
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku w skrócie UMB.
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku to polska uczelnia wyższa.
Uniwersytet powstał w 1950 roku.
UMB ma 3 Wydziały: Wydział Lekarski, Wydział Farmaceutyczny i Wydział Nauk o Zdrowiu.
Uczelnia kształci studentów na 16 kierunkach studiów medycznych. Uniwersytet ukończyło 30 000 osób. Absolwenci UMB pracują w zawodach medycznych, takich jak między innymi: lekarz, dentysta, pielęgniarka, położna, farmaceuta.
Na Uniwersytecie jest Szkoła Doktorska.
Pracownicy uczelni prowadzą badania naukowe.
Uczelnia współpracuje ze szkołami wyższymi w Polsce i zagranicą. Przyjmuje studentów z innych krajów, a także wysyła swoich studentów do uczelni w innych państwach.
Główna siedziba UMB mieści się przy ulicy Jana Kilińskiego 1 w Pałacu Branickich w centrum Białegostoku.
Uczelnia posiada dużo budynków dydaktycznych i naukowych.
Władze Uczelni - Rektorem UMB jest profesor Adam Krętowski. Rektor ma 3 zastępców
Jeśli chcesz się skontaktować z Uniwersytetem Medycznym w Białymstoku możesz:
napisać pismo i wysłać je na adres:
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
ul. Jana Kilińskiego 1
15-089 Białystok
możesz wysłać e-mail na adres: kancelaria@umb.edu.pl
możesz zadzwonić sam lub przy pomocy innej osoby na numer telefonu: 85 748 5415 (kancelaria)