Najważniejsze informacje dotyczące rozpoczęcia studiów na kierunku lekarskim UMB:
Inauguracja roku akademickiego 2025/2026 oraz immatrykulacja odbędzie się w dniu 3 października 2025 roku, o godz. 11.00.
1. Przydział do grup – 26 września (piątek)
- tryb stacjonarny: plik pdf - aktualna na dzień 30.09.2025 (15.00)
- tryb niestacjonarny: plik pdf - aktualna na dzień 30.09.2025 (15.10)
Aktualizacja – 30 września (wtorek), będzie do sprawdzenia po godz. 15.00.
Na trybie stacjonarnym powstanie 18-osobowych 11 grup ćwiczeniowych, na trybie niestacjonarnym - 7.
Podział na grupy dziekańskie będzie dostępny również w wirtualnym dziekanacie.
Przydział do grup jest losowy, zmiana grupy będzie możliwa dopiero w następnym roku akademickim 2026/2027.
1 października prosimy o wybranie starosty roku (imie i nazwisko należy zgłosić do Dziekanatu). W pierwszych dniach października prosimy o wybranie również starosty grupy ćwiczeniowej (który będzie współpracować z dziekanatem, jednostkami organizacyjnymi i starostą roku), imię i nazwisko prosimy zgłosić staroście roku.
2. Zajęcia dydaktyczne rozpoczynają się 1 października 2025 r. Proszę o zapoznanie się z planem zajęć dostępnym na stronie WL https://www.umb.edu.pl/s,160/Harmonogramy_zajec
3. Legitymacja studencka (tradycyjna plastikowa) – będzie wydawana w Dziekanacie od 1 października w godzinach pracy Dziekanatu: pon., wt., pt. 10.00-14.00. Informacja o gotowości legitymacji do odbioru będzie wysłana mailowo.
Link aktywacyjny do mLegitymacji będzie dostępny w wirtualnym dziekanacie od 1 października. mLegitymacja jest częścią aplikacji mObywatel, jest bezpłatnym narzędziem.
4. W pierwszym tygodniu października należy dostarczyć do Dziekanatu:
- Ślubowanie / zapoznanie się z regulaminem / potwierdzenie odbioru legitymacji
- Zgoda na wykorzystanie wizerunku / zgoda na przetwarzanie danych osobowych
- Potwierdzenie opłaty za legitymację plastikową (22 zł) - jeżeli student taka legitymację odbiera.
Ww. dokumenty najlepiej złozyć w dniu odebrania legitymacji plastikowej.
5. Identyfikatory z imieniem, nazwiskiem i zdjęciem będą wydawane w listopadzie 2025 r.
6. Zaświadczenia na kredyt na studia medyczne (dotyczy studentów trybu niestacjonarnego) będą wydawane w drugim tygodniu października po uprzednim mailowym zgłoszeniu na adres helena.galuszewska@umb.edu.pl.
Ww. zaświadczenie jest dokumentem wydanym przez rektora oraz potwierdzającym, że wnioskodawca jest studentem. Zgodnie z art. 83 ustawy o szkolnictwie wyższym osoba przyjęta na studia rozpoczyna studia i nabywa prawa studenta z chwilą złożenia ślubowania. Zaświadczenie dołączane jest do wniosku w banku, termin jego złożenia w banku – 21 dni od dnia rozpoczęcia semestru, tj. do 21 października 2025 r., następnie do 16 marca 2026 r.
Wniosek o zwrot opłaty za studia – prosimy o dostarczenie do Dziekanatu osobiście bądź mailowo. Zwrot będzie dokonany po wpływie transzy z banku.
7. Faktura VAT za usługi edukacyjne będzie do odebrania od listopada. Fakturę wystawiamy na żądanie studenta zgłoszone w ciągu 3 miesięcy licząc od końca miesiąca, w którym dokonano opłatę za studia. Żądanie wystawienia faktury można zgłosić drogą elektroniczną na adres helena.galuszewska@umb.edu.pl
8. Przed odbyciem praktyk studenckich w okresie wakacyjnym należy zrobić badania sanitarno-epidemiologiczne. Badania można zrobić w Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Białymstoku, ul. Legionowa 8. Druk zlecenia jest stemplowany w Dziekanacie.
Z wynikami badań sanitarno-epidemiologicznych należy udać się do lekarza medycyny pracy w celu otrzymania orzeczenia do celów sanitarno-epidemiologicznych.
9. Stypendia (Stypendium Rektora, Stypendium socjalne, Stypendium dla osób niepełnosprawnych, Zapomoga). Wnioski można składać od 1 października w wirtualnej uczelni (system verbis), następnie w Dziale Spraw Studenckich (Pałac Branickich, parter). Więcej informacji o stypendiach na stronie uczelni w zakładce Studenci/Dział Spraw Studenckich https://www.umb.edu.pl/s,408/Stypendia_dla_studentow
10. Wniosek o Indywidualną Organizację Studiów (IOS) należy złożyc do 15 września. Wniosek powinien zawierać propozycję realizacji zajęć wg IOS na rok akademicki 2025/2026, szczegółowy plan należy dołączyc do wniosku od razu po opublikowaniu harmonogramu zajęć. Więcej informacji w Regulaminie Studiów.
11. Opiekun roku – dr Marta Bruczko-Goralewska (Zakład Biochemii Lekarskiej) marta.bruczko-goralewska@umb.edu.pl
12. Dziekanat, sprawy studentów I roku – mgr Helena Gałuszewska (Dziekanat Wydziału Lekarskiego, parter Pałacu Branickich) (85) 748 57 53 helena.galuszewska@umb.edu.pl
- godziny i dni pracy Dziekanatu: pon., wt., pt. 10.00-14.00. Wizyta w innych dniach i godzinach wyłącznie w pilnych przypadkach po wcześniejszym uzgodnieniu
- po 1 października prosimy o korespondencję ze skrzynek mailowych domeny @student.umb.edu.pl
- nie ma potrzeby wcześniejszego zgłaszania wystawienia zaświadczenia o byciu studentem, taki dokument wystawiany jest od ręki
- wszystkie podania prosimy kierować na imię Dziekana Wydziału Lekarskiego prof. dr hab. Tomasza Hryszko
- zmianę danych osobowych prosimy niezwłocznie zgłaszać druk
- sprawy osobowe należy załatwiać osobiście (ze względu na przepisy RODO nie udostępniamy danych osobowych osobom trzecim, np. rodzicom)
- kontakt do każdego pracownika oraz jednostki UMB najłatwiej uzyskać w wyszukiwarce kontaktów https://www.umb.edu.pl/wyszukiwarka_kontaktow
13. Prosimy o zapoznanie się z Regulaminem Studiów UMB, który obowiązuje od 1 października 2025 r.
1 października 2025 r. prosimy o zalogowanie się na:
pocztę Outlook https://www.umb.edu.pl/pl/poczta - uwaga, pocztę można aktywowac dopiero 1 października
platformę blackboard (zajęcia online) https://www.umb.edu.pl/portal_edukacyjny_umb/platforma_edukacyjna_
wirtualny dziekanat (system verbis) https://www.umb.edu.pl/pl/wu
szkolenie biblioteczne (online, uruchomione zostanie 24 września o godz. 10.00 na stronie biblioteki https://biblioteka.umb.edu.pl/)


