Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Rekrutacja.
  • Ostatnia zmiana 05.07.2021 przez Dziekanat Wydziału Nauk o Zdrowiu

    Rekrutacja

    Załącznik nr 4 do Zarządzenia Rektora nr 36/2020 z dnia 30.04.2020r.

    Regulamin rekrutacji

    na niestacjonarne studia podyplomowe „Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna”

    na Wydziale Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku

    na rok akademicki 2021/2022

    §1

    Niniejszy Regulamin określa warunki i tryb rekrutacji niestacjonarnych studiów podyplomowych „Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna” na Wydziale Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku na rok akademicki 2021/2022.

    §2

    1. Uczestnictwo w niestacjonarnych studiach podyplomowych jest płatne.
    2. Rekrutacja na niestacjonarne studia podyplomowe odbywa się w trybie postępowania kwalifikacyjnego.
    3. Rekrutacja rozpoczyna się  z dniem 01.07.2021r. i trwa do 15.09.2021r. W przypadku niewyczerpania limitu miejsc, termin zakończenia rekrutacji może zostać przedłużony przez Dziekana Wydziału na wniosek Kierownika studiów podyplomowych.
    4. Studia podyplomowe obejmują 2 semestry.
    5. Studia w całości prowadzone są w języku polskim.

    §3

    Do postępowania kwalifikacyjnego może przystąpić osoba, która:

    1. jest obywatelem polskim lub cudzoziemcem,
    2. posiada kwalifikację pełną co najmniej na poziomie 6 uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki, tj:
      1. legitymuje się kwalifikacjami co najmniej pierwszego stopnia;
      2. legitymuje się kwalifikacjami co najmniej pierwszego stopnia nadanymi przez inne niż Rzeczpospolita Polska państwo członkowskie Unii Europejskiej, lub
      3. legitymuje się kwalifikacjami co najmniej pierwszego stopnia nadanymi przez inne państwo niż państwo członkowskie Unii Europejskiej, pod warunkiem że dyplom nadający kwalifikacje został uznany w Rzeczypospolitej Polskiej za równorzędny zgodnie z odrębnymi przepisami.

     

     

    §4

    1. Kandydat na studia podyplomowe zobowiązany jest  do dokonania rejestracji elektronicznej w trybie Internetowej Rejestracji Kandydatów.
    2. Rejestracja i udział w postępowaniu kwalifikacyjnym jest bezpłatny.

    §5

    1. Postepowanie kwalifikacyjne na studia podyplomowe przeprowadza Komisja Rekrutacyjna.
    2. Do zadań Komisji Rekrutacyjnej należy:
      1. podjęcie decyzji o dopuszczeniu kandydata do postępowania kwalifikacyjnego,
      2. ustalenie harmonogramu postępowania kwalifikacyjnego,
      3. przeprowadzenie postępowania kwalifikacyjnego,
      4. przygotowanie protokołów z postępowania kwalifikacyjnego,

    §6

    1. Rekrutacja odbywa się bez egzaminów wstępnych. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
    2. Wyniki postępowania kwalifikacyjnego są jawne.

    §7

    1. Na studia podyplomowe może zostać przyjętych minimum 13, maksimum 40 osób.
    2. W wyniku postępowania kwalifikacyjnego zostanie utworzona lista rankingowa osób przyjętych na studia podyplomowe oraz lista rezerwowa.
    3. W przypadku, gdy liczba kandydatów będzie mniejsza niż 13 osób, Dziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu na wniosek Kierownika Studiów Podyplomowych może zawiesić nabór na studia.

    §8

    1. Komisja rekrutacyjna podejmuje decyzję o zakwalifikowaniu kandydata na studia podyplomowe, umieszczając go na liście rankingowej lub o umieszczeniu kandydata na liście rezerwowej. Informacja o zakwalifikowaniu kandydata na listę rankingową lub umieszczeniu na liście rezerwowej przekazana zostanie na adres e-mail podany przez kandydata.
    2. Po zakwalifikowaniu kandydata na listę rankingową, kandydat zobowiązany jest dostarczyć w ciągu 7 dni do Dziekanatu Wydziału Nauk o Zdrowiu UMB podpisaną w dwóch egzemplarzach umowę o uczestnictwo w studiach oraz potwierdzenie uiszczenia opłaty za I semestr studiów w wysokości 1700 zł Opłatę za II semestr w wysokości 1700 zł należy uiścić w terminie do 7 dni od rozpoczęcia II semestru.  Wzór umowy stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
    3. W przypadku niezłożenia przez kandydata dokumentów określonych w § 8 ust. 2 we wskazanym terminie, zostaje on skreślony z listy rankingowej, a w jego miejsce wchodzi kolejna osoba z listy rezerwowej.
    4. Lista rankingowa będzie uzupełniona o kandydatów z listy rezerwowej do wyczerpania limitu miejsc na studiach podyplomowych.

    §9

    Szczegółowy harmonogram określający terminy i warunki postępowania rekrutacyjnego oraz terminy rozpoczęcia i zakończenia procesu rekrutacji zostaną podane na podstronie internetowej studiów podyplomowych w domenie UMB (https://www.umb.edu.pl/studia_podyplomowe ).

    §10

    Po zakończonym postępowaniu kwalifikacyjnym, Kandydat, który został przyjęty na studia, zostanie wpisany na listę słuchaczy, a kandydat nieprzyjęty otrzyma decyzję administracyjną
    o odmowie przyjęcia na studia

    §11

    W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszego Regulaminu zastosowanie ma Regulamin Studiów Podyplomowych Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.

     

     

    Załącznik do Regulamin rekrutacji na niestacjonarne studia podyplomowe „Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna”

    na Wydziale Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku na rok akademicki 2021/2022

    Umowa uczestnictwa w  studiach podyplomowych

    ....................................................................

    w roku akademickim ....................../.......................

    Nr .....

    zawarta w dniu ……............ pomiędzy:

    Uniwersytetem Medycznym w Białymstoku, z siedzibą przy ul. Kilińskiego 1, 15-089 Białystok zwanym w dalszej części umowy „Uczelnią” reprezentowanym przez: Dziekana Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku  – prof. dr hab. Sławomira Jerzego Terlikowskiego – na podstawie pełnomocnictwa Rektora

    a Panią/Panem:

    Imię/imiona i Nazwisko: ………………………………………………………………...............…..................................................................

    Adres zamieszkania:

    ………………………………………………………………...............…..................................................................

    ………………………………………………………………...............…..................................................................

    ………………………………………………………………...............…..................................................................

    Adres do korespondencji (jeśli inny niż adres zamieszkania):

    ………………………………………………………………...............…..................................................................

    ………………………………………………………………...............…..................................................................

    PESEL: ………………………………………………………………...............…..................................................................

    zwanym/zwaną w dalszej części umowy Uczesnikiem, o następującej treści:

    §1

    Umowa uczestnictwa w studiach  podyplomowych ...........................................................................

    zostaje zawarta na czas trwania studiów podyplomowych od ..................... do ..................

    §2

        1. Uczestnictwo w studiach podyplomowych jest płatne.
        2. Uczelnia zobowiązuje się do zapewnienia wykwalifikowanej kadry dydaktycznej.
        3. Uczelnia zobowiązuje się do prowadzenia zajęć przewidzianych harmonogramem studiów.
        4. Wykłady będą odbywały się w trybie weekendowym – w soboty i niedziele w siedzibie Uczelni lub w fornie zdalnej – zgodnie z rozkładem zajęć dostępnym na stronie internetowej studiów podyplomowych pod adresem : https://www.umb.edu.pl/studia_podyplomowe
        5. Uczelnia zastrzega sobie prawo do zmiany terminów zajęć z przyczyn od Uczelni niezależnych,             jak np. choroba wykładowcy.
        6. Uczelnia nie pokrywa kosztów dojazdu Uczestnika na miejsce odbywania studiów, zakwaterowaniaw Białymstoku, ani kosztów wyżywienia Uczestnika.

    §3

        1. Uczestnik zobowiązuje się do:
      1. przestrzegania przepisów Regulaminu studiów podyplomowych Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku,
      2. starannego przygotowywania się do zajęć, aktywnego udziału w zajęciach oraz pracy własnej wynikającej z liczby punktów ECTS przyznanej poszczególnym przedmiotom,
      3. wypełnienia i złożenia ankiet ewaluacyjnych,
      4. rozpoczęcia i ukończenia studiów podyplomowych w wyznaczonym terminie,
      5. terminowego wnoszenia czesnego przez cały okres trwania studiów podyplomowych. Zgodnie z Zarządzeniem Rektora Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku wysokość opłaty za studia podyplomowe .............................................................................................. wynosi ...................................................................zł............... (...............................złotych)
        1. Opłata, o której mowa w §3 ust. 1 pkt. 5, wnoszona jest w dwóch równych ratach semestralnych, zgodnie z §15 ust. 3 Regulaminu studiów podyplomowych Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku :
      1. I rata w kwocie ................................ zł – w terminie 7 dni po zakwalifikowaniu na listę rankingową,
      2. II rata w kwocie ............................... zł – w terminie do 7 dni po rozpoczęciu II semestru.
      3. Numer rachunku bankowego, na który należy wnosić opłaty:
    1. 1240 5211 1111 0000 4920 7392
        1. Uczestnik zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy danych osobowych pozyskanych w trakcie studiów, w szczególności dotyczących pacjentów, wykorzystywania ich wyłącznie do celów związanych z realizacją studiów, do przestrzegania zasad ochrony danych osobowych, w szczególności w zakresie ich zabezpieczania przed niepowołanym dostępem, nielegalnym  ujawnieniem, pozyskaniem, utratą lub zniszczeniem.
        2. Uczestnik zobowiązuje się do pisemnego powiadamiania Uczelnię o zmianie jego danych osobowych zawartych w niniejszej Umowie, w tym adresu zamieszkania. Skutki zaniechania wykonania tego obowiązku obciążać będą Uczestnika.
        3. W przypadku rezygnacji ze studiów, Uczestnik zobowiązany jest do pisemnego poinformowania o tym fakcie Uczelnię w terminie 7 dni od zaprzestania uczestnictwa
          w zajęciach.

    §4

    1. Czesne wnoszone jest na rachunek bankowy wskazany w § 3  niniejszej umowy, Zmiana numeru rachunku bankowego nie wymaga zmiany umowy. O zmianie numeru rachunku bankowego Uczelnia zawiadamia Uczestnika.
    2. Za datę dokonania opłaty uważa się datę uznania rachunku bankowego Uczelni.
    3. Od nieterminowo wnoszonych opłat Uczelnia nalicza odsetki ustawowe za opóźnienie.
    4. Uczestnik, na wezwanie Uczelni, jest zobowiązany do okazania dowodu wniesienia opłaty.
    5. W przypadku niewniesienia opłaty w terminie, Kierownik Studiów Podyplomowych, pisemnie wzywa Uczestnika do jej uiszczenia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania do zapłaty, pod rygorem skreślenia z listy uczestników.
    6. W wyjątkowych przypadkach, na umotywowany wniosek Uczestnika, pozytywnie zaopiniowany przez Kierownika Studiów Podyplomowych, Dziekan Wydziału, prowadzącego studia podyplomowe może wydać decyzję o rozłożeniu opłaty semestralnej za studia na dwie raty.
    7. W przypadku skreslenia Uczestnika z listy uczestników studiów podyplomowych oraz w przypadku rozwiązania Umowy, Uczestnika obciążają opłaty w wysokości proporcjonalnej do zrealizowanych przez Uczelnię na rzecz Uczestnika  odpłatnych usług edukacyjnych.

     

     

    §5

      1. Zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
      2. Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.

    §6

    W sprawach nie uregulowanych postanowieniami niniejszej umowy zastosowanie mają właściwe przepisy kodeksu cywilnego.

    Podpis Uczestnika

    ................................................................

    Podpis Dziekana Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku

    ………………………………………………………………