• Przejdź do menu głównego
  • Przejdź do menu podstronu
  • Przejdź do treści
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
    • Działy Administracji
    • Strona Główna UMB
    Wydział Nauk o Zdrowiu
    AAAWersja standardowaWersja o podwyższonym kontraście
    • Poczta
    • Wirtualny Dziekanat
    • O nas
      • Aktualności 
      • FAQ 
      • Po godzinach 
    • Oferta
      • Oferta - STUDENCI 
      • Oferta - PRACOWNICY 
    • Projekty
      • Projekty realizowane 
      • Projekty zrealizowane 
    • Programy europejskie
      • Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER) 
      • Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego (RPOWP) 
      • Program Operacyjny Polska Cyfrowa (POPC) 
      • Program Operacyjny Inteligentny Rozwój (POIR) 
      • Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIS) 
      • Program Operacyjny Polska Wschodnia (POPW) 
      • Programy Europejskiej Współpracy Terytorialnej i Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa (Interreg) 
      • Szwajcarsko-polski Program Współpracy 
      • Fundusze norweskie i EOG 
      • Wytyczne UE 
    • Nabory i konkursy
      • Archiwum konkursów 
    • Kontakt
  • Projekty
    • Program Zintegrowanego Rozwoju Jakości Kształcenia na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku 
    • O projekcie 
    • Aktualności 
    • Harmonogram udzielanego wsparcia 
    • Wydział Lekarski - Studenci 
    • Wydział Farmaceutyczny - Studenci 
    • Wydział Nauk o Zdrowiu - Studenci 
    • Akademickie Biuro Karier 
    • Kadra 
      • Kadra administracyjna i zarządzająca 
      • Kadra dydaktyczna 
    • Kontakt 
    • Strona główna
    • Administracja
    • Działy Administracji
    • Dział Projektów Pomocowych
    • Projekty
    • Projekty realizowane
    • Program Zintegrowanego Rozwoju Jakości Kształcenia na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku
    • Kadra
    • Kadra dydaktyczna
    Kadra dydaktyczna.
  • Ostatnia zmiana 12.03.2021 przez Dział Projektów Pomocowych

    Kadra dydaktyczna

    W ramach realizacji zadania nr 2 „Rozwój kadry dydaktycznej, zarządzającej i administracyjnej” nauczyciele akademiccy z Wydziałów będą mogli podnosić swoje kompetencje w zakresie umiejętności dydaktycznych.

     

    Dydaktycy UMB wezmą udział w następujących szkoleniach:

    • Techniki prezentacji i wystąpień publicznych a innowacyjna dydaktyka"  (WL, WF, WNOZ)

    Szkolenie dedykowane jest wszystkim dydaktykom z WF, WL i WNoZ, a uzasadnia je fakt, iż kadrę UMB stanowią wysokiej klasy naukowcy, często medycy, którzy posiadają wysoki poziom wiedzy specjalistycznej, jednak brak im umiejętności interpersonalnych umożliwiających jej przekazanie jak i utrzymanie uwagi studentów na wysokim poziomie podczas całości prowadzonych zajęć. Nabyte umiejętności przełożą się zatem na sposób prowadzenia zajęć w ramach wszystkich prowadzonych przez danego dydaktyka przedmiotów.

    • Szkoła tutorów akademickich  (WF, WNoZ)

    Szkolenie dedykowane jest dydaktykom ze stopniem naukowym co najmniej doktora, którzy sprawują kierownictwo/opiekę nad pracami licencjackimi i magisterskimi. Nabyte umiejętności przełożą się na sposób prowadzenia zajęć ze studentami oraz rodzaj wsparcia udzielanego studentom - nabyte umiejętności wykorzystywane będą zatem w ramach zajęć realizowanych ze studentami przygotowującymi prace licencjackie i magisterskie zarówno w małych grupach jak i indywidualnie.

    • Tworzenie artykułów naukowych (WL, WF, WNOZ)

    Zajęcia będą prowadzone w formie wykładów, ćwiczeń i pracy w grupach. Zakres merytoryczny zajęć zapewni pełne dostosowanie do potrzeb danej grupy szkoleniowej. Tak przyjęta forma szkoleń przełoży się na efektywne rezultaty dydaktyczne i umożliwi uczestnikom zastosowanie nabytych kompetencji w środowisku akademickim, w możliwie szybkim czasie. Potrzeba zapewnienia rozwoju w zakresie tworzenia artykułów naukowych uzasadniona jest specyfiką studiów na uczelni medycznej. Od absolwentów studiów oczekuje się umiejętności sprawnego tworzenia tekstów i artykułów naukowych, które następnie publikowane są w branżowych periodykach. Aktualnie wśród studentów identyfikowane są braki w zakresie tworzenia tekstów naukowych, na UMB nie funkcjonuje także żaden przedmiot umożliwiający kształcenie umiejętności w tym zakresie. Szkolenie będzie prowadzone metodą umożliwiającą przełożenie nabytych przez dydaktyków umiejętności na proces pracyze studentami. Nabyte kompetencje wykorzystywane będą przez dydaktyków podczas prowadzonych seminariów licencjackich i magisterskich.

    • Kurs języka angielskiego z elementami języka medycznego (WL, WNoZ)

    Kurs prowadzony będzie aktywizującymi metodami dydaktycznymi opartymi na praktycznym uczestnictwie w szkoleniu, pracy zespołowej i konwersatoriach językowych. Forma zajęć obejmuje realizację szkoleń w małych 12-osobowych grupach. Zajęcia będą miały charakter warsztatowy angażując uczestników do wzajemnej pracy i będą obejmowały bloki tematyczne odnoszące się do specjalistycznego języka naukowego. Zakres merytoryczny kursu obejmował będzie także zagadnienia związane z posługiwaniem się specjalistycznym językiem medycznym. Tak przyjęta forma szkoleń przełoży się na efektywne zastosowanie nabytych kompetencji w ramach prowadzenia zajęć dla studentów zagranicznych jak i przeniesienie na grunt zajęć ze studentami z Polski analiz, raportów i wyników badań dostępnych jedynie w językach obcych. Osiągnięte rezultaty przełożą się również na zaspokojenie potrzeb uczelni w zakresie zwiększenia oferty zajęć międzynarodowych. Nabyte umiejętności wykorzystywane będą przez uczestników do prowadzenia m.in.: seminariów ze studentami zagranicznymi czy też przedmiotów prowadzonych na English Division.

    • CRAFTA (WNoZ)
    • Terapia stawów skroniowo-żuchwowych TMJ (WNoZ) 
    • Manipulacja powięzi I i II stopień (WNoZ)
    • Diagnostyka metodą Prechtla (WNoZ)
    • Trójpłaszczyznowa manualna terapia wad stóp u dzieci na podstawach neurofizjologicznych u dzieci wg Barbary Zukunft-Huber (WNoZ)

    Szkolenia prowadzone będą z wykorzystaniem określonych metod rehabilitacji. Forma zajęć obejmuje realizację szkoleń w małych grupach. Zajęcia będą miały charakter praktyczny i będą prowadzone z zastosowaniem określonych metod fizjoterapii i rehabilitacji. Tak przyjęta forma szkoleń przełoży się na efektywne rezultaty dydaktyczne i umożliwi uczestnikom zastosowanie nabytych kompetencji w środowisku akademickim, w możliwie szybkim czasie. Szkolenia umożliwią dydaktykom prowadzenie zajęć z fizjoterapii z wykorzystaniem konkretnej metody fizjoterapeutycznej oraz zniwelują liczbę zajęć teoretycznych na rzecz zajęć praktycznych wyposażających studentów w konkretne umiejętności fizjoterapeutyczne. Nabyte przez dydaktyków kompetencje wykorzystywane będą w ramach prowadzenia przedmiotów na kierunku Fizjoterapia.

     


     

    WZORY DOKUMENTÓW REKRUTACYJNYCH I WERYFIKACYJNYCH DLA KADRY DYDAKTYCZNEJ

    Formularz zgłoszeniowy

    Oświadczenie - zał 1 do Formularza

    Zaświadczenie - weryfikacja zobowiązań dydaktycznych

     


    Aktualności w Zadaniu:

     

    • Zaproszenie na szkolenie dla Kadry Dydaktycznej UMB - Pisanie artykułów (prac) naukowych

     

    • Zaproszenie na szkolenie dla Kadry Dydaktycznej UMB - Techniki prezentacji i wystąpień publicznych, a innowacyjna dydaktyka

     

    • Zaproszenie na szkolenie dla kadry dydaktycznej Wydziału Farmaceutycznego oraz Wydziału Nauk o Zdrowiu - Szkoła tutorów akademickich

     

    • Zaproszenie na III edycję szkolenia dla kadry dydaktycznej Wydziału Farmaceutycznego oraz Wydziału Nauk o Zdrowiu - Szkoła tutorów akademickich

     

    • Zaproszenie na szkolenie dla Kadry Dydaktycznej UMB - Techniki prezentacji i wystąpień publicznych, a innowacyjna dydaktyka

     

    • Zaproszenie na szkolenie dla kadry dydaktycznej Wydziału Farmaceutycznego oraz Wydziału Nauk o Zdrowiu - Szkoła tutorów akademickich

     

    • UWAGA! REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA  na szkolenie dla kadry dydaktycznej - Kurs języka angielskiego ogólnego z elementami języka medycznego

     

    • Przedłużenie rekrutacji - Kurs języka angielskiego z elementami języka medycznego

     

    • Zajęcia w ramach szkolenia "Szkoła tutorów akademickich"

     

    • Zaproszenie na szkolenie dla kadry dydaktycznej - Diagnostyka metodą Prechtla

     

    • Zaproszenia na szkolenie dla kadry dydaktycznej - Kurs języka angielskiego z elementami języka medycznego

     

    • Zaproszenia na szkolenie dla kadry dydaktycznej - Terapia stawów skroniowo-żuchwowych TMJ

     

    • Zaproszenia na szkolenie dla kadry dydaktycznej - CRAFTA


     

    POWRÓT

    POWRÓT DO STRONY GŁÓWNEJ

    DrukujPDFDo góry
  •                    
    Uniwersytet Medyczny w Białymstoku  |  Dział Projektów Pomocowych  |  ul. Jana Kilińskiego 1 (prawe skrzydło Pałacu Branickich)  |  15-089 Białystok
    tel. (85) 748 55 20  |  fax (85) 85 748 55 23  |  e-mail: projekty[at]umb.edu.pl

Treść pochodzi z serwisu www.umb.edu.pl © Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
Data wydruku: 13.04.2021 06:54