Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Zadanie 11.
  • Ostatnia zmiana 29.08.2025 przez Stanowisko ds. Rozwoju Infrastruktury

    Zadanie 11

    Zwiększenie bazy dydaktycznej w bazie klinicznej poprzez przebudowę i modernizację pomieszczeń w bloku F Uniwersyteckiego Dziecięcego Szpitala Klinicznego im. L. Zamenhofa w Białymstoku

     

    W ramach zadania wykonano następujący zakres rzeczowy:
    - modernizacja 48-osobowej sali seminaryjnej „Esperanto”,
    - przebudowa auli wykładowej w celu zwiększenia liczby miejsc dydaktycznych (uzyskano aulę na 286 miejsc, w tym 4 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami),
    - modernizacja pomieszczeń przyległych: korytarzy, holu i sanitariatów,
    - modernizacja instalacji elektrycznej i sanitarnej, w tym wentylacji i klimatyzacji,
    - wyposażenie meblowe pomieszczeń objętych przebudową i modernizacją.

     

    W ramach projektu wykonano lub zakupiono:
    • modernizacja pomieszczeń przyległych: korytarzy, holu i sanitariatów,
    - wymiana stolarki okiennej i drzwiowej.
    - wymiana okładzin ściennych oraz wykonanie nowych powłok malarskich ścian,

    - wykonanie sufitów podwieszanych wraz z instalacjami elektrycznymi w całości korytarza na piętrze oraz części korytarza na parterze
    - wymiana oświetlenia na oświetlenia energooszczędne,
    - zmiana układu toalet męskich i damskich – na I piętrze, i parterze w celu uzyskania ilości zgodnie z przepisami.
    - wykonanie pomieszczenia toalety dostosowanej do użytku osób niepełnosprawnych (na I piętrze oraz parterze),
    - dostosowanie instalacji wod-kan i instalacji elektrycznej do przyjętych rozwiązań architektonicznych,
    - wykonanie nowej instalacji wentylacji mechanicznej.
    • wyposażenie meblowe pomieszczeń objętych przebudową i modernizacją: fotele audytoryjne, krzesła, stoły siedziska na korytarzach.

    Realizacja zadania pozwoliła na zwiększenie miejsc bazy dydaktycznej oraz znacznie polepszyła komfort użytkowania przez studentów i kadrę akademicką.

     

    Efekty inwestycji:
    - dostosowanie sposobu prowadzenia kształcenia w związku ze zwiększeniem liczby kształconych studentów, w tym na kierunku lekarskim,
    - umożliwienie prowadzenia kształcenia w zakresie zajęć wykładowych uwzględniającego konieczność prowadzenia kształcenia w ewentualnym reżimie sanitarnym,
    - dostosowanie Uczelni do nowych standardów kształcenia.