Zwiększenie bazy dydaktycznej w bazie klinicznej poprzez przebudowę i modernizację pomieszczeń w bloku F Uniwersyteckiego Dziecięcego Szpitala Klinicznego im. L. Zamenhofa w Białymstoku
W ramach zadania wykonano następujący zakres rzeczowy:
- modernizacja 48-osobowej sali seminaryjnej „Esperanto”,
- przebudowa auli wykładowej w celu zwiększenia liczby miejsc dydaktycznych (uzyskano aulę na 286 miejsc, w tym 4 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami),
- modernizacja pomieszczeń przyległych: korytarzy, holu i sanitariatów,
- modernizacja instalacji elektrycznej i sanitarnej, w tym wentylacji i klimatyzacji,
- wyposażenie meblowe pomieszczeń objętych przebudową i modernizacją.
W ramach projektu wykonano lub zakupiono:
• modernizacja pomieszczeń przyległych: korytarzy, holu i sanitariatów,
- wymiana stolarki okiennej i drzwiowej.
- wymiana okładzin ściennych oraz wykonanie nowych powłok malarskich ścian,
- wykonanie sufitów podwieszanych wraz z instalacjami elektrycznymi w całości korytarza na piętrze oraz części korytarza na parterze
- wymiana oświetlenia na oświetlenia energooszczędne,
- zmiana układu toalet męskich i damskich – na I piętrze, i parterze w celu uzyskania ilości zgodnie z przepisami.
- wykonanie pomieszczenia toalety dostosowanej do użytku osób niepełnosprawnych (na I piętrze oraz parterze),
- dostosowanie instalacji wod-kan i instalacji elektrycznej do przyjętych rozwiązań architektonicznych,
- wykonanie nowej instalacji wentylacji mechanicznej.
• wyposażenie meblowe pomieszczeń objętych przebudową i modernizacją: fotele audytoryjne, krzesła, stoły siedziska na korytarzach.
Realizacja zadania pozwoliła na zwiększenie miejsc bazy dydaktycznej oraz znacznie polepszyła komfort użytkowania przez studentów i kadrę akademicką.
Efekty inwestycji:
- dostosowanie sposobu prowadzenia kształcenia w związku ze zwiększeniem liczby kształconych studentów, w tym na kierunku lekarskim,
- umożliwienie prowadzenia kształcenia w zakresie zajęć wykładowych uwzględniającego konieczność prowadzenia kształcenia w ewentualnym reżimie sanitarnym,
- dostosowanie Uczelni do nowych standardów kształcenia.













