2007
W listopadzie 2007 r. w ustawie Budżet Państwa na rok 2008 przewidziano tytuł inwestycyjny pod nazwą: „Przebudowa i rozbudowa Samodzielnego Szpitala Klinicznego Akademii Medycznej w Białymstoku”.
2008
- opracowane zostało studium programowo-przestrzenne, które wniosło: inwentaryzację, założenia funkcjonalno-użytkowe oraz analizę wstępną rozwiązań architektonicznych. Według koncepcji studium Inwestycja powinna objąć: a) rozbudowę - utworzenie nowej części szpitala - zabiegowej i powiązanej z intensywną opieką medyczną, integrującej jednostki wokół centrum diagnostycznego w celu racjonalnego wykorzystania aparatury i zasobów ludzkich b) przebudowę z nadbudową: modernizacja szpitala i całościowa integracja organizacyjna, komunikacyjna i zadaniowa jednostki
- ogłoszony i rozstrzygnięto konkurs architektoniczny na opracowanie koncepcji programowo – przestrzennej; wyróżnione koncepcje poddano analizie efektywności ekonomicznej;
- uzyskano decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
2009
- podpisano umowę na wykonanie prac projektowych i nadzoru autorskiego ze zwycięzcą konkursu architektonicznego na opracowanie koncepcji programowo – przestrzennej – firmą „ARCH-DECO” Sp. z o.o. w Gdyni;
- w ramach ww. umowy opracowana została przez generalnego projektanta szczegółowa koncepcja wielobranżowa;
- opracowano Ocenę efektywności ekonomicznej inwestycji;
- Zawarto umowy:
- o przyłączenie do sieci ciepłowniczej (Miejskim Przedsiębiorstwem Energetyki Cieplnej Sp. z o. o. w Białymstoku – gestor sieci);
- o przebudowę i przyłączenie sieci elektroenergetycznych (PGE Dystrybucja - gestor sieci)
2010
- zawarto umowę na wycinkę drzew i krzewów oraz karczowania pni z terenu inwestycji oraz rozpoczęto ww. prace;
- zawarto umowę w zakresie robót rozbiórkowych na terenie inwestycji oraz rozpoczęto ww. prace;
- rozpoczęto budowę sieci ciepłowniczej na terenie inwestycji;
- został zatwierdzony Program Inwestycji przez Ministerstwo Zdrowia (Dysponenta środków budżetowych);
- rozstrzygnięto postępowanie przetargowe i podpisano umowę na wykonanie robót zagospodarowania terenu; Wykonawca: Konsorcjum firm reprezentowane przez Wielobranżowe Przedsiębiorstwo Remontowo – Budowlane „ANATEX” w Białymstoku (Lider Konsorcjum);
2011
- zawarto umowę i rozpoczęto roboty budowlano - montażowe budynków G, H i nadbudowy budynku F z instalacjami i wyposażeniem ( Wykonawca: Konsorcjum firm reprezentowane przez „BUDIMEX” S.A. w Warszawie (Lider Konsorcjum); wartość umowy – 147,2 mln zł.; )
- zawarto umowę na świadczenie usług Inżyniera Kontraktu dla realizowanej inwestycji (Wykonawca: „BUD – INVENT” Sp. z o.o. w Warszawie; wartość umowy - 4,8 mln zł.)
- W dniu 1 sierpnia 2011 r. rozpoczęto roboty kubaturowe: budowę budynków „G”, „H” oraz nadbudowę budynku „F”
2012
W roku 2012 w ramach realizowanego programu wieloletniego wykonane zostały następujące roboty budowlane:
1) roboty kubaturowe:
- całość konstrukcji żelbetowej budynków G, H oraz nadbudowę budynku F o jedną kondygnację;
- roboty murowe w budynku F, G i H;
- montaż stolarki okiennej na budynku G, F i H;
- elewację budynku F wraz z osadzeniem żaluzji zewnętrznych;
- elewację budynku H i trwają prace związane z montażem okładzin elewacyjnych budynków G;
- pokrycie dachowe budynków F, G i H;
- trwają roboty instalacyjne (wodociągowe, kanalizacyjne, wentylacyjne, elektryczne, teletechniczne) w budynkach G, H i F;
- trwa montaż ścianek działowych w budynkach G, H i F;
2) roboty zagospodarowania terenu:
- sieci, instalacje, urządzenia;
- sieci wodociągowe wzdłuż nowo budowanego budynku H i G wraz z połączeniem w rejonie bloku M, sieć wodociągowa w tunelu technologicznym w budynku G oraz przyłącze wodociągowe do budynku F /istn./;
- kanalizacja sanitarna wzdłuż budynku H od strony drogi na estakadzie oraz pomiędzy budynkami H i F, a także pomiędzy budynkami G i istniejącym blokiem M;
- kanalizacja deszczowa wzdłuż budynku H od strony drogi na estakadzie oraz pomiędzy budynkami H i F wraz z przepompownią wód deszczowych, a także pomiędzy budynkami G i istniejącym blokiem M;
- zbiorniki magazynujące wody opadowe pomiędzy nowo budowanym budynkiem H i istniejącym budynkiem pralni;
- zbiornik na olej napędowy usytuowany w rejonie istniejącego budynku pralni wraz z instalacją doprowadzająca olej napędowy do agregatów prądotwórczych w budynku H;
- instalacja gazów medycznych do nowo budowanego budynku H oraz przebudowa instalacji gazów medycznych do budynku Chirurgii Szpitala Wojewódzkiego;
- technologia stacji uzdatniania wody i hydroforni dla potrzeb Szpitali;
- ogrodzenie terenu od strony ulicy M. Wołodyjowskiego, od strony budynków Szpitala Wojewódzkiego oraz ogrodzenie wytwornic pary w rejonie bloku M;
- drogi wewnętrzne, chodniki, nawierzchnie w rejonie budynku Collegium Pathologicum oraz droga na estakadzie pomiędzy Szpitalami USK i UDSK wraz z wjazdem na teren Szpitala od strony ulicy Jerzego Waszyngtona;
- parkingi i zagospodarowanie terenu w miejscu wyburzonego budynku pielęgniarstwa pediatrycznego w rejonie bloku M;
- zasilanie elektryczne rezerwowe do hali sportowej, budynku tlenowni, hydroforni, budynku kontroli wjazdu, stacji transformatorowej S5;
- oświetlenie terenu w rejonie budynku Collegium Pathologicum oraz wzdłuż drogi na estakadzie pomiędzy Szpitalami USK i UDSK;
- sieć cieplna wodna i parowa od komory AK105 do komory K16 wzdłuż ul. J. Waszyngtona oraz sieć cieplna od komory K9 do pkt. B wzdłuż drogi na estakadzie, a także sieć cieplna w tunelu technologicznym budynku G.
2013
- zawarto umowę na wykonanie robót budowlano – montażowych z instalacjami wewnętrznymi budynku A, B, C, D i E, nadbudowa budynku D1 i E1, alokację klinik oraz budowę parkingu P2; Wykonawca robót: Konsorcjum firm: „BUDIMEX” S. A., 01-040 Warszawa, ul. Stawki 40 (Lider Konsorcjum), Ferrovial Agroman S. A. Campo de las Nationes C/Ribera del Loira 42, 28042 Madryt, Hiszpania (Partner Konsorcjum); Wartość kontraktu: 169.436.190,00 zł brutto.
- Wykonano następujące roboty:
- wykonano instalację gazów medycznych do budynku H oraz część robót związanych z przyłączem instalacji oleju napędowego zasilających rezerwowe agregaty prądotwórcze głównej stacji energetycznej szpitala;
- wykonano szpachlowanie ścian i inne roboty wykończeniowe w części F, ułożono wykładziny podłogowe bloku F, trwają pracę związane z montażem wykładzin w części G i H, zakończono wykonywanie okładzin ścian w salach operacyjnych w części G, wykonano sufity podwieszane w części F, trwa ich wykonywanie w części G i H; Ponadto rozpoczęto wykonywanie elewacji na budynku głównym szpitala w części A i F oraz w patio przy budynku F. Wykonano nadbudowę części D1 oraz tzw. podbicia fundamentów części D1 i E;
- wykonywane są roboty instalacyjne wszystkich branż (wodociągowej, kanalizacyjnej, wentylacyjnej, elektrycznej, teletechnicznej) w budynkach G, H i F; wykonano próby instalacji wszystkich branż; wykonano montaż baterii umywalkowych, prysznicowych oraz innych elementów sanitarnych w części F, trwa montaż ww. elementów w części G i H; zakończono montaż oświetlenia i osprzętu teletechnicznego w części F, trwa ww. montaż w części G i H,
- wykonano kompletną portiernię od strony ul. Waszyngtona na drodze wjazdowej do UDSK, wykonano nawierzchnie chodników, parkingów i dróg dojazdowych w rejonie budynków G i H oraz fragment drogi ppoż. w rejonie budynku H, wykonano roboty związane z kontrolą dostępu (szlabany wjazdowe) w rejonie nowego SOR, wykonano część robót oświetlenia zewnętrznego związanego z budową budynku G i H, wykonano przyłącze wodociągowe do budynku H oraz kanalizację sanitarną i deszczową przy nowo budowanych budynkach G i H; wniesiono opłatę za przyłączenie zasilania USK do sieci energetycznej PGE Dystrybucja S.A.
2014
- Wykonano wyburzenia związane z zagospodarowaniem terenu oraz przyłącze oleju napędowego do agregatów prądotwórczych. Zakończono roboty budowlane w zakresie budowy budynku G i H oraz nadbudowy budynku F. Uzyskano pozwolenie na użytkowanie budynku G i H
- Wykonano nadbudowy części D1 i E1, prowadzono roboty murowe w nadbudowywanych częściach, rozpoczęto prace ziemne pod budowę parkingu P2. Wykonano montaż ścian działowych na kondygnacji +2 F.
- W budynku głównym ABCDE wykonywano prace związane z modernizacją węzłów cieplnych oraz instalacji wewnętrznych w piwnicach. Prowadzono również roboty instalacyjne wszystkich branży na kondygnacji +2 F
- Wykonywano roboty zagospodarowania terenu związane z budową dróg, chodników, parkingów, oświetlenia terenu, kanalizacji deszczowej. Wykonano drogę ppoż. do budynków G i H, drogi i chodniki wokół budynków G i H, część dróg w rejonie pralni i budynku administracji USK. Zakończono prace związane z zagospodarowaniem terenu (zieleń, mała architektura wokół budynków G i H).
- Dostarczono i zamontowano komorę hiperbaryczną, komorę do krioterapii, wyposażenie Zakładu Medycyny Nuklearnej (gammakamery i komora gorąca do przepływu laminarnego), elektryczno-gazowe panele przyłóżkowe, kolumny chirurgiczne i anestezjologiczne, lampy sufitowe. Zamontowano instalację odprowadzającą ścieki radioaktywne z Zakładu Medycyny Nuklearnej do odstojników izotopowych. Dostarczono i zamontowano kabiny do badań audiometrycznych, unity laryngologiczne, wyposażenie Centralnej Sterylizatorni, respiratory. dostarczono łóżka i wózki do przewodu pacjentów na stanowiska intensywnej terapii i wzmożonego nadzoru, radiochromatograf (skaner do chromatografii cienkowarstwowej do Zakładu Medycyny Nuklearnej), aparaty do znieczuleń, meble ze stali kwasoodpornej, pompy infuzyjne strzykawkowe i objętościowe, aparaty USG, zestawy komputerowe oraz wyposażenie meblowe Centralnej Sterylizatorni.
2015
I kwartał 2015
- Uzyskano pozwolenie na użytkowanie kondygnacji +2 budynku F (Klinika Nadciśnienia Tętniczego).
- Prowadzono roboty murowe w nadbudowywanych częściach D1 i E1 oraz rozpoczęto montaż ścian działowych. Trwały prace w poziomie +1 i +2 budynku B. Rozpoczęto prace budowlane związane z wyburzeniem łącznika oraz podjazdu do budynku C od strony ul. Waszyngtona. Trwają prace związane z dociepleniem i wykonaniem elewacji budynku A. Wykonywano montaż konstrukcji parkingu P2.
- W budynku głównym ABCDE trwają prac związane z modernizacją węzłów cieplnych, instalacji wewnętrznych w piwnicach oraz w nadbudowywanych częściach D1 i E1 i poziomie +1 i +2 B.
- Rozpoczęto prace związane z budową parkingów od strony ul. Wołodyjowskiego ul. Waszyngtona. Rozpoczęto wykonywanie kanalizacji sanitarnej i deszczowej wzdłuż budynku C od strony ul. Waszyngtona.
- Dostarczono pompy do żywienia dojelitowego, lampy bezcieniowe jezdne, lampy ścienne i sufitowe, przewoźne aparaty EKG, respiratory transportowe, stoły operacyjne, łóżka chorych i szafki przyłóżkowe, monitory czynności życiowych pacjentów, system kolejkowy do izby przyjęć.
II kwartał 2015
- Wykonywano prace związane z budową parkingu P2, z dociepleniem wykonaniem elewacji budynku A, prace wykończeniowe w nadbudowywanych kondygnacjach budynku D1 i E1 oraz roboty budowlano-instalacyjne w poziomie parteru budynku F.
- Wykonywano prace instalacyjne związane z budową parkingu P2, modernizację węzłów cieplnych instalacji wewnętrznych w piwnicach oraz w nadbudowywanych częściach D1 i E1, a także poziomie +1 i +2 budynku B.
- Roboty budowlano-instalacyjne w poziomie parteru budynku F.
- Wykonano kanalizację sanitarną i deszczową wzdłuż budynku C od strony ul. Waszyngtona.
- Wykonywano prace związane z budową parkingów naziemnych przy budynku M, rozpoczęto prace w patio pomiędzy budynkami A i B oraz wykonywanie ogrodzenia terenu od ul. Jerzego Waszyngtona.
- Dostarczono: urządzenia transportowe do monitorowania pacjenta, defibrylacji i kardiowersji, urządzenia do ogrzewania i chłodzenia pacjenta, ogrzewacze płynów infuzyjnych, wyposażenie meblowe do klinik, aparat RTG z ramieniem C, przewoźny aparat RTG do zdjęć przyłóżkowych, wózki i fotele do przewożenia pacjentów, wyposażenie anestezjologiczne na SOR i Klinikę Anestezjologii, wyposażenie drobne do Kliniki Nadciśnienia Tętniczego, szafy na materiały radioaktywne, myjnie i pistolety do suszenia do Bloku Operacyjnego, stacjonarny aparat cyfrowy RTG, dozowniki do płynów i podajniki ręczników papierowych oraz kosze na odpady, laryngoskopy i mobilne stoły zabiegowe.
III kwartał 2015
- W III kwartale 2015 r. wykonywano roboty na poziomie 0 na budynku F. Zostały one zakończone. Prowadzona była modernizacja węzła W2. Na budynkach D1 i E1 – prowadzone były roboty branżowe: sanitarne, elektryczne i teletechniczne oraz budowlane wykończeniowe. Na budynku B oraz C wykonywane były też elewacje. Zakończono roboty rozbiórkowe w budynku B – lewe skrzydło, poziom +1; +2.
- Realizowane były budowlane i branżowe na parkingu P2, roboty zostały zakończone do 30.09.2015 r.
- Zakończono roboty rozbiórkowe na budynku C: poziom 0 i +5, wykonywano ścianki działowe i instalacje. Przystąpiono do rozbiórki na poziomie +3 budynku C. Zakończono roboty w Poradni Ortopedycznej i została zgłoszona do odbioru. Wykonywana jest elewacja na budynku C.
- Wykonawca przeprowadził alokacje następujących Klinik: Kl. Radiologii (IIp. Bud. B prawe skrzydło), Kl. Gastroenterologii (sale zabiegowe), Kl. Neurochirurgii i Kl. Reumatologii, Kl. Neurologii (bud. E).
- W ramach zagodpodarowania terenu inwestycji wykonano ogrodzenie od strony ul. Wołodyjowskiego, drogi, chodniki i parkingi od strony ul.
Wołodyjowskiego. Trwają prace drogowe od strony ul. Waszyngtona oraz prace związane z zagospodarowaniem terenu (trawniki, zieleńce, mała architektura, nasadzenia drzew i krzewów) od strony ul. Wołodyjowskiego i przed wejściem do budynku szpitala od ul. Skłodowskiej. Wykonano podłączenie instalacji elektrycznej i wodociągowej do parkingu P2. - W okresie sprawozdawczym odbywały się odbiory wyposażenia medycznego od ich dostawców:
- wyposażenie Kliniki Rehabilitacji
- wyposażenie szatni w hallu głównym
- wyposażenie meblowe dla Kliniki Nadciśnienia Tętniczego (część nr. 5)
- stołu zabiegowego (URO) Urologicznego
- wyposażenia higienicznego
- pletyzmografu.
2016
I kw. 2016 r.
- zakończono prace w nadbudowie budynku D1 i uzyskano pozowanie na użytkowanie,
- zakończono prace w poziomie +1 i +2 budynku B (cześć lewa i środkowa) oraz dokonano odbioru technicznego; prowadzono prace w nadbudowie budynku E1 oraz roboty wykończeniowe i malarskie w budynku C i E; prowadzone są prace w budynku B (prawa strona); prowadzone są prace w poziomie -1 w budynku głównym szpitala ABCDE;
- zakończono prace instalacyjne w nadbudowie budynku D1 i uzyskano pozowanie na użytkowanie, zakończono prace instalacyjne w poziomie +1 i +2 budynku B (cześć lewa i środkowa) oraz dokonano odbioru technicznego; prowadzono prace wszystkich branż instalacyjnych w nadbudowie budynku E1, w budynku B (prawa strona), parter budynku C oraz w poziomie -1 w budynku głównym szpitala ABCDE;
- dostarczono i odebrano komory z laminarnym przepływem powietrza do Centrum Badań Klinicznych; monitory medyczne do sal operacyjnych; lampy zabiegowe i wagę krzesełkową;
II kw. 2016 r.
- zakończono roboty budowane w bud C na poziomie -1, 0, +1, +2, budynku E na poziomie -1, 0, +1, +2, bud. B w poziomie -1, 0, +1, +2 (prawa strona) oraz w nadbudowie E1, dokonano odbioru technicznego i zgłoszono do nadzoru budowlanego. Kontynuowano prace w budynku C w poziomie +3, +4, +5.
- zakończono roboty instalacyjne w bud C na poziomie -1, 0, +1, +2, budynku E na poziomie -1, 0, +1, +2, bud. B w poziomie -1, 0, +1, +2 (prawa strona) oraz w nadbudowie E1, dokonano odbioru technicznego i zgłoszono do nadzoru budowlanego. Kontynuowano prace w budynku C w poziomie +3, +4, +5.
- dostarczono i odebrano system testów wysiłkowych, narzędzia do chirurgii zaburzeń oddychania (system usuwania dymu podczas operacji), lupy zabiegowe, procesory wizyjne, źródła światła z monitorami i video gastroskop oraz video kolonoskop, ultrasonograf okulistyczny A i B oraz skan UBM, aparat do diagnostyki siatkówki (OCT), laser żółty do laseroterapii siatkówki, system do terapeutycznego podciśnieniowego leczenia ran, monitory seminaryjne z komputerami, ciśnieniomierzem termometry, aparat do badań elektrofizjologicznych , laparoskopię i narzędzia do laparoskopii, angiograf i wyposażenie angiografu, zestaw laparoskopowy z wyposażeniem;
III kw. 2016 r.
- Zakończono roboty budowane w bud C na poziomie +3, +4, +5, bud. B w poziomie +3, +4, +5, dokonano odbioru technicznego i zgłoszono do nadzoru budowlanego. Kontynuowano prace w budynku A w poziomie +1 i +2.
- Zakończono roboty instalacyjne w bud C na poziomie +3, +4, +5, bud. B w poziomie +3, +4, +5, dokonano odbioru technicznego i zgłoszono do nadzoru budowlanego. Kontynuowano prace w budynku A w poziomie +1 i +2.
- Dostarczono i odebrano wyposażenie:
- do Kliniki Otolaryngologii: narzędzia elektrochirurgiczne, otochirurgiczne, narzędzia do chirurgii zaburzeń oddychania, narzędzia diagnostyczne do badania wziernikowego, rhinamometr, polisomnograf oraz wyposażenie Pracowni Elektronystagmografii, wyposażenie bronchoskopu,
- do Kliniki Gastroenterologii i Chorób Wewnętrznych: diatermię endoskopową, aparat do cholangiopankreatoskopii, endoskop ultrasonograficzny,
- do Kliniki Neurochirurgii: mikroskop neurochirurgiczny z systemem nawigacji, wiertarkę neurochirurgiczną z oprzyrządowaniem, narzędzia neurochirurgiczne, wyposażenie meblowe medyczne i niemedyczne,
- do Kliniki Anestezjologii i Intensywnej Terapii: szafa do endoskopów,
- do Kliniki Okulistyki: laser YAG z wyposażeniem,
- do Kliniki Neurologii: wyposażenie meblowe medyczne i niemedyczne.
IV kw. 2016 r.
- Rozpoczęto prace budowlane w poziomie +3, +4, +5 budynku A.
- Kontynuowano prace w budynku A w poziomie +1 i +2.
- Rozpoczęto prace instalacyjne w poziomie +3, +4, +5 budynku A.
- Kontynuowano prace w budynku A w poziomie +1 i +2.
- Dostarczono i odebrano wyposażenie:
- Klinika Gastroenterologii i Chorób Wewnętrznych – wyposażenie meblowe (medyczne i niemedyczne);
- Klinika Reumatologii - wyposażenie meblowe (medyczne i niemedyczne);
- Blok Operacyjny – analizator parametrów krytycznych, drobne wyposażenie medyczne, szafy ubraniowe,
- Klinika Anestezjologii i Intensywnej Terapii – zestawy do bronchofiberoskopii, zestaw do videolaryngoskopii,
- Klinika Kardiologii – wyposażenie meblowe (medyczne i niemedyczne); szafki przyłóżkowe,
- Zakład Medycyny Nuklearnej – monitor skażeń radioaktywnych, dozymetr komorowy,
- Szpitalny Oddział Ratunkowy – wózki anestezjologiczne, kozetki medyczne, wózki transportowe.
2017
I kwartał 2017
Kontynuowano prace budowlane i instalacyjne w poziomie+1 i +2 +3, +4, +5 budynku A,
Dostarczono i odebrano wyposażenie:
- meblowe medyczne do Kliniki Kardiologii i poradni specjalistycznych,
- meblowe medyczne do Kliniki Ortopedii i Traumatologii,
- fotele do aplikacji radiofarmaceutyków, ciśnieniomierze, wagę ze wzrostomierzem, stoliki opatrunkowe, do Zakładu Medycyny Nuklearnej,
- urządzenia do defibrylacji i kardiowersji, rejestratory holterowskie EKG do Kliniki Kardiologii Inwazyjnej i Kliniki Kardiologii,
- monitory czynności życiowych do Kliniki Perinatologii i Położnictwa, Kliniki Kardiologii, Kliniki Reumatologii i Chorób Wewnętrznych, Kliniki Neurologii, Kliniki Kardiologii Inwazyjnej,
- elektromiograf z wyposażeniem, inhalator ultradźwiękowy do Kliniki Neurologii,
- diatermie chirurgiczne i endoskopowe, zestaw do laparoskopii z torem wizyjnym do Kliniki Urologii,
II kwartał 2017
Kontynuowano prace budowlane i instalacyjne w poziomie +1,+2, +3, +4, +5 budynku A.
Dostarczono i odebrano wyposażenie:
- nieinwazyjny pomiar rzutu – monitor parametrów hemodynamicznych, łóżka specjalistyczne z systemem ważenia, echokardiografy do obrazowania 3D do Kliniki Kardiologii,
- ssaki elektryczne, aparaty do mierzenia ciśnienia, łóżka specjalistyczne, aparat EEG z wyposażeniem do Kliniki Neurologii,
- ssaki elektryczne, aparaty do mierzenia ciśnienia do Kliniki Reumatologii,
- marker kobaltowy, zestaw ze źródłem kontrolnym do radiochromatografu, system do pomiaru jodochwytności tarczycy, pH-metr, suszarka do radiochromatografu i inne wyposażenie drobne, fotel diagnostyczny trzysekcyjny, wyciąg radiochemiczny do Zakładu Medycyny Nuklearnej,
- łóżko specjalistyczne z systemem ważenia i automatyczną terapią boczną, echokardiograf do obrazowania 3D do Kliniki Kardiochirurgii,
- łóżka specjalistyczne z systemem ważenia, respirator do Kliniki Kardiologii Inwazyjnej,
- łóżka specjalistyczne z systemem ważenia do Kliniki Perinatologii,
- kolumny sufitowe anestezjologiczno-endoskopowe do Kliniki Gastroenterologii i Chorób Wewnętrznych,
- resektoskopy, cystoskopy, uretrotom optyczny, litotryptor, optyka autoklawowalna, tor wizyjny endourologiczny z wyposażeniem, laser holmowy z wyposażeniem, zestaw do PCNL z wyposażeniem, ureterorenoskopy, video ureterorenoskopy, litotryptor ultradźwiękowy, nefoskopy do Kliniki Urologii,
- zestawy komputerowe, drukarki oraz urządzenia wielofunkcyjne do klinik,
- unit stomatologiczny do Poradni Chirurgii Szczękowo – Twarzowej,
- pedobarograf do Poradni Stopy Cukrzycowej.
III kwartał 2017
- Kontynuowano prace budowlane w poziomie +2, +3, +4 budynku A. Zakończono roboty budowlane oraz dokonano odbioru kondygnacji +1 i +5 budynku A. Prowadzone są prace wykończeniowe w budynku A i B.
- Kontynuowano prace instalacyjne w poziomie +2, +3, +4 budynku A. Zakończono roboty instalacyjne oraz dokonano odbioru kondygnacji +1 i +5 budynku A.
- Dostarczono i odebrano wyposażenie:
- narzędzia chirurgiczne do Kliniki Kardiochirurgii,
- narzędzia chirurgiczne do I Kliniki Chirurgii Ogólnej i Endokrynologicznej,
- narzędzia chirurgiczne do Kliniki Otolaryngologii,
- narzędzia chirurgiczne do Kliniki Chirurgii Klatki Piersiowej,
- aparat do hemofiltracji do Kliniki Kardiologii,
- uchwyty dla osób niepełnosprawnych do wszystkich klinik.
IV kwartał 2017
Zakończono prace budowlane i instalacyjne w poziomie +2, +3, +4 budynku A.
Zakończono prace wykończeniowe w budynku A i B.
Dokonano wyburzenia byłego budynku administracji Szpitala.
Dostarczono i odebrano wyposażenie:
1) retraktor tkankowy do zastawki mitralnej oraz narzędzia chirurgiczne do Kliniki Kardiochirurgii,
2) narzędzia chirurgiczne do I Kliniki Chirurgii Ogólnej i Endokrynologicznej,
3) inkubatory z wyposażeniem do Kliniki Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka,
4) wirówkę laboratoryjną i drobne wyposażenie medyczne do Zakładu Medycyny Nuklearnej,
5) spektrofluorymetr z wyposażeniem do Zakładu Diagnostyki Biochemicznej,
6) pompy infuzyjne do objętościowe i strzykawkowe do Kliniki Neurologii, Reumatologii, Kardiologii, Kardiologii Inwazyjnej, II Kliniki Nefrologii, Kliniki Neonatologii,
7) dopplery do Kliniki Chirurgii Naczyń i Transplantacji,
8) inkubatory CO2 do Kliniki Rozrodczości i Endokrynologii Ginekologicznej,
9) walizki reanimacyjne, system pneumatycznego ucisku sekwencyjnego kończyn, system do ciągłego odsysania z przestrzeni podgłośniowej aparaty do terapii nerkozastępczej do Kliniki Anestezjologii i Intensywnej Terapii,
10) demineralizator oraz zamrażarkę niskotemperaturową do Zakładu Diagnostyki Mikrobiologicznej,
11) wirówki laboratoryjne do Zakładu Laboratoryjnej Diagnostyki Klinicznej,
12) unit okulistyczny i autorefraktokeratometr z tonometrem bezkontaktowym do Kliniki Okulistyki ,
13) aparaty EKG oraz zestaw do prób wysiłkowych do Kliniki Kardiologii,
14) ureterorenoskopy w wyposażeniem, cystoskop z wyposażeniem, optyka autoklawowalna do Kliniki Urologii,
15) zamrażarkę niskotemperaturową oraz chłodziarkę farmaceutyczną do Kliniki Hematologii,
16) unity stomatologiczne do Kliniki Chirurgii Szczękowo-Twarzowej,
17) ssaki elektryczne do Kliniki Neurologii, II Kliniki Chirurgii Ogólnej
i Gastroendokrynologicznej, Szpitalnego Oddziału Ratunkowego, Kliniki Hematologii, Kliniki Ginekologii,
18) walizki reanimacyjne z wyposażeniem do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego,
19) wagi krzesełkowe, wagi ze wzrostomierzem, lampy bezcieniowe, stetoskopy, ciśnieniomierzem, termometry, gleukometry do II Kliniki Nefrologii,
20) ciśnieniomierze, termometry, gleukometry, chodziki i balkoniki do II Kliniki Chirurgii Ogólnej i Gastroendokrynologicznej, Kliniki Neurologii i Kliniki Reumatologii.
2018
I półrocze 2018
Wykonywano prace budowane (wyburzenia, montaż ścianek działowych, sufitów podwieszanych, posadzek) oraz prace wykończeniowe w poziomie „0” budynku F oraz w części „0” budynku B.
Wykonywano prace instalacyjne wszystkich branż (sanitarnej, elektrycznej, teletechnicznej) w poziomie „0” budynku F oraz w części „0” budynku B.
Prowadzono roboty budowane w zakresie przebudowy pomieszczeń piwnic w części C, B i D budynku Szpitala i robót towarzyszących, w tym: dokonano wymiany instalacji elektrycznych, sanitarnych w części C, B i D budynku Szpitala, dokonano zabezpieczenia wykonanych instalacji w ciągach komunikacyjnych oraz przywrócono pomieszczenia do stanu pierwotnego po robotach instalacyjnych (ściany, podłogi, sufity).
Rozpoczęto roboty budowlane w zakresie przebudowy instalacji pomieszczeń piwnic Szpitala i robót towarzyszących w części A budynku Szpitala, w tym: zdemontowano istniejące instalacje wymagające wymiany.
Dostarczono i odebrano wyposażenie:
- do Kliniki Okulistyki – tonometr aplanacyjny, funduskamerę, biometr optyczny, wyświetlacz optotypów, topograf rogówkowy, wyposażenie medyczne, niemedyczne i higieniczne, soczewki optyczne,
- do Kliniki Ortopedii i Traumatologii – szyny do biernych ruchów kolana stabilizator zewnętrzny miednicy, artroskop, zestaw do endoskopowej dekompresji nadgarstka, napęd chirurgiczny, inhalatory ultradźwiękowe, wózki i fotele zabiegowe,
- do Centralnej Sterylizatorni – asortyment do transportu materiału skażonego (pojemniki transportowe, zestawy do dezynfekcji chemicznej, tace narzędziowe, kosze z pokrywami, kosze do optyki),
- do Kliniki Chirurgii Klatki Piersiowej- inhalatory ultradźwiękowe,
- do II Kliniki Chirurgii Ogólnej i Gastroenterologicznej - inhalatory ultradźwiękowe, defibrylator, wózki i fotele zabiegowe,
- do Kliniki Kardiologii - pompy infuzyjne strzykawkowe,
- do Kliniki Kardiochirurgii - kardiomonitory, analizator parametrów krytycznych, pompy infuzyjne strzykawkowe, zestaw narzędzi kardiochirurgicznych do zastawki aortalnej,
- do Kliniki Anestezjologii i Intensywnej Terapii – plazmowe sterylizatory
powietrza, respiratory, analizator parametrów biochemicznych, stacje dokujące do pomp infuzyjnych, - do Kliniki Hematologii - wyposażenie medyczne, niemedyczne
i higieniczne, monitory czynności życiowych, centrale pielęgniarskie, drukarki, ekrany LCD, defibrylator, wózki i fotele zabiegowe, - do Stacji Dializ - wyposażenie medyczne, niemedyczne i higieniczne, kardiomonitor, zbieracze odpadów, wózki wielofunkcyjne, wózki i fotele zabiegowe,
- do Zakładu Medycyny Nuklearnej: głowica USG,
- do Administracji Szpitala – zestawy komputerowe, drukarki, urządzenia wielofunkcyjne, wyposażenie meblowe.
- do Kliniki Neonatologii – miernik bilirubiny, systemy monitorowania wraz z centralami pielęgniarskimi i monitorami,
- do Kliniki Rozrodczości i Endokrynologii Ginekologicznej – monitory czynności życiowych, centrale pielęgniarskie,
- do Kliniki Urologii – kardiomonitory, stół endoskopowy z wyposażeniem,
- do Kliniki Gastroenterologii i Chorób Wewnętrznych - monitory czynności życiowych, centrale pielęgniarskie, drukarki, ekrany LCD, stoły operacyjne i zabiegowe, videoduodenoskop z procesorem obrazu ze źródłem światła, oprogramowanie do aparatu rentgenowskiego, ultrasonograf diagnostyczny, serwery wraz z oprogramowaniami
i licencjami do zastosowań medycznych, - do Kliniki Perinatologii i Położnictwa – kardiomonitory, pulsoksymetr, kardiotokograf, narzędzia chirurgiczne i urządzenia endoskopowe, stanowiska do pielęgnacji niemowląt, promienniki podczerwieni, ultrasonograf z wyposażeniem,
- do Kliniki Ginekologii i Ginekologii Onkologicznej – defibrylator, ultrasonograf,
- do Kliniki Endokrynologii, Diabetologii i Chorób Wewnętrznych – ambulatoryjny monitor ciśnienia krwi, ultrasonograf,
- do II Kliniki Nefrologii – ambulatoryjne systemy pomiaru ciśnienia, wózki i fotele zabiegowe,
- do I Kliniki Chirurgii Ogólnej i Endokrynologicznej – materac bariatryczny z wyposażeniem, zestaw noża harmonicznego, narzędzia laparoskopowe,
- do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego – bronchofiberoskopu intubacyjny, videolaryngoskopy, wózki i fotele zabiegowe,
- do Kliniki Rehabilitacji – wyposażenie meblowe
- do Kliniki Kardiologii Inwazyjnej z OIOK – wyposażenie meblowe, respiratory, echokardiograf do obrazowania 3D w kardiologii
z wyposażeniem, - do Kliniki Neurologii – materace przeciwodleżynowe, aparat Dooplera,
- do Archiwum Szpitala – wyposażenie meblowe,
- do Zakładu Diagnostyki Biochemicznej – platforma do analizy mikromacierzy oligonukleotydowych i białkowych,
- do Zakładu Diagnostyki Mikrobiologicznej – mikroskop optyczny laboratoryjny z wyposażeniem
- do Zakładu Radiologii - ultrasonograf diagnostyczny,
- Do Kliniki Chirurgii Naczyń i Transplantacji - wózki i fotele zabiegowe, hak automatyczny,
- Do Kliniki Chirurgii Szczękowo – Twarzowej i Plastycznej: platforma elektrochirurgiczna do zamykania naczyń,
- Urządzenia informacyjno-sygnalizacyjne – 15 punktów dostępowych do łączności telefonicznej bezprzewodowej w budynkach Szpitala.
III kwartał 2018
Zakończono roboty budowane i instalacyjne w zakresie przebudowy pomieszczeń piwnic budynku Szpitala oraz roboty towarzyszące. Dokonano odbioru końcowego robót.
Wykonano roboty zagospodarowania terenu powiązane z zakończoną przebudową pomieszczeń piwnic budynku Szpitala.
Dostarczono i odebrano wyposażenie:
- do Kliniki Okulistyki – lampa szczelinowa, tonometr aplanacyjny,
- do Kliniki Ortopedii i Traumatologii – kozetki lekarskie, stojaki do kroplówek,
- do Kliniki Chirurgii Klatki Piersiowej - kamera do sprzętu endoskopowego z wyposażeniem,
- do Kliniki Anestezjologii i Intensywnej Terapii – videolaryngoskopy, aparat USG, urządzenia do podgrzewania płynów ustrojowych, mobilne stoliki przyłóżkowe,
- do Stacji Dializ – wózki zabiegowo-opatrunkowe, regały magazynowe,
- do Kliniki Neonatologii – aparat do nieinwazyjnego wspomagania oddechu, lampy do fototerapii,
- do Kliniki Perinatologii i Położnictwa – wózki na aparaturę, stojaki do kroplówek,
- do Kliniki Endokrynologii, Diabetologii i Chorób Wewnętrznych –
- do II Kliniki Nefrologii – stoliki pod cyklery, wózki opatrunkowo-zabiegowe,
- do I Kliniki Chirurgii Ogólnej i Endokrynologicznej – narzędzia laparoskopowe,
- do Kliniki Kardiologii Inwazyjnej z OIOK – videolaryngoskopy,
- do Kliniki Chirurgii Naczyń i Transplantacji – szafy do stentów, stoliki zabiegowe,
- do Kliniki Chirurgii Szczękowo – Twarzowej i Plastycznej – endoskop do diagnostyki z torem wizyjnym, generator elektrochirurgiczny, wiertarka do zabiegów chirurgicznych i napęd do systemu piezoelektrycznego,
- do Kliniki Otolaryngologii – system stroboskopowy z video laryngoskopem, kozetka opatrunkowa,
- do Kliniki Reumatologii i Chorób Wewnętrznych – zestaw do interpretacji obrazów radiologicznych,
- do Kliniki Neurochirurgii – urządzenie do aktywnej regulacji temperatury pacjent ów, lupy operacyjne,
- do II Kliniki Chirurgii Ogólnej i Gastroenterologicznej – stojaki do kroplówek, szafy medyczne.