Szanowni Państwo,
dbając o bezpieczeństwo danych osobowych w Uczelni i tym samym zapobiegając karom administracyjnym wynikającym z RODO przypominam, że
w Uczelni, w przypadku zbierania danych osobowych za pośrednictwem ankiet/formularzy elektronicznych, zalecane jest korzystanie z funkcjonalności i systemów zapewnionych przez Uczelnię.
W ramach posiadanego przez każdego pracownika Uczelni dostępu do pakietu aplikacji Office365, każdy pracownik ma dostęp do aplikacji Microsoft Forms. W ramach obowiązującej licencji, każdy z użytkowników może tworzyć ankiety/ formularze wykorzystując wspomniane narzędzie.
Do tworzenia formularza używa się służbowej poczty elektronicznej.
Poniżej przesyłam link do strony z Instrukcjami producenta do tworzenia formularzy: https://support.microsoft.com/pl-pl/forms
Powyższe rekomendacje wynikają z wewnętrznych przepisów w Uczelni:
- Instrukcji zarządzania systemem informatycznym, w której w Rozdziale 9 pkt 2 wskazuje się, że zabronione jest samowolne używanie przez użytkowników jakiegokolwiek oprogramowania pozauczelnianego
- Zarządzenia Rektora 17/2022 w sprawie sposobu przetwarzania danych osobowych szczególnych kategorii na potrzeby prac naukowo-badawczych, w której w par. 1 ust. 6 wskazuje się, że w przypadku zbierania danych za pośrednictwem ankiet elektronicznych, należy korzystać z funkcjonalności i systemów zapewnionych przez Uczelnię.
Inspektor Ochrony Danych nie rekomenduje wykorzystywania narzędzi typu: „Google Forms”, które to narzędzia nie dają Uczelni, wymaganej przepisami prawa możliwości, kontroli i nadzoru nad przetwarzaniem danych osobowych.
Inspektor Ochrony Danych
Emilia Minasz




