Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Regulaminy.
  • 13.02.2023 Zakład Fizjologii i Patofizjologii Doświadczalnej

    Regulaminy

     

    Regulaminy

    Komunikat dot. uczestniczenia studentów w zajęciach w roku akademickim 2022-2023

    1. W zajęciach dydaktycznych nie powinni uczestniczyć studenci, którzy stwierdzili u siebie niepokojące objawy (temperatura ciała powyżej 37,5°C, suchy kaszel, duszność, zaburzenia węchu lub smaku).

    2. Przed zajęciami zaleca się studentom dokonanie pomiaru temperatury w punkcie wyznaczonym przez Uczelnię.

    3. Studenci zobowiązani są do okazania legitymacji bądź identyfikatora i odsłonięcia twarzy na prośbę pracownika Uczelni.

    4. W miejscach ogólnodostępnych na terenie Uczelni oraz w trakcie zajęć dydaktycznych wskazanych przez kierownika jednostki dydaktycznej, studenci zobowiązani są do zakrywania nosa i ust przy pomocy maski, maseczki, przyłbicy.

    5. Studenci są zobowiązani dodatkowo do stosowania środków ochrony osobistej obowiązujących w poszczególnych jednostkach dydaktycznych na terenie Uczelni, szpitali klinicznych oraz innych podmiotów leczniczych, w których odbywają się zajęcia.

    6. Studenci przebywający na kwarantannie są zobowiązani do uczestniczenia w odbywających się zajęciach prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, chyba że lekarz kierujący na kwarantannę stwierdzi niezdolność do uczestniczenia w zajęciach.

    7. Osoby uczestniczące w zajęciach zobowiązane są stosować się do wytycznych sanitarnych zawartych w przepisach powszechnych oraz wydanych przez GIS i inne uprawnione podmioty, jak również do Zarządzenia nr 51/2020 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku z dnia 4 czerwca 2020r. w sprawie ustalenia procedury dotyczącej zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19 oraz Zarządzenia nr 86/2020 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku z dnia 09.09.2020 w sprawie realizacji zajęć dydaktycznych wynikających z programu studiów w semestrze zimowym roku akademickiego 2020/2021.

     

    REGULAMIN zaliczenia PATOFIZJOLOGII przez studentów II roku ANALITYKI MEDYCZNEJ

    1. Program nauczania przedmiotu (sylabus) zamieszczony jest na stronie internetowej i w gablocie informacyjnej Zakładu Fizjologii i Patofizjologii Doświadczalnej.

    2. Obecność na ćwiczeniach i kolokwiach jest obowiązkowa (nie przewiduje się nieobecności nieusprawiedliwionych). W przypadku nieobecności zwolnienie lekarskie/dziekańskie musi być dostarczone w ciągu 7 dni od ostatniego dnia zwolnienia (w obecnej sytuacji epidemiologicznej istnieje możliwość przesłania skanu). Po tym terminie zwolnienia nie będą honorowane. W Zakładzie należy zostawić oryginał, kserokopię (po okazaniu oryginału zwolnienia. Aby zaliczyć przedmiot ilość nieobecności usprawiedliwionych nie może przekroczyć 30% ćwiczeń (4 ćwiczeń), w uzasadnionych przypadkach będzie to rozpatrywane indywidualnie.

    3. Studenci są zobowiązani do przygotowywania się na ćwiczenia według konspektu zamieszczonego w gablocie informacyjnej, na stronie internetowej Zakładu i platformie edukacyjnej na podstawie treści prezentowanych na wykładach, podanej literatury, materiałów dodatkowych zamieszczonych na stronie internetowej i platformie edukacyjnej. Studentów obowiązuje również znajomość podstawowych wiadomości z fizjologii i anatomii oraz zagadnień omawianych na poprzednich zajęciach bezpośrednio związanych z danym tematem.

    4. Zaliczenie ćwiczenia odbywa się w formie ustnej i/lub pisemnej (odpowiedź, wejściówka oraz pisemne opracowanie zadań, omówienie/opisanie przypadku klinicznego, prezentacja, aktywny udział w dyskusji).

    5. Za każde ćwiczenie Student może maksymalnie otrzymać zaliczenia w formie punktowej łącznie  2 pkt., tj. 2 pkt. za odpowiedź ustną lub pisemną. W ciągu semestru za część ćwiczeniową można uzyskać maksymalnie 30 punktów.

    6. W trakcie semestru będą przeprowadzone 2 kolokwia pisemne (test pojedynczego wyboru i pytania otwarte lub tylko test). Z każdego kolokwium można uzyskać maksymalnie 30 punktów (20 pytań testowych i za 10 pkt. pytania opisowe), czyli z dwóch przeprowadzonych w ciągu semestru kolokwiów można uzyskać maksymalnie 60 punktów. Usprawiedliwiona nieobecność na kolokwium daje możliwość jego napisania w jednym terminie ustalonym dla całego roku na koniec semestru.

    7. Łączna liczba punktów możliwych do zdobycia w trakcie realizacji przedmiotu wynosi 90 pkt. (30 pkt. +60 pkt.)

    8. Minimalna ilość punktów umożliwiająca przystąpienie do egzaminu końcowego wynosi 60% punktów możliwych do zdobycia, tj. 54 pkt. W przypadku uzyskania od 27 pkt. do 54 pkt. Student ma możliwość przystąpienia do kolokwium dopuszczającego do sesji egzaminacyjnej obejmującego cały zakres materiału w jednym terminie ustalonym dla całego roku na koniec semestru. W przypadku uzyskania poniżej 30% punktów możliwych do zdobycia tj. 27 pkt. Student nie jest dopuszczony do kolokwium dopuszczającego i tym samym sesji egzaminacyjnej.

    9. Studenci, którzy otrzymają w ciągu całego semestru ˃90% punktów (tj. ˃ 81 pkt) otrzymają dodatkowe 10% punktów możliwych do zdobycia podczas egzaminu. Studenci, którzy otrzymają w ciągu całego semestru ˃80% ≤ 90 punktów (tj. ˃72 pkt.≤ 81 pkt) otrzymają dodatkowe 5% punktów możliwych do zdobycia podczas egzaminu.

    10. Egzamin z przedmiotu ma formę pisemną (test + pytania otwarte lub tylko test) i obejmuje cały zakres zagadnień omawianych na wykładach, ćwiczeniach i seminariach. Zaliczenie egzaminu następuje od 60% punktów możliwych do zdobycia.

    11. Studenci mają prawo do wglądu do swoich prac (wejściówki, kolokwia, egzaminy) do 7 dni od ogłoszenia wyników w ustalonym przez osobę odpowiedzialną za przedmiot terminie.

    12. Niedopuszczalne jest korzystanie z telefonów komórkowych, aparatów fotograficznych i innych urządzeń elektronicznych (tj. wykonywanie zdjęć, nagrywanie filmów/dźwięku itp.) w czasie wykładów, ćwiczeń, godzin konsultacyjnych, kolokwiów i egzaminów (bez wyraźnej zgody osoby prowadzącej). Osoby, które nie zastosują się do tej zasady będą wykluczanie z uczestnictwa w wyżej wymienionych zajęciach (nieobecność nieusprawiedliwiona).

    13. Zgodnie z zarządzeniem Rektora Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku nr 25/2019z dnia 28.03.2019 r. (link) zakazane jest korzystanie przez Studentów podczas egzaminów, kolokwiów, sprawdzianów i innych form sprawdzania wiedzy z niedozwolonych form pomocy, za które uznaje się wnoszenie i korzystanie z telefonów komórkowych, innych urządzeń elektronicznych, jakichkolwiek akcesoriów do takich urządzeń, podręczników, notatek itp. oraz korzystanie z pomocy innych osób (bez wyraźnej zgody osoby prowadzącej). Złamania tego punktu regulaminu skutkuje przerwaniem danej formy sprawdzania wiedzy i uzyskaniem oceny niedostatecznej (0 pkt.) oraz zawiadomieniem Rektora celem wszczęcia postępowania dyscyplinarnego i zawiadomienia organów ścigania o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.

    14. Wszelkie wątpliwości co do przebiegu realizacji przedmiotu Studenci mają prawo i obowiązek niezwłocznie zgłosić osobie odpowiedzialnej za nauczanie przedmiotu.

    15. We wszystkich kwestiach nie ujętych w niniejszym regulaminie rozstrzyga osoba odpowiedzialna za nauczanie przedmiotu.

     

    REGULAMIN BHP

    1. Na ćwiczenia należy przychodzić punktualnie (spóźnienie powyżej 15 min. traktowane jest jak nieobecność nieusprawiedliwiona).

    2. Studenci są zobowiązani do zmiany obuwia i pozostawienia odzieży wierzchniej w szatni.

    3. Studenci mogą przebywać w salach dydaktycznych tylko w obecności osoby prowadzącej ćwiczenia.

    4. Zabrania się wprowadzania na sale dydaktyczne osób postronnych.

    5. W salach dydaktycznych nie wolno spożywać pokarmów i napojów oraz palić papierosów.

    6. W trakcie ćwiczeń zabrania się korzystania z jakichkolwiek urządzeń będących na wyposażeniu sali dydaktycznej, bez wyraźnej zgody osoby prowadzącej ćwiczenia.

    7. Niedopuszczalne jest korzystanie z telefonów komórkowych, aparatów fotograficznych i innych urządzeń elektronicznych w czasie ćwiczeń (nagrywanie, wykonywanie zdjęć, itp.).

    8. Wszelkie wypadki i niebezpieczne zdarzenia należy natychmiast zgłaszać osobie prowadzącej ćwiczenia.

    9. Student ponosi odpowiedzialność finansową za wszelkie szkody materialne wynikające z nieprzestrzegania niniejszego regulaminu lub instrukcji osoby prowadzącej ćwiczenia.

    10. Studenci postępujący niezgodnie z regulaminem BHP będą wykluczeni z uczestnictwa w ćwiczeniach (nieobecność nieusprawiedliwiona).