Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Zgłoszenia naruszeń prawa.
  • Ostatnia zmiana 15.01.2025 przez Administrator UMB

    Zgłoszenia naruszeń prawa

    Procedura zgłoszeń wewnętrznych i podejmowania działań następczych w Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku (wprowadzona Zarządzeniem nr 175/2024 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku z dnia 23.12.2024 r. )

    https://bip.umb.edu.pl/pl/zarzadzenie/4856/zarzadzenie-nr-175-2024

    umożliwia zgłaszanie nieprawidłowości za pośrednictwem dedykowanych kanałów informacyjnych obowiązujących w UMB.
     

    Przedmiotem zgłoszenia wewnętrznego mogą być działania lub zaniechania niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa dotyczące w szczególności:

    1. korupcji,
    2. zamówień publicznych,
    3. usług, produktów i rynków finansowych,
    4. przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
    5. bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami,
    6. bezpieczeństwa transportu,
    7. ochrony środowiska,
    8. ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego,
    9. bezpieczeństwa żywności i pasz,
    10. zdrowia i dobrostanu zwierząt,
    11. zdrowia publicznego,
    12. ochrony konsumentów,
    13. ochrony prywatności i danych osobowych,
    14. bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych.

     

    Zgłoszenia naruszeń można dokonać poprzez:

    1. wysyłkę na adres mailowy:
      naruszenia@umb.edu.pl;
    2. przekazanie osobiste Pełnomocnikowi:
      w takim przypadku Pełnomocnik przyjmuje zgłoszenie na wniosek zgłaszającego za pomocą bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku z zachowaniem zasad poufności;
    3. wysyłkę w formie listownej na adres:
      Pełnomocnik ds. zgłoszeń naruszeń prawa
      Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
      ul. Jana Kilińskiego 1; 15-089 Białystok.

       

    Zgłoszenie powinno zawierać w szczególności:

    1. dane osobowe sygnalisty oraz osoby której dotyczy zgłoszenie,
    2. adres do kontaktu sygnalisty,
    3. możliwie dokładny opis przedmiotu naruszenia,
    4. opis kontekstu związanego z pracą, który umożliwił dostrzeżenie zgłoszonego naruszenia,
    5. wskazanie uzasadnionych podstaw, które umożliwiły stwierdzenie, że informacja o naruszeniu prawa jest prawdziwa.

     

    Pełnomocnik Rektora ds. zgłoszeń naruszeń prawa - mgr Ewa Krysztopik

    Kontakt:
    tel. 85 748 54 14
    e-mail: naruszenia@umb.edu.pl

     

    Link do Procedury

    https://bip.umb.edu.pl/pl/attachments/download/14586


    Klauzule informacyjne

    Sygnaliści: https://bip.umb.edu.pl/pl/attachments/download/14592

    Osoby trzecie oraz osoby, których dotyczy zgłoszenie: https://bip.umb.edu.pl/pl/attachments/download/14593