Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Zadanie 13.
  • Ostatnia zmiana 29.08.2025 przez Stanowisko ds. Rozwoju Infrastruktury

    Zadanie 13

    Doposażenie Zakładów kierunku lekarsko-dentystycznego

     

    Celem zadania jest doposażenie zakładów kierunku lekarsko-dentystycznego wyposażonych w sprzęty zakupione około 2000 roku. Ze względu na stale odbywające się zajęcia dydaktyczne w zakładach (od godz. 8 do 18-tej) całe wyposażenie jest intensywnie eksploatowane. Większość sprzętu jest użytkowana jednocześnie, przez liczne grupy studentów.

    Obecnie, część wyposażenia z powodu uszkodzenia musi być wyłączona z pracy, co utrudnia prowadzenie zajęć dla studentów. Zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia studia na kierunku lekarsko – dentystycznym muszą być maksymalnie zorientowane na zajęcia praktyczne, co w przypadku uszkodzenia kluczowego sprzętu jest istotnie utrudnione.

    Dodatkowo, studenci we wszystkich rankingach podkreślają, iż należy położyć nacisk na nowoczesne technologie, co w warunkach 24-letniego sprzętu medycznego i wyposażenia jest niemożliwe.

     

    W ramach zadania zakupione zostaną m.in.:

    - fantomy stomatologiczne,

    - laserowe kamery diagnostyczne,

    - mikroskopy zabiegowe i endodontyczne,

    - kamery wewnątrzustne,

    - mikrosilniki endodontyczne,

    - lasery do wykrywania próchnicy,

    - skanery wewnątrzustne,

    - autoklawy, mikropiaskarki, nożyki elektryczne, polerki, myjki,

    - urządzenie do weryfikacji szlifowania zębów na fantomach,

    - zestaw do wypełnienia kanałów ciekłą gutaperką,

    - zestawy fotograficzne dla stomatologów,

    - zestawy do prezentacji multimedialnych,

    - zestaw do przekazu multimedialnego i transmisji zabiegów z Sali chirurgicznej do Sali seminaryjnej oraz przygotowywania filmów edukacyjnych dla studentów. 

     

    EFEKTY INWESTYCJI: 
    - dostosowanie sposobu prowadzenia kształcenia w związku ze zwiększeniem liczby kształconych studentów, w szczególności na kierunku lekarsko-dentystycznym,

    -  umożliwienie prowadzenia kształcenia w zakresie zajęć wykładowych uwzględniającego konieczność prowadzenia kształcenia w ewentualnym reżimie sanitarnym,
    - dostosowanie Uczelni do nowych standardów kształcenia.