NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE DOTYCZĄCE ROZPOCZĘCIA STUDIÓW NA KIERUNKU Położnictwo
1. INAUGURACJA ROKU AKADEMICKIEGO I IMMATRYKULACJA:
- 3 października 2025 r., godz. 11:00 (godziny rektorskie: 10:00 – 15:00, więcej informacji: https://www.umb.edu.pl/aktualnosci/31799,Inauguracja_Roku_Akademickiego_2025-2026
2. PODZIAŁ NA GRUPY:
- Informacja o przydziale do grup będzie dostępna na stronie internetowej: https://www.umb.edu.pl/wnoz/poloznictwo/informacje/rozklady
Prosimy o sprawdzanie informacji na bieżąco do ostatniego dnia września.
- Przydział do grup jest losowy; zmiana grupy będzie możliwa dopiero w kolejnym roku akademickim – 2026/2027.
- Wybór starosty roku (który będzie współpracował m.in. z dziekanatem, jednostkami organizacyjnymi): prośba o dokonanie wyboru w pierwszych dniach października i zgłoszenie się do dziekanatu.
3. HARMONOGRAM, PLAN STUDIÓW I SYLABUSY:
- Rozpoczęcie zajęć: 1 października.
- Harmonogram zajęć: https://www.umb.edu.pl/wnoz/poloznictwo/informacje/rozklady
- Plan studiów: https://www.umb.edu.pl/wnoz/system_studiow/plany_studiow_dla_cykli
- Sylabusy (hasło do podstrony zostanie przesłane przez Wirtualny Dziekanat): https://www.umb.edu.pl/wnoz/system_studiow/sylabusy_na_cykle_ksztalcenia
- Harmonogram roku akademickiego: https://bip.umb.edu.pl/pl/zarzadzenie/5141/zarzadzenie-nr-48-2025
4. FORMALNOŚCI WYDZIAŁOWE:
- Legitymacja:
• mLegitymacja (podstawowy dokument) - aktywacja 1 października – po zalogowaniu do Wirtualnego Dziekanatu i pobraniu kodu QR.
• legitymacja plastikowa (na wniosek studenta) - będzie wydawana po 1 października w Dziekanacie.
Zapraszamy po odbiór legitymacji od 2 pażdziernika do Dziekantu Wydziału Nauk o Zdrowiu
Każdy student jest zobowiązany do złożenia ślubowania oraz innych wymaganych oświadczeń
Dokumenty do pobrania https://www.umb.edu.pl/wnoz/dokumenty oraz w Dziekanacie
Po rozpoczęciu roku akademickiego w Dziekanacie zostanie zwrócone świadectwo dojrzałości.
- Studenci otrzymują identyfikatory z imieniem, nazwiskiem i zdjęciem. O możliwości odbioru identyfikator pracownik dziekanatu poinformuje starostę.
- Wzory dokumentów do pobrania: https://www.umb.edu.pl/wnoz/dokumenty
- Strona internetowa Wydziału:https://www.umb.edu.pl/wnoz
- Profil Facebookowy Wydziału: https://www.facebook.com/WydzialNaukOZdrowiuUmb
Zajęcia dydaktyczne odbywają się nie tylko w jednostkach organizacyjnych Wydziału:
- Strona internetowa z jednostkami Wydziału Nauk o Zdrowiu: https://www.umb.edu.pl/wnoz/jednostki-organizacyjne
- Strona internetowa z jednostkami Wydziału Farmaceutycznego z OML: https://www.umb.edu.pl/wf/jednostki-organizacyjne
- Strona internetowa z jednostkami Wydziału Lekarskiego: https://www.umb.edu.pl/wl/jednostki-organizacyjne
W sprawie pytań dotyczących zajęć prosimy o kontakt bezpośrednio z jednostkami prowadzącymi zajęcia.
5. OPIEKUN ROKU I STRUKTURA WYDZIAŁOWA:
- Opiekunowie roku https://www.umb.edu.pl/s,344/Opiekunowie_roku
- Dziekanat – sprawy studentów : mgr Katarzyna Bejda-Wnuszyńska nr tel.: 85 748 54 93, e-mail: katarzyna.bejda-wnuszynska@umb.edu.pl
- Sprawy dotyczące praktyk zawodowych : dr n o zdr. Katarzyna Gryko, nr tel. 85 586 50 02, e-mail: katarzyna.gryko@umb.edu.pl
- Dziekanat mieści się w Centrum Dydaktyczno – Naukowym (ul. Szpitalna 37 ).
- Dziekanat jest otwarty w godz. :
- poniedziałek 10.00-14.00
- wtorek 10.00-14.00 oraz 15.00-17.00
- środa - Dziekanat nieczynny
- czwartek 10.00-14.00
- piątek 10.00-14.00
- W przypadku, gdy chcecie Państwo tylko zostawić dokumenty bez konieczności kontaktu z pracownikiem dziekanatu należy je umieścić w pojemniku, który jest ustawiony przed dziekanatem. Pojemnik jest codziennie opróżniany przez pracownika dziekanatu.
7. KOMUNIKACJA I KORESPONDENCJA:
- Kontakt do pracowników dziekanatu:https://www.umb.edu.pl/wnoz_dziekanat
- Korespondencja ze studentami odbywa się wyłącznie z adresu w domenie @student.umb.edu.pl.
- Adres korespondencyjny Dziekanatu (od 1 października): Dziekanat Wydziału Nauk o Zdrowiu , ul. Szpitalna 37, 15-295 Białystok.
8. DANE OSOBOWE:
- Zmianę danych osobowych należy niezwłocznie zgłaszać do dziekanatu i Działu Spraw Studenckich. W dziekanacie udostępniony jest formularz do zmiany danych osobowych.
- Sprawy osobowe należy załatwiać osobiście (ze względu na przepisy RODO informacje dotyczące studentów nie są udostępniane osobom trzecim, np. rodzicom).
9. LOGOWANIE DO NARZĘDZI:
1 października 2025 r. prosimy o zalogowanie się na:
- Pocztę Outlook: https://www.umb.edu.pl/pl/poczta
- Platformę Blackboard (zajęcia online): https://www.umb.edu.pl/portal_edukacyjny_umb/platforma_edukacyjna_
- Wirtualny Dziekanat (system Verbis): https://www.umb.edu.pl/pl/wu
- Szkolenie biblioteczne (online): uruchomienie 24 września od godz. 10:00 na stronie Biblioteki: https://biblioteka.umb.edu.pl/
10. INFORMACJE DODATKOWE:
- Mapa kampusu: https://www.umb.edu.pl/mapa_kampusu
- Przed rozpoczęciem roku akademickiego należy zapoznać się z Regulaminem Studiów: https://bip.umb.edu.pl/pl/uchwala/4431/uchwala-nr-80-2024
- Nie ma potrzeby wcześniejszego zgłaszania wystawienia zaświadczenia o byciu studentem, taki dokument wystawiany jest od ręki (za okazaniem legitymacji lub dowodu tożsamości).
- Wszystkie podania należy kierować do Dziekana Wydziału prof. dr hab. Sławomira Terlikowskiego.
- Kontakt do każdego pracownika oraz jednostki UMB najłatwiej uzyskać w wyszukiwarce kontaktów https://www.umb.edu.pl/wyszukiwarka_kontaktow
- Stypendia (stypendium Rektora, stypendium socjalne, stypendium dla osób niepełnosprawnych, zapomoga). Wnioski można składać od 1 października w Wirtualnym Dziekanacie, następnie po uzyskaniu akceptacji z Działu Spraw Studenckich należy złożyć komplet dokumentów (do 15 października). Miejsce składania dokumentów: Dział Spraw Studenckich (Pałac Branickich, parter, za szatnią).
Więcej informacji: https://www.umb.edu.pl/dzial_spraw_studenckich/stypendia_i_pomoc_materialna


