Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Zadanie 5.
  • Ostatnia zmiana 03.09.2025 przez Stanowisko ds. Rozwoju Infrastruktury

    Zadanie 5

    Doposażenie jednostek dydaktycznych UMB w aparaturę i sprzęt do celów dydaktycznych

     

    W ramach etapu I projektu zakupiono:
    - stomatologiczny symulator fantomowy na rzecz Zakładu Propedeutyki Stomatologii (w zakładzie prowadzone są zajęcia dydaktyczne dla I roku studentów kierunku lekarsko-dentystycznego),
    - model do iniekcji domięśniowych i model noworodka na rzecz Zakładu Medycyny Rodzinnej (w zakładzie prowadzone są zajęcia dydaktyczne dla V i VI roku studentów kierunku lekarskiego),
    - szafka skrytkowa 90-drzwiowa na rzecz studentów Wydziału Lekarskiego (korzystają studenci różnych lat kierunku lekarskiego),
    - wyposażenie meblowe i dygestorium na potrzeby Zakładu Biologii Medycznej (w zakładzie prowadzone są zajęcia dydaktyczne dla II roku studentów kierunku lekarskiego),
    - tablicę interaktywną na potrzeby Zakładu Biofizyki (w zakładzie prowadzone są zajęcia dydaktyczne dla I roku studentów kierunku lekarskiego),
    - pojemniki do przechowywania zwłok oraz wannę mobilną do ciał na potrzeby Zakładu Anatomii Prawidłowej Człowieka (w zakładzie prowadzone są zajęcia dydaktyczne dla I roku studentów kierunku lekarskiego).


    W ramach etapu II projektu zostanie zakupione (2025-2026): 
    - zestaw do balsamowania i konserwacji zwłok (pompa do nastrzykiwania zwłok z aparaturą do destylacji i kompletem płynów, maski); zestaw szaf dwudrzwiowych do przechowywania preparatów suchych; wózek transportowy elektryczny (nożycowy z rolkami) do obsługi basenów formalinowych – na rzecz Zakładu Anatomii Prawidłowej Człowieka (w zakładzie prowadzone są zajęcia dydaktyczne dla I roku studentów kierunku lekarskiego),
    - system dydaktyczny histologicznych pracowni mikroskopowych (w skład którego wchodzą: kamery specjalistyczne, mikroskopy specjalistyczne, zestawy komputerowe prowadzących, zestawy komputerowe studenckie, sieciowe serwery danych) na rzecz Zakładu Histologii i Embriologii (w zakładzie prowadzone są zajęcia dydaktyczne dla I roku studentów kierunku lekarskiego),
    - chromatograf cieczowy sprężony ze spektrometrem mas; mineralizator mikrofalowy, spektrometr z czytnikiem mikropłytek; zmywarka laboratoryjna z dwustopniowym systemem oczyszczania wody, monitor interaktywny na rzecz Zakładu Toksykologii (w zakładzie prowadzone są zajęcia dydaktyczne dla II roku studentów kierunku lekarskiego),
    -  zaawansowany symulator porodowy, łóżko porodowe z możliwością wykorzystania jako fotel ginekologiczny, inkubator otwarty – stanowisko do resuscytacji noworodków – na rzecz Zakładu Endokrynologii Ginekologicznej i Ginekologii Wieku Rozwojowego (w zakładzie prowadzone są zajęcia dydaktyczne dla IV, V, VI roku studentów kierunku lekarskiego).

     

    Efekty inwestycji:
    - dostosowanie sposobu prowadzenia kształcenia w związku ze zwiększeniem liczby kształconych studentów, w szczególności na kierunku lekarskim i lekarskodentystycznym (wszystkie jednostki objęte projektem kształcą studentów kierunku lekarskiego lub lekarsko-dentystycznego).