Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Aktualności.
  • Aktualności

    Absolwenci i studenci UMB na podium - wyniki jesiennego egzaminu LDEK

    25.09.2025 22:09
    Autor: Biuro Komunikacji i Popularyzacji Nauki
    Absolwenci kierunku lekarsko-dentystycznego UMB ponownie znaleźli się w czołówce wyników ogólnopolskiego Lekarsko- Dentystycznego Egzaminu Końcowego (LDEK).

     

    W jesiennej sesji LDEK 2025 absolwenci i studenci UMB w ogólnym rankingu zajęli II miejsce w Polsce ze średnim wynikiem 152,32 pkt. Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu wyprzedził naszą uczelnię jedynie o 0,36 pkt.
    W odrębnym zestawieniu - absolwenci UMB zajęli I miejsce (średnia 154,07), a studenci III miejsce (151,34).
    Miło nam poinformować, że najwyższy wynik w Polsce w tej sesji egzaminacyjnej osiągnął absolwent UMB z roku 2024 dr n. med. Patryk Wiśniewski.

     

    LDEK to egzamin konieczny do uzyskania pełnego prawa do wykonywania zawodu lekarza dentysty. Organizuje go Centrum Egzaminów Medycznych w Łodzi, które wyznacza tylko dwa terminy zdawania w roku: wiosną i jesienią. W danej sesji wszyscy odpowiadają na te same pytania. Dzięki czemu można obiektywnie porównać wyniki (studenci kierunku lekarskiego zdają swój Lekarski Egzamin Końcowy - LEK).

     

    Nasi studenci oczywiście dali radę - po raz kolejny znaleźli się w czołówce osób zdających – cieszy się prof. Teresa Sierpińska, Prodziekan Wydziału Lekarskiego ds. jakości kształcenia, programów studiów i Oddziału Stomatologii. Warto podkreślić, że jeden z naszych absolwentów uzyskał najwyższy w Polsce wynik, a było to 190 punktów.

    Zdecydowanie budujące jest to, że nasi absolwenci są na pierwszym miejscu w Polsce. Patrząc całościowo na wyniki warto zauważyć, że mamy najmniejsze odchylenie standardowe. Świadczy to o tym, że nasi wszyscy studenci mają mniej więcej taką samą wiedzę. I to jest bardzo dobre - to oznacza, że standard nauczania jest realizowany w taki sposób, w jaki powinien być.

     

    Prof. Sierpińska przyznała, że w przyszłości ważne jest by zachęcać młodych lekarzy dentystów i do zdobywania wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii w stomatologii i stale aktualizować wiedzę
    Powrót