Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. System Identyfikacji Wizualnej UMB.
  • Ostatnia zmiana 25.07.2025 przez Administrator UMB

    System Identyfikacji Wizualnej UMB


    System Identyfikacji Wizualnej Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (SIW) jest skonkretyzowanym opisem procedur i oznaczeń graficznych stosowanych na Uczelni.

    Celem SIW jest zapewnienie spójnego, rozpoznawalnego i profesjonalnego wizerunku UMB we wszystkich obszarach komunikacji - zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej.

    Wszystkie materiały zawarte w SIW należy wykorzystywać zgodnie z wytycznymi, bez wprowadzania modyfikacji, które mogłyby naruszać integralność znaku lub osłabiać siłę przekazu wizualnego uczelni. Ta strona, wraz z jej załącznikami, jest oficjalnym źródłem materiałów identyfikacyjnych Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.

    Stosowanie się do zasad określonych w Księdze Znaku gwarantuje zachowanie jednolitego wizerunku Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, wspierając jego rozpoznawalność, prestiż i komunikację wizualną zgodną z wartościami i misją uczelni.

    Szczegółowe wytyczne wraz z instrukcjami jak używać logo i innych elementów SIW znajdują się w Księdze Znaku.

     

    Księga znaku

     

    Wszystkie pliki udostępnione w zakładce są dostępne w dwóch językach: polskim i angielskim.

     

    LOGOTYPY I PODSTAWOWE ELEMENTY

    Logo uczelni stanowi podstawowy element identyfikacji wizualnej i powinno być stosowane w sposób konsekwentny, zgodnie z wytycznymi zawartymi w Księdze Znaku. Niedozwolone jest modyfikowanie, zniekształcanie ani zmienianie proporcji logo.

    Logo UMB polskojęzyczne (PNG)

    Logo UMB polskojęzyczne (AI)

    Logo UMB polskojęzyczne (PDF)

    Logo UMB anglojęzyczne (PNG)

    Logo UMB anglojęzyczne (AI)

    Logo UMB anglojęzyczne (PDF)

    Pakiet plików z logo uczelni

     

    MOTYW PRZEWODNI 

     

    Motywem przewodnim SIW jest linearny rysunek przedstawiający Pałac Branickich w Białymstoku – siedzibę główną uczelni. Element ten podkreśla związek uczelni z jej historycznym dziedzictwem i lokalizacją. Znajduje zastosowanie w materiałach drukowanych i cyfrowych, takich jak: prezentacje, broszury, plakaty, szablony dokumentów, banery internetowe oraz materiały promocyjne.

    Pakiet plików z motywem przewodnim

     

    PALETA KOLORÓW

    Paleta kolorów stanowi jeden z kluczowych elementów SIW, kolory podstawowe definiują oficjalny wizerunek instytucji i powinny być stosowane konsekwentnie we wszystkich materiałach.

     

    TYPOGRAFIA 

    Podstawowym krojem pisma stosowanym we wszystkich materiałach promocyjnych i oficjalnych publikacjach jest Encode Sans Narrow - nowoczesna, bezszeryfowa czcionka o zwartym układzie.

    Do zastosowań biurowych, w dokumentach tworzonych przez pracowników uczelni, zalecanym krojem uzupełniającym jest Aptos – czcionka systemowa dostępna w pakiecie Microsoft Office od 2023 roku, nowoczesna i neutralna stylistycznie, która dobrze komponuje się z fontem głównym.

    Obydwa fonty są darmowe, ogólnodostępne i nie są objęte ograniczeniami licencyjnymi w kontekście wykorzystania instytucjonalnego.

    • Encode Sans – dostępny do pobrania z: Google Fonts,

    • Aptos – dostępny w systemach operacyjnych Windows (od wersji 11) oraz pakiecie Microsoft 365 – dostępny do pobrania z: Microsoft Learn - Aptos.

    Instrukcja pobierania i instalowania czcionek niestandardowych do używania w pakiecie Office.

    Jeżeli zauważyłeś błąd w linku lub link nie działa prosimy o kontakt z promocja@umb.edu.pl.

     

    LOGO JUBILEUSZOWE

    Z okazji 75-lecia działalności uczelni opracowano specjalne logo jubileuszowe, będące integralną częścią systemu identyfikacji wizualnej obowiązujące w roku obchodów. Zachęcamy do korzystania z logo w roku jubileuszowym, tj. 2025.

    Pakiet logo jubileuszowego w różnych wersjach

     

    LOGA WYDZIAŁOWE 

    Logo Wydziału stanowi wariant znaku uczelni, zaprojektowany z myślą o identyfikacji poszczególnych trzech Wydziałów Uczelni:

     

    MATERIAŁY FIRMOWE

    W ramach SIW zaprojektowane główne materiały firmowe, takie jak papier firmowy, wizytówkę, koperty, teczki, szablon prezentacji multimedialnej, szablony grafik do mediów społecznościowych. Zachęcamy do korzystania z ww. materiałów w ramach działań w obrębie Uczelni (np. Podczas zajęć ze studentami, spotkań roboczych) oraz w działaniach ukierunkowanych na zewnętrznych interesariuszy uczelni (np. Reprezentując UMB podczas konferencji, spotkań w krajowych i międzynarodowych gremiach itp.).

    Papier firmowy

    Wizytówka

    Koperty

    Teczka A4

    Prezentacja multimedialna

    Szablony grafik do mediów społecznościowych

     

    MATERIAŁY REKLAMOWE

    Wzory materiałów reklamowych (ulotki promocyjnej, długopisu, torby bawełnianej/papierowej, notesu A4, ścianki reklamowej, roll-upu) dostępne są w Biurze Promocji i Rekrutacji (e-mail: promocja@umb.edu.pl; tel. +48 85 748 5512).

     

     

     


    Realizacja SIW była możliwa dzięki dofinansowaniu projektu pt. “Wszędzie dobrze, ale w UMB najlepiej. Promocja Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku na arenie międzynarodowej”.

    Projekt finansowany przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej w ramach Programu Welcome to Poland (2023).


    The Project is financed by the Polish National Agency for Academic Exchange under the Welcome to Poland Programme (2023).