfikacja adresatów kampanii promocyjnej. Strategia i narzędzia kampanii promocyjnej. Planowanie wydatków na promocję. Zastosowanie reklamy w mediach. Reklama w mediach: prasowa, radiowa, zewnętrzna. Formy reklamy w internecie. Istota i znaczenie marki. Istota, budowanie i pozycjonowanie marki. Elementy marki. Znaczenie marki dla konsumentów Zarządzanie marką. E-branding - kreowanie marki w internecie. Przygotowanie rocznego planu reklamy dla gabinetu kosmetycznego z uwzględnieniem finansowania. Praktyczne zastosowanie technik tworzenia skutecznych haseł reklamowych. Projektowanie ulotki promocyjnej/reklamowej.
| ||||||||||
Formy i metody dydaktyczne | wykłady z prezentacją multimedialną
| ||||||||||
Forma i warunki zaliczenia | zaliczenie na podstawie aktywnego uczestnictwa w zajęciach | ||||||||||
Literatura podstawowa | 1. Marketing i public relations w małej firmie. Wydanie II zaktualizowane. Moi Ali, 2009 2. Zarządzanie salonem zdrowia i urody. Organizacja pracy i rola menedżera
| ||||||||||
Literatura uzupełniająca | Kosmetyka i Kosmetologia Postępy Kosmetologii | ||||||||||
Przedmiotowe efekty kształcenia | Efekty kształcenia | Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia | |||||||||
P-W01 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu promocji i marketingu, niezbędną do prowadzenia działalności gospodarczej w warunkach wolnego rynku. | K1-W36 | |||||||||
P-W02 | Zna i rozumie zasady organizacji rynku kosmetycznego w zakresie obrotu hurtowego i detalicznego, zna metody marketingu i stosowne przepisy prawne. | K1-W36 | |||||||||
P-W03 | Zna zasady etyczne i uregulowania prawne związane z wykonywanym zawodem | K1-W38 | |||||||||
P-U01 | Potrafi podać podstawowe definicje związane z kampanią promocyjną oraz formami promocji. | K1-U64 | |||||||||
P-K01 | Wykazuje umiejętność i nawyk samokształcenia | K1-K03 | |||||||||
Bilans nakładu pracy studenta
| Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim |
|
| ||||||||
udział w wykładach | 15 x 1h | 15h | |||||||||
udział w konsultacjach związanych z zajęciami | 2 x 1h | 2h | |||||||||
| Razem | 17h | |||||||||
Samodzielna praca studenta |
|
| |||||||||
| 1 x 8h | h | |||||||||
| Razem | 8h | |||||||||
| Ogółem | 25h | |||||||||
| ECTS | 1 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 15h |
17h | ECTS | ||||||||
1 | |||||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 0 |
| |||||||||
Nr efektu kształcenia | Metody weryfikacji efektu kształcenia |
| |||||||||
Formujące | Podsumowujące | ||||||||||
P-W01 | ocena aktywności na zajęciach, obserwacja pracy studenta w trakcie zajęć | ocena wyciągniętych wniosków podczas pracy ze studentem oraz aktywności w czasie trwania zajęć. |
| ||||||||
P-W02 | ocena zdolności do samodzielnej pracy, aktywności na zajęciach, obserwacja pracy studenta w trakcie zajęć | ocena wyciągniętych wniosków podczas pracy ze studentem oraz aktywności w czasie trwania zajęć. |
| ||||||||
P-W03 | ocena zdolności do samodzielnej pracy, aktywności na zajęciach, obserwacja pracy studenta w trakcie zajęć | ocena wyciągniętych wniosków podczas pracy ze studentem oraz aktywności w czasie trwania zajęć. |
| ||||||||
P-U01 | ocena zdolności do samodzielnej pracy, aktywności na zajęciach, obserwacja pracy studenta w trakcie zajęć | ocena wyciągniętych wniosków podczas pracy ze studentem oraz aktywności w czasie trwania zajęć. |
| ||||||||
P-K02 | ocena zdolności do samodzielnej pracy, aktywności na zajęciach, obserwacja pracy studenta w trakcie zajęć | ocena wyciągniętych wniosków podczas pracy ze studentem oraz aktywności w czasie trwania zajęć. |
| ||||||||
Data opracowania programu | 18.04.2012 | Program opracowała | dr Edyta Rysiak | ||||||||


