KOORDYNATOR PRZEDMIOTU
dr hab. n. o zdr. Matylda Sierakowska
e-mail: matylda.sierakowska@umb.edu.pl
HARMONOGRAM ZAJĘĆ – semestr zimowy 2025/2026
Forma zajęć | Data | Godzina | Sala i miejsce odbywania zajęć | Temat | Osoba prowadząca zajęcia |
WYKŁADY | 12.11.2025 | 10.00-11.30 | on-line | 1.Cele i zadania dydaktyki medycznej i wychowania zdrowotnego. Nowoczesny model nauczania-uczenia się i edukacji zdrowotnej. | dr hab. Matylda Sierakowska |
19.11.2025 | 10.00-11.30 | on-line | 2.Diagnoza w edukacji zdrowotnej. Klasyfikacja efektów uczenia się. | dr hab. Matylda Sierakowska | |
26.11.2025 | 10.00-11.30 | on-line | 3.Planowanie pracy dydaktyczno – wychowawczej nauczyciela. Formy organizacyjne i typy zajęć. | dr hab. Matylda Sierakowska | |
03.12.2025 | 10.00-11.30 |
| 4.Zastosowanie środków dydaktycznych w edukacji zdrowotnej. | dr hab. Matylda Sierakowska | |
12.12.2025 | 10.00-11.30 | on-line | 5.Klasyfikacja metod nauczania. Metody nauczania podającego i praktycznego. | dr hab. Matylda Sierakowska | |
17.12.2025 | 10.00-11.30 | on-line | 6.Istota nauczania problemowego. Wykorzystanie metod aktywizujących w kształceniu zawodowym oraz w edukacji zdrowotnej. | dr hab. Matylda Sierakowska | |
SEMINARIA |
14.11.2025
| 10.15 – 12.30 | Sala nr 7, ZZOM, ul. Skłodowskiej-Curie 7A s. 7 | 1.Sylwetka zawodowa nauczyciela/edukatora. Czynniki warunkujące jakość nauczania/edukacji zdrowotnej. | dr hab. Matylda Sierakowska |
21.11.2025
| 10.15 – 12.30 | Sala nr 7, ZZOM, ul. Skłodowskiej-Curie 7A s. 7 | 2.Cele i zasady tworzenia programów edukacji zdrowotnej – wzory projektów. Formułowanie diagnozy i celów edukacji zdrowotnej. | dr hab. Matylda Sierakowska | |
28.11.2025 | 10.15 – 12.30 | Sala nr 7, ZZOM, ul. Skłodowskiej-Curie 7A s. 7 | 3.Projektowanie zajęć dydaktycznych techniką wykładu informacyjnego z elementami pogadanki oraz pokazu i ćwiczeń utrwalających. Cykl Kolba. | dr hab. Matylda Sierakowska | |
05.12.2025
| 10.15 – 12.30 | Sala nr 7, ZZOM, ul. Skłodowskiej-Curie 7A s. 7 | 4.Projektowanie zajęć dydaktycznych/edukacji zdrowotnej metodą problemową: technika dyskusji, burzy mózgów, rybiego szkieletu, drzewa decyzyjnego, metoda 6 kapeluszy myślowych, mapa myśli i metaplan – projekty studentów. | dr n. o zdr. Anna Pilecka | |
19.12.2025
| 10.15 – 12.30 | Sala nr 7, ZZOM, ul. Skłodowskiej-Curie 7A s. 7 | 5.Projektowanie zajęć dydaktycznych/edukacji zdrowotnej metodami aktywizującymi: metodą przypadku i pojedynczego zdarzenia oraz inscenizacji problemowej – projekty studentów. | dr hab. Matylda Sierakowska |
SYLABUS DO PRZEDMIOTU ZNAJDUJE SIĘ NA STRONIE INTERNETOWEJ WYDZIAŁU NAUK O ZDROWIU UMB

