Centrum Dydaktyczno-Egzaminacyjne Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku
Cel zadania:
Zwiększenie bazy dydaktycznej do kształcenia w zakresie nauk podstawowych i edukacji przedklinicznej poprzez utworzenie przy ul. Szpitalnej w Białymstoku Centrum Dydaktyczno-Egzaminacyjnego.
Powstanie budynek 3-kondygnacyjny, mieszczący na dwóch nadziemnych poziomach sale seminaryjne, sale egzaminacyjne, pomieszczenia biurowe, pomieszczenia towarzyszące, a w poziomie podziemnym miejsca parkingowe i pomieszczenia techniczno-magazynowe. Powierzchnia netto pierwszej i drugiej kondygnacji wyniesie po około 3000 m2.
1) PARTER (poziom +1) będzie przeznaczony w jednej części na sale seminaryjne:
1 sala 300-osobowa i 4 sale 80-osobowe. Sale seminaryjne zostaną zaprojektowane w sposób umożliwiający ich dowolne łączenie i podział. Obiekt będzie wyposażony w nowoczesne systemy audiowizualne i sprzęt dydaktyczny. W drugiej części - będzie przeznaczony na 10 sal dydaktycznych 40-osobowych i pomieszczenia biurowe na rzecz Centrum Doskonałości Dydaktycznej.
2) PIĘTRO I (poziom „+2”) będzie przeznaczony w jednej części na sale seminaryjne: 2 sale 300-osobowe. Sale seminaryjne zostaną zaprojektowane w sposób umożliwiający ich dowolne łączenie i podział. Obiekt będzie wyposażony w nowoczesne systemy audiowizualne i sprzęt dydaktyczny. W drugiej części na sale do przeprowadzania egzaminów OSCE (Obiektywny Ustrukturyzowany Egzamin Kliniczny); 12 sal egzaminacyjnych OSCE wraz z zapleczem (w tym 8 sal do debriefingu);
3) PIWNICA (poziom „-1”) będzie przeznaczona na miejsca parkingowe oraz pomieszczenia, magazynowe i gospodarcze.
Budynek będzie wyposażony w kompletną infrastrukturę techniczną ( w tym instalacje i związane z nimi niezbędne urządzenia np. węzły cieplne, rozdzielnie elektryczne, serwerownie, systemy audio - wizualne, systemy wentylacji oraz dźwigi osobowe).
Obiekt będzie przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Podstawowym celem poniższego projektu jest zapewnienie odpowiedniej jakości kształcenia w zawodach medycznych, zwłaszcza na kierunku lekarskim. Nieodzownym elementem skuteczności kształcenia jest opracowanie takiego programu studiów, dzięki któremu absolwent będzie przygotowany do przyszłej pracy zawodowej. Ważnym elementem prawidłowego programu studiów jest weryfikacja zakładanych efektów uczenia się (w szczególności egzamin OSCE). Zastosowanie odpowiedniej weryfikacji efektów uczenia się umożliwia uznanie efektu za zrealizowany. Stąd zastosowanie różnorodnych metod jest konieczne w procesie weryfikacji, a jedną z tych metod jest egzamin OSCE. Warunkiem sukcesu OSCE jest poprawnie prowadzony proces nauczania z wykorzystaniem metod aktywizujących, w tym metody symulacji w całym cyklu kształcenia.
Ważnym aspektem inwestycji będzie także podniesienie jakości zarządzania zwiększoną liczba studentów (cyfrowe planowanie i rozliczanie godzin dydaktycznych) oraz utworzenie centralnego systemu rezerwacji sal wykładowych, seminaryjnych i ćwiczeniowych, szczególnie w jednostkach prowadzących nauczanie przedkliniczne. Należy także podkreślić, że liczba studentów kształcących się w UMB, zgodnie z zaleceniami MZ, wzrasta corocznie, w sposób obecnie przekraczający możliwości lokalowe. Zwiększenie bazy dydaktycznej pozwoli na zwiększenie liczby studentów w okresie 5 lat od zakończenia inwestycji o ok. 30%. Poprawa jakości technicznej umożliwi zmniejszenie kosztów eksploatacji i poprawi wizerunek uczelni, co też przełoży się pośrednio na wzrost liczby studiujących. Zwiększenie liczby miejsc dydaktycznych umożliwi prowadzenie zajęć w sposób zorganizowany i efektywny.
EFEKTY INWESTYCJI:
- dostosowanie sposobu prowadzenia kształcenia w związku ze zwiększeniem liczby kształconych studentów, w szczególności na kierunku lekarskim,
- umożliwienie prowadzenia kształcenia w zakresie zajęć teoretycznych i praktycznych uwzględniającego konieczność prowadzenia kształcenia w ewentualnym reżimie sanitarnym,
- dostosowania Uczelni do przeprowadzania egzaminu OSCE, w szczególności na kierunku lekarskim,
- dostosowania Uczelni do nowych standardów kształcenia, w szczególności na kierunku lekarskim.






































