Opis procedury: Postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora - obowiązujące od 1 października 2019 r. (tzw. "nowy tryb")
Stanowiska Senatu w sprawie osiągnięć naukowych obwiązujące od 1.01.2025 r.
Wykaz dokumentów niezbędnych do złożenia z rozprawą doktorską:
Wniosek o wszczęcie postępowania wraz z dokumentami:
- rozprawa doktorska wydrukowana w 5 egzemplarzach wraz z tytułem w języku angielskim (uprzejmie prosimy o nieumieszczanie w rozprawie doktorskiej dodatkowych danych osobowych tj.: data i miejsce urodzenia, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu)
- rozprawa doktorska w wersji elektronicznej w 2 egzemplarzach - zgodnie z wytycznymi Głównej Biblioteki Lekarskiej: rozprawa na płytach CD lub DVD (na każdej płycie word i pdf), płyty umieszczone w plastikowych opakowaniach, zawierających podstawowe informacje ze strony tytułowej pracy (autor, tytuł, uczelnia, miejsce i rok);
- podpisane streszczenie w języku angielskim oraz w języku polskim;
- pozytywna opinia promotora lub promotorów o zakończonej rozprawie doktorskiej (oryginał);
- zgoda komisji bioetycznej (lub potwierdzenie od komisji bioetycznej, że taka zgoda nie jest wymagana);
- zgoda kierownika jednostki na wykorzystanie materiału badawczego;
- oświadczenie promotora dotyczące bezstronności recenzentów;
- raport z badania antyplagiatowego podpisany przez promotora lub promotorów (oryginał);
- oświadczenie dotyczące procedury antyplagiatowej (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu Antyplagiatowego);
- informacja dotycząca uzyskania efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK: w przypadku kandydatów, którzy posiadają dokument potwierdzający uzyskanie absolutorium na studiach doktoranckich, bądź w szkole doktorskiej, albo dokument potwierdzający ukończenie studiów doktoranckich – należy dołączyć właściwy dokument;
- dokumenty potwierdzające znajomość nowożytnego języka obcego na poziomie biegłości językowej co najmniej B2 (certyfikat lub dyplom ukończenia studiów lub protokół z egzaminu w SJO);
- oryginał lub uwierzytelniony odpis dokumentu stwierdzającego posiadanie tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera albo równorzędny albo oryginał lub odpis dyplomu, o którym mowa w art. 326 ust. 2 pkt 2 lub art. 327 ust. 2 ustawy, dający prawo ubiegania się o nadanie stopnia doktora w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która go wydała, a w sytuacji przewidzianej w art. 186 ust. 2 ustawy - dokument potwierdzający ukończenie studiów pierwszego stopnia lub ukończenie trzeciego roku jednolitych studiów magisterskich oraz opis osiągnięć uzasadniający ich najwyższą jakość6
- oświadczenie, że kandydat nie ubiegał się o nadanie stopnia doktora na podstawie przedłożonej rozprawy;
- wykaz dorobku naukowego kandydata potwierdzony przez Bibliotekę;
- oświadczenie promotora/promotorów o zgodności tematyki rozprawy doktorskiej z indywidualnym planem badawczym doktoranta (oryginał);
- dokument o powołaniu przez Dyrektora Szkoły Doktorskiej promotora/promotorów/promotora pomocniczego;
- oświadczenie o wykorzystaniu narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w przygotowaniu rozprawy doktorskiej
- kwestionariusz osobowy wraz z informacją o przetwarzaniu danych osobowych;
- oświadczenie o zmianie nazwiska (jeśli dotyczy)
- wniosek o procedowanie poszczególnych etapów rozprawy doktorskiej w języku angielskim - jeśli dotyczy
- w przypadku rozprawy przygotowanej w języku angielskim - zgoda Dyrektora Szkoły Doktorskiej na przygotowanie rozprawy doktorskiej w języku angielskim
- w przypadku rozprawy w formie cyklu publikacji (przykładowy wzór rozprawy):
- informacja o charakterze udziału współautorów w publikacjach
- oryginały oświadczeń wszystkich współautorów
- oświadczenie o wykorzystaniu narzędzi opartych na sztucznej inteligencji przy przygotowaniu publikacji naukowej
Ponadto:
23. propozycja składu komisji do przeprowadzenia postępowania (10 osób);
24. propozycja 5 zamiejscowych recenzentów z krótkim uzasadnieniem wyboru tego recenzenta - w opisie proszę uwzględnić: aktualną nazwę i adres miejsca pracy, adres e-mail, indeks Hirscha oraz IF (jeśli dane o IF są dostępne), zainteresowania badawcze, kwalifikacje zawodowe).
Regulamin antyplagiatowy - Załącznik do Zarządzenia Rektora nr 35/2020 z dnia 27.04.2020 r.


