Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Postępowanie habilitacyjne.
  • Ostatnia zmiana 28.02.2023 przez Dziekanat Wydziału Farmaceutycznego

    Postępowanie habilitacyjne

    1. Wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego wszczyna się na wniosek składany przez kandydata do Uczelni za pośrednictwem Rady Doskonałości Naukowej.

    W związku z wytycznymi RDN, wniosek powinien zawierać:

    a) Dane wnioskodawcy;

    b) Autoreferat przedstawiający opis kariery zawodowej oraz istotnej aktywności naukowej, realizowanej w więcej niż jednej uczelni, instytucji naukowej w szczególności zagranicznej, wraz z kopiami dokumentów potwierdzającymi określone osiągnięcia, w szczególności dotyczących staży naukowych, grantów, publikacji powstałych w wyniku prowadzenia badań w więcej niż jednej jednostce naukowej;

    c) Wykaz osiągnięć naukowych stanowiących znaczny wkład w rozwój określonej dyscypliny;

    d) Kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie stopnia doktora.

    2. RDN dokonuje oceny formalnej wniosku oraz przekazuje go Uczelni w terminie 4 tygodni od dnia jego otrzymania. 

    3. Po wstępnej ocenie wniosku, Rada Kolegium Nauk Farmaceutycznych przekazuje go wraz ze swoja opinią Senatowi.

    4. Senat podejmuje uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie przedmiotowego postępowania. 

    5. Rada Doskonałości Naukowej po otrzymaniu uchwały, wyznacza 4 członków komisji habilitacyjnej. 

    6. Rada Kolegium Nauk Farmaceutycznych, w głosowaniu tajnym, wyznacza kandydatów na członków komisji habilitacyjnej i przedstawia ich Senatowi.  

    7.  Na posiedzeniu Senatu, zostaje powołany skład komisji habilitacyjnej:

    • 4 członków wyznaczonych przez RDN (przewodniczący i 3 recenzentów),
    • 2 członków, posiadających stopień doktora habilitowanego lub tytułu profesora, zatrudnionych w Uczelni, w tym sekretarz,
    • recenzent posiadający stopień doktora habilitowanego lub tytuł profesora oraz aktualny dorobek naukowy lub artystyczny i uznaną renomę, w tym międzynarodową, niebędący pracownikiem Uczelni.

    8. Recenzenci w terminie 8 tygodni od dnia otrzymania wniosku sporządzają recenzje oraz przesyłają je do dziekanatu.

    9. W terminie 6 tygodni od dnia otrzymania recenzji, komisja habilitacyjna podejmuje uchwałę zawierającą opinię w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego oraz przekazuje ją Senatowi.

    10. W terminie miesiąca od dnia otrzymania uchwały, Senat nadaje stopień doktora habilitowanego albo odmawia jego nadania. 

    Wytyczne RDN: 

    W wersji papierowej składane są tylko dokumenty ściśle formalne: 
    - wniosek
    - dane kontaktowe
    - dyplomy
    - autoreferat
    - wykaz osiągnięć naukowych
    - analiza bibliometryczna

    Pozostałe dokumenty (kopie publikacji stanowiących główne dzieło, zaświadczenia, inne dokumenty w postaci potwierdzeń szkoleń, udziałów w grantach naukowych etc.) nagrywane powinny być na nośniki elektroniczne typu pen drive.

    Zalecane jest składanie dokumentów w koszulkach, najlepiej w zwykłej teczce wiązanej, nie tłumaczenie na język angielski oraz ograniczenie do minimum, czyli do w/w dokumentów w wersji papierowej. 

    Proszę nie bindować dokumentów.

     

    UWAGA! W związku ze zmianami wprowadzonymi Ustawą z dnia 13 stycznia 2023 roku o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz niektórych innych ustaw:  Od 1 października 2023 r. przeprowadzenie Kolokwium habilitacyjnego przez Komisję habilitacyjną  jest obligatoryjne.

    W przypadku postępowań habilitacjnych wszczętych i niezakończonych do dnia 30 września 2023 roku - nie ma obowiązku przeprowadzania Kolokwium habilitacyjnego,